جواهر پنهان دبی

4.7
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
فقط محلی‌های دبی از این محل‌ها باخبرند!
15 شهریور 1397 10:00
0

به هرشهری که بخواهید سفر کنید تعدادی جاذبه‌ی گردشگری مشهور وجود دارد که همه از آن‌ها باخبرند و حتما یک بار هم که شده در طول سفرشان از این مکان‌ها دیدن خواهند کرد اما جاهایی مثل کافه، رستوران، گالری یا مراکز تفریحی از آن دسته مکان‌هایی هستند که فقط بومی‌ها از آن‌ها خبر دارند و هیچ تبلیغ انبوهی هم برای آن نمی‌شود. در دبی هم که برای آسمان‌خراش‌ها، مراکز فروش بسیار بزرگ و مراکز تفریحی شهرت دارد، نقاطی هستند که گردشگران کمتر از وجودشان خبر دارند. این مکان های مخفی و دور از چشم گردشگران بیشتر مورد استقبال مردم محلی هستند و خارجی‌ها از آن بی خبر مانده‌اند. در ادامه، چند مکان مخفی و جالب دبی را معرفی می‌کنیم تا اگر اقامت طولانی مدتی در این منطقه داشتید، بتوانید موارد مورد علاقه‌تان را به فهرست جاهایی که باید بروید اضافه کنید.

۱. Life ‘N One

یک صبحانه یا ناهار در میان درختان و سبزه‌ها و نشستن روی قالیچه‌ یا صندلی‌های چوبی؛ بهشتی در میان دبی را می‌سازد! این کافه رستوران در جمیرا قرار دارد اما گویی در مکانی بیرون از گرمای سوزان دبی واقع شده است. Life ‘N One محلی عالی برای استراحت و پیدا کردن دوباره‌ی انرژی است. منوی غذاهای اینجا، همگی ارگانیک و تضمین کننده‌ی سلامتی شما هستند، خبری از شکر و مواد فرآوری شده نیست، پس بدون احساس گناه می‌توانید هرچیزی دلتان خواست انتخاب و نوش جان کنید. حتی اگر در تابستان سفر کرده باشید هم لازم نیست نگران گرمای هوا باشید چون با دستگاه‌های تهویه‌ای که در این رستوران قرار دارد، از خنکای هوا لذت خواهید برد. در کنار این رستوران کارگاه‌های پیلاتس، مدیتیشن و ... نیز برگزار می‌شود.

Life ‘N One

Life ‘N One

۲. The Farm, Al Barari

گوشه‌ای از بهشت در میان کویر، باغ البراری یک اقامتگاه تفریحی است که بیشتر مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد. دریاچه، آبشار و جویبارها و تعداد بی‌شماری درخت و گل و گیاه! اگر هوا مساعد باشد می‌توانید در میان باغ‌های زیبایش قدم بزنید و از صدای پرندگان لذت ببرید. منوی غذاهای بین‌المللی باغ البراری اکثراً ارگانیک و محلی هستند، البته منوی غذا به مرور زمان تغییر می‌کند که خود دلیل خوبی برای مراجعه‌ی دوباره به این باغ رستوران است. در این باغ زیبا، رویدادها و فعالیت‌های جالبی مثل نمایشگاه‌های هنری، داستان‌‌سرایی برای کودکان و .. نیز اجرا می‌شود.

The Farm, Al Barari

The Farm, Al Barari

۳. The Terrace, Dubai Creek Harbour

یکی از بهترین جاذبه های کمتر شناخته شده‌ی دبی، یک تراس با نمایی از این شهر و آسمان‌خراش‌هایش است که به نام Creek Harbour شناخته می‌شود. اینجا در اصل دفتر فروش شرکت  Dubai Creek است اما در کنار آن یک زمین چمن با چند دکه‌ی غذاهایی مثل برگر، کیک خرچنگ، انواع ساندویچ و محل‌هایی برای استراحت روی بالشت‌های بادی وجود دارد. این مکان تفریحی فقط در روزهای آخر هفته یعنی جمعه و شنبه و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

 The Terrace, Dubai Creek Harbour

 The Terrace, Dubai Creek Harbour

۴. Smiling BKK

Smiling BKK در بین جمیرا و Satwa  قرار دارد، در پشت اداره‌ی پست به دنبال تابلوی نئون مونالیزا بگردید تا اینجا را پیدا کنید. محلی کوچک و صمیمی برای خوردن غذاهای تایلندی که بسیار دلچسب است. دکوراسیون با نورهای رنگی، تابلوهای هنری کوچک و .. باعث شده تا محلی‌های دبی برای تغییر ذائقه به این رستوران کوچک بیایند.

