ظهور دوباره‌ ی رستوران هایی موسوم به «درایو این» با شیوع کرونا!

4.1
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شکل جدید رستوران ها در دوران فاصله اجتماعی ناشی از کرونا! +تصاویر
16 تیر 1399 10:00
2

رستوران‌های درایو این (رستوران‌هایی که بدون پیاده شدن از ماشین می‌توانید غذای خود را سفارش دهید) در شرایط کنونی که بیماری کرونا به اوج خود رسیده مجدداً به صحنه بازگشته‌اند. ماندن در خانه یا اتومبیل تبدیل به سبک جدیدی از گردش شده است. درسال 2020 همه با این مشکل جهانی مواجه بوده‌اند، اما یک‌راه دیگر برای حفظ فاصله اجتماعی در بیرون از خانه وجود دارد، اینکه بیرون باشید اما در ماشین خود بمانید.

اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها برای بقا نیاز به مشتری دارند، اما بحران کنونی آن‌ها را درخطر بزرگی قرار داده است. رستوران‌هایی که فضای کافی برای پارک خودرو دارند، برنامه دیگری در پیش‌گرفته‌اند، این رستوران‌های درایو این مانند گذشته غذا را به داخل ماشین‌های مشتریان می‌فرستند.

بد نیست از مارک اوبویس یاد کنیم. او صاحب رستوران فیتز در ویسکونسین است و برای اولین بار رستوران درایو این را راه انداخته است. او چطور به این ایده رسید؟ او می‌گوید که دستورات دولت برای ماندن در خانه او را شدیداً به فکر فرو برده بود، اینکه کسی نمی‌توانست به رستوران برود، پس تنها راه‌حل، خوردن غذا در ماشین بود".

اوبویس می‌گوید: «باخودم فکر کردم ما درحال حاضر به خانه‌های مشتریان غذا می‌فرستیم، فضای کافی برای پارک خودرو هم داریم. پس چرا به داخل ماشین‌ها سرویس ارائه ندهیم؟» نوع کار او ما را یاد سرویس غذاخوری دانشگاه‌ها می‌اندازد.

رستوران فیتز و سایر رستوران‌ها درحال احیای یک ایده قدیمی برای مردم هستند. رستوران‌های درایو این مثالی واضح از معماری امروزی هستند. برخی از آن‌ها واقعاً می‌دانند که چطور امور را مانند گذشته پیش ببرند، اینکه غذاها را داخل یک سینی بگذارند و از پنجره ماشین‌ها به مشتریان عرضه کنند. این کار در گذشته و در حال حاضر باهدفی مشخص انجام می‌شده است.

ظهور دوباره‌ ی رستوران هایی موسوم به «درایو این» با شیوع کرونا!

رستوران درایو این در سال 1973.

از نظر انجمن عاشقان همبرگر آمریکا، ساخت رستوران‌های درایو این در سایر شهرها نیز ضروری است. اولین رستوران درایو این در پیگ استند در دالاس تگزاس قرار داشت. این ایده مانند بمب در فرهنگ آمریکا ترکید. کافی‌شاپ درایو این جانی در میسی سیپی نیز شکل دیگری از ارائه خدمات در آن زمان بود، الویس پرسلی نیز 13 سال از عمر خود را در کنار والدینش صرف ارائه میلک شیک به مشتریان کرده بود.

این مساله در فیلم فیلم‌ساز جوان جورج لوکاس نیز به‌خوبی دیده می‌شود. قبل از ساخته‌شدن فیلم جنگ ستارگان، او فیلمی با عنوان نقاشی دیواری آمریکایی ساخت که بخشی از آن در رستوران درایواین مل فیلم‌برداری شده بود. تصویر خدمتکارانی با لباس‌های رنگی که از طریق اسکیت درحال حمل سینی همبرگر بودند باعث شکل‌گیری بهتر فیلم شد. پس ‌از آن در بیشتر پوسترهای شهر صحنه‌هایی از فیلم به چشم می‌خورد. رستوران مل یک رستوران زنجیره‌ای با قدمت است، که از گذشته به مشتریان خود در ماشین خدمات می‌داد. اما دیگر این صحنه‌ها یک صحنه نوستالژیک محسوب نمی‌شوند، تکنولوژی امروزی نقش خود را در جهت صرف یک غذای سالم و در امنیت کامل ایفا کرده است.

ظهور دوباره‌ ی رستوران هایی موسوم به «درایو این» با شیوع کرونا!

رستوران درایواین مل

درنهایت همه‌‌ی چیزهای خوب به پایان می‌رسند. رستوران‌هایی مانند مک‌دونالد، گارسونی که در این میان رفت‌وآمد می‌کند را با نوجوانی در پشت یک صفحه مانیتور عوض کرده‌اند. آیا در شرایط کنونی این رستوران‌ها دوام خواهند آورد؟ جفری کاست ری که صاحب رستوران برادوی در وسکونسین است شاهد علاقه مشتریان به این سبک‌کار جدید است و می‌گوید: «تصمیم دارم که این کار را بخصوص در فصل گردشگری گسترش دهم، به نظر می‌رسد که خانواده‌ها این شیوه را پسندیده‌اند، مخصوصاً خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند، بسیاری از آن‌ها تابه‌حال یک رستوران درایواین را از نزدیک ندیده بودند.»

ظهور دوباره‌ ی رستوران هایی موسوم به «درایو این» با شیوع کرونا!

علاقه به‌ صرف غذا در ماشین رفته ‌رفته درحال اوج‌گیری است. حتی تئاترها و سینماهای درایو این نیز مجدداً راه افتاده‌اند و مردم می‌توانند در داخل ماشین و از طریق یک مانیتور بزرگ فیلم تماشا کنند. صاحبان باهوش رستوران‌ها می‌توانند حین ارائه سرویس‌های غذایی برای مشتریان خود فیلم هم پخش کنند. خوردن غذا و نوشیدنی در حین تماشای فیلم، ترکیبی زیبا از حفظ فاصله اجتماعی، غذا خوردن در بیرون از خانه و زنده کردن یک ایده نوستالژی است.

در ماه گذشته در اوماها، رستوران‌ها روزانه به بیش از 35 ماشین غذا ارائه می‌دهند. عده‌ای در ماشین‌ها و عده‌ای در کامیون‌هایشان حین خوردن غذا درحال تماشای فیلم روی مانیتورهای بزرگی هستند که در سه طرف رستوران نصب ‌شده است و می‌توانند صدای فیلم را هم از طریق موج FM رادیوی ماشین خود دریافت کنند.

آیا در ایران مورد مشابهی را سراغ دارید؟ اگر موردی را می‌شناسید در بخش کامنت‌ها آن را با ما مطرح کنید تا در مطلبی جداگانه به آن‌ها بپردازیم.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.