جدیدترین جاذبه گردشگری که به برج ایفل اضافه شده است

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
وقتی زیباترین برج دنیا، با جدیدترین امکاناتش، آدرنالین خونتان را بالا می‌برد! +تصاویر
27 خرداد 1398 10:00
0

سفر به کشور فرانسه با پاریس زیبایش همیشه مورد توجه گردشگران زیادی از سراسر دنیا بوده است. شاید برای شما هم مثل خیلی از افراد دیگر، بالا رفتن از برج ایفل یکی از رویایی‌ترین آرزوهای زندگیتان باشد! برجی که با 324 متر ارتفاع، در سال 1998 بلندترین سازه جهان بوده است و هنوز که هنوز است بلندترین سازه پاریس باقی مانده است. جالب است بدانید که به تازگی در همین چند روز گذشته با اتفاق جدیدی که در برج ایفل رخ داد، این جاذبه گردشگری از همیشه محبوب‌تر هم شد و دوباره بر سر زبان‌ها افتاد! شاید برایتان جالب باشد که بدانید در ماه اخیر در برج ایفل برای تعداد معدودی از افراد امکانی فراهم شد که بتوانند با زیپ لاین از بالای برج ایفل به سمتی دیگر و با سرعت حرکت کنند و تجربه بازدیدشان از یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا، جذاب‌تر هم بشود!

جدیدترین جاذبه گردشگری که به برج ایفل اضافه شده است

همان طور که می دانید، زیپ لاین نوعی تفریح هیجان‌انگیز است که امروزه طرفداران زیادی در جهان پیدا کرده‌ است. این زیپ لاین هیجان انگیز را یک برند آب معدنی فرانسوی به نام پریر (Perrier) در برج ایفل راه اندازی کرده است. سرعت حرکت این زیپ لاین 90 کیلومتر بر ساعت بوده است و واقعا سوار شدن بر آن، دل شیر میخواهد و هیجان آن قعطا بسیار زیاد بوده است!

جدیدترین جاذبه گردشگری که به برج ایفل اضافه شده است

این زیپ‌لاین 800 متر طول داشته و با سرعتی که گفته شد، مدت زمان عبور از آن 60 ثانیه به طول می‌انجامیده است. مسیر این زیپ لاین از بالکن برج ایفل در پاریس و در ارتفاع 115 متری آن تا یکی از طبقات مجموعه ارتشی École Militaire بوده‌ است. البته این زیپ‌لاین به صورت موقتی در برج ایفل پاریس نصب شده بوده و استفاده از آن فقط از 29 می تا 2 ژوئن 2019 ممکن بوده است و تنها راه استفاده از آن نیز برنده‌ شدن در مسابقه‌ی برگزار‌ شده در صفحه‌ی اینستاگرامی این برند آب‌معدنی بوده‌است.

جدیدترین جاذبه گردشگری که به برج ایفل اضافه شده است

جالب است بدانید که این اولین باری نیست که زیپ لاین در برج ایفل نصب شده است و احتمالا آخرین بار هم نخواهد بود. اولین بار این زیپ لاین در سال 2017 نصب شده بوده و امسال نیز به خاطر برگزاری تورنومنت تنیس در پاریس و همین طور جشن تولد 130 سالگی برج ایفل راه اندازی شد.

به هر حال برج ایفل با زیپ لاین و یا بدون آن، همیشه دوست‌داشتنی است و بازدید از آن همیشه رویایی هیجان انگیز باقی می‌ماند!

جدیدترین جاذبه گردشگری که به برج ایفل اضافه شده است

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.