 Smiling BKK

 Smiling BKK

۵. Stomping Grounds

این کافه که به تازگی باز شده است به سرعت بر سر زبان‌ها افتاده. منوی کافه شامل انتخاب‌های خوشمزه‌ی بسیاری است و دکوراسیون داخلی هم خستگی را از تن به در می‌کند. کافه از ساعت ۸ صبح تا ۱ شب باز است.

 Stomping Grounds

 Stomping Grounds

۶. The Majlis Cafeé

در جلوی مسجد جمیرا یک کافه‌ی کوچک زیر سایه درخت کهور جلب توجه می‌کند. یکی از بهترین کافه‌های شیر شتر در دبی همینجا است. چندین نوشیدنی بر پایه‌ی قهوه و شیر شتر و حتی بستنی و پنیر با شیر شتر هم در اینجا عرضه می‌شود. شنیدن صدای مناجات مسجد در این کافه بر لذت آن می‌افزاید.

The Majlis Cafeé

The Majlis Cafeé

۷. Al Serkal Avenue

این خیابان، مسیری در میان انبارهای صنعتی است که تبدیل به یک جاذبه‌ی فرهنگی شده. چند گالری هنری، کافی شاپ و کلاس ورزشی به صورت دوره‌ای در این خیابان حضور دارند. یک کتابخانه‌ی کوچک و یک تماشاخانه برای دور هم جمع شدن در روزهای خنک هم در کنار خیابان Al Serkal قرار گرفته است. بهترین محل برای گذراندن وقت و استراحت!

Al Serkal Avenue

Al Serkal Avenue

۸. The Coffee Museum Dubai

در منطقه تاریخی الفهیدی، یک کافه موزه‌ی بسیار زیبا واقع شده که ارزش امتحان کردن را دارد. فضایی با دکوراسیون تاریخی بدون صندلی‌ها و میزهای متداول. علاوه بر این که شما در اینجا می‌توانید نوشیدنی‌های سنتی سفارش ‌‌دهید، می‌توانید اطلاعات جالبی درباره اصالت آنها از طریق کتاب‌های موجود هم کسب ‌کنید. چندین شی عتیقه در طاقچه‌ها قرار داده شده که از دیدنشان شگفت‌زده خواهید شد. انواع مختلف لوازم تهیه‌ی قهوه هم در کنار این کافه به فروش می‌رسد.

The Coffee Museum Dubai

The Coffee Museum Dubai

۹. Majlis Ghorfat, Umm Al Sheif

خانه‌ای که در دهه‌ی ۱۹۵۰ محل استراحت تابستانی شیخ رشید بوده و حالا به یک خانه‌ی تاریخی و جاذبه‌ی گردشگری تبدیل شده است. یک خانه‌ی ساده و سنتی عربی با پنجره‌های متعدد چوبی، پشتی‌هایی برای تکیه دادن و فانوس‌های آویزان بر دیوار. در اطراف این خانه، باغ زیبایی هست که درختان آن از طریق یک کانال آب قدیمی آبیاری می‌شوند.

Majlis Ghorfat, Umm Al Sheif

Majlis Ghorfat, Umm Al Sheif

۱۰. Al Mamzar Beach Park

اگر به دنبال یک ساحل زیبا هستید تا با خانواده‌ی خود بدون نگرانی تفریح کنید، اینجا یکی از بهترین‌ها است. کلبه‌هایی با سیستم‌های خنک کننده و اتاق‌های تعویض لباس در ساحل به راحتی در دسترس هستند. اگر به جای آب دریا ترجیح می‌دهید در آب شیرین شنا کنید استخری هم در نزدیکی ساحل قرار داده شده است، استخر مخصوص کودکان هم جدا است و یک پارک آبی هم برای هیجان و تفریح در همین محل ساخته شده است.

Al Mamzar Beach Park

Al Mamzar Beach Park

۱۱. Burj Park, Downtown Dubai

برج پارک، محلی مخفی و جالب در دبی، که برای پیک نیک و دورهمی مناسب است! این پارک در منطقه‌ی دریاچه‌ی برج‌ها واقع شده است. اینجا در اصل جزیره‌ای در میان شهر و به وسعت ۳ هکتار است که منظره‌ی زیبایی از برج خلیفه دارد و زمین چمن آن، شب‌ها میزبان محلی‌هایی است که برای خوش‌‌گذرانی بیرون می‌آیند.

Burj Park, Downtown Dubai

Burj Park, Downtown Dubai

۱۲. JLT park

این پارک، فضایی صاف و سر سبز در میان برج‌های جمیرا است تا به کودکان خود، بدون نگرانی فرصت دویدن و بازی بدهید. در این پارک، دو زمین بازی جدا از هم برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد و یک زمین ماسه‌ای هم برای درست کردن مجسمه‌های ماسه‌ای تعبیه شده است.

JLT park

JLT park

۱۳. The Journey

یکی دیگر از مکان‌های جالب برای کودکان در دبی همین پارک The Journey است که فضای بزرگی شامل باغ‌ها، حوضچه‌های آب، ماسه، سازه‌های بازی و زمین‌های چمن دارد. یک باغ میوه‌ی کوچک هم در کنار آن واقع شده و کافه آن هم بعد از تفریح، میزبان شما خواهد بود.

 The Journey

 The Journey

۱۴. Dorrell Sports Climbing Wall

اگر کودکی در خانه دارید که عاشق بالا رفتن از قفسه‌های آشپزخانه است پس بهتر است او را به دیوار مخصوص این کار ببرید. کودکان بالای ۴ سال در حضور مربی می‌توانند از این دیوار بالا بروند. این دیوار در کنار هتل World Trade Centre واقع شده است.

Dorrell Sports Climbing Wall

Dorrell Sports Climbing Wall

۱۵. Al Qudra Lakes

دریاچه‌های میان بیابان در مناطق کشورهای عربی بسیار کم هستند اما دریاچه‌های مصنوعی زیادی ساخته شده‌اند که  محل گرد هم آمدن انواع پرندگان مثل اردک‌، مرغابی و... شده‌اند. یکی از این دریاچه‌های کوچک در میان بیابان شیخ‌ السلام و باب‌الشمس واقع شده و بخشی از پروژه‌ی بزرگ ساخت پارک تفریحی بیابانی در این منطقه است. همزمان با این که کودکان شما مشغول بازی در کنار دریاچه هستند می‌توانید در سایه‌ی درختان استراحت کنید.

Al Qudra Lakes

Al Qudra Lakes

۱۶. Mary Foot Spa

مرکز آب درمانی و ماساژ ماری که تابلوی آن چیز زیادی درباره‌ی خدمات آن نمی‌گوید، در داخل از روش‌های درمانی رفلکسولوژی چینی برای ماساژ و درمان استفاده می‌کند. این مرکز در میدان وصل واقع شده است و بیشتر روش‌هایش مبتنی بر ماساژ پا هستند. اگر از صبح مشغول چرخیدن میان فروشگاه‌های بزرگ بودید اینجا محلی برای ماساژ پاهای خسته شما است.

Mary Foot Spa

Mary Foot Spa

۱۷. Vox Outdoor Rooftop Cinema

اگر سینمای فضای باز را قبل از این تجربه نکرده‌اید، اینبار می‌توانید در سینمای وکس با ۱۵۰ دینار روی مبلمان نرم لم دهید و فیلم مورد علاقه‌ی خود را در پشت بام یکی از فروشگاه‌های بزرگ تماشا کنید. شما در حین تماشای فیلم، می‌توانید خوراکی‌های ایتالیایی سفارش دهید یا پاکت بزرک پاپ‌کرن خود را به دست بگیرید و همزمان با تماشای فیلم از آسمان پر ستاره‌ی بالای سرتان هم لذت ببرید.

Vox Outdoor Rooftop Cinema

Vox Outdoor Rooftop Cinema

۱۸. XVA Art Hotel

اینجا هتلی متفاوت از هتل‌های مرتفع در میان برج‌های بزرگ دبی است، یک هتل هنری در منطقه‌ی تاریخی الفهیدی که قبلاً خانه بوده اما حالا ۱۴ تا از اتاق‌هایش را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. حیاط‌هایی با سایه‌ی درختان که تابستان‌ها با سیستم تهویه‌ی مطبوع خنک می‌شود و رستورانی که جایزه‌های متعدد دریافت کرده است.

XVA Art Hotel

XVA Art Hotel

منبع: sassymamadubai.com