شهرهایی که دارای رنگارنگ‌ترین خانه‌ ها در جهان هستند!

4.2
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شهرهایی که رنگارنگ ترین خانه های جهان را دارند! +تصاویر
16 دی 1398 10:00
1

جلوه هر چیزی نه‌ تنها در انسان‌ها بلکه در اشیاء و ساختمان‌ها نیز حائز اهمیت است. جلوه یک‌ خانه از بیرون اهمیت دارد و تأثیر زیادی بر روی رضایت عابران و حتی محیط دور و اطراف دارد. می‌خواهیم کمی درباره رنگ و خصوصاً ایده رنگ‌آمیزی نمای خارجی خانه و تأثیر استراتژی طراحی نه‌ تنها بر روی خود خانه بلکه محیط اطراف صحبت کنیم. در سراسر جهان شهرها و خانه‌های بسیار رنگارنگی وجود دارد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

  1. سیگیسوارا، رومانی

سیگیسوارا یکی از رنگارنگ‌ترین شهرهایی است که در منطقه ترنسیلوانیا در رومانی واقع‌ شده است. این شهر تاریخی جاذبه‌های جذاب بسیاری دارد که شامل مجموعه‌ای از خانه‌های تزیین‌ شده با رنگ‌های روشن می‌شود. شاید هریک از این ساختمان‌ها به‌تنهایی جلوه خاصی نداشته باشند اما در کنار هم جلوه بسیار زیبایی یافته‌اند. دسته‌ای از خانه‌هایی به رنگ روشن و چشم‌نواز.

سیگیسوارا، رومانی

سیگیسوارا، رومانی

 

  1. سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، امریکا

مجموعه‌ای از خانه‌های روشن و رنگارنگ را می‌توان در منطقه کوچکی در سانفرانسیسکو در آمریکا شاهد بود. این مجموعه‌ای دوست‌داشتنی از ساختمان‌هایی است که همگی دارای الگویی یکسان بوده و کم‌ و بیش دارای نمایی یکسان هستند، البته به‌جز رنگ‌های مختلف استفاده‌ شده در نمای ساختمان‌ها. به‌عبارت‌دیگر این‌ یک ترکیب تصادفی از خانه‌ها و رنگ‌ها نیست، بلکه مجموعه‌ای سازماندهی‌ شده از تنوعات طراحی است.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، امریکا

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، امریکا

 

  1. چارلستون، کارولینای جنوبی، آمریکا

در چارلستون نیز منطقه کوچکی وجود دارد که خانه‌های کنار پیاده‌رو بارنگ‌های متضادی مانند زرد، آبی و صورتی رنگ‌آمیزی شده‌اند. این رنگ‌ها منظره‌ای جدید و بسیار هنری به منطقه بخشیده که در کنار جعبه‌های گلی که در بیرون برخی از پنجره‌ها آویزان شده، جلوه این ساختمان‌ها را چند برابر کرده است.

چارلستون، کارولینای جنوبی، امریکا

چارلستون، کارولینای جنوبی، امریکا

 

  1. بورانو، ونیز، ایتالیا

شهر ونیز بواسطه کانال‌ها و جذابیت‌های رویایی‌اش شناخته می‌شود، اما در این شهر منطقه‌ای وجود دارد که به خاطر خانه‌هایی رنگارنگ و کوچک به شهرت رسیده است. ما درباره منطقه کوچکی بنام بورانو صحبت می‌کنیم که موردعلاقه هنرمندان است. رنگ‌های خانه‌ها تنوع زیادی دارند اما درواقع از یک سیستم ویژه تبعیت می‌کنند و اگر کسی بخواهد خانه‌اش را رنگ‌آمیزی کند باید از دامنه مشخصی از رنگ‌ها استفاده کند که از قبل انتخاب‌ شده‌اند.

بورانو، ونیز، ایتالیا

بورانو، ونیز، ایتالیا

 

  1. منتون، فرانسه

شهر منتون که در ریویرای بخش فرانسوی در شرق فرانسه واقع‌ شده است، به‌ واسطه باغ‌های زیبا و خانه‌های رنگ‌آمیزی شده زیبایش معروف است. هر خانه با رنگی پررنگ و لعاب نقاشی شده که معمولاً تعداد این رنگ‌ها محدود است. از سوی دیگر طراحی این خانه‌ها تنوع زیادی دارد.

منتون، فرانسه

منتون، فرانسه

 

  1. ناسائو، باهاما

باهاما نیز دارای استراتژی‌های رنگ‌آمیزی خانه‌های مخصوص به خود است. در شهر ناسائو مجموعه‌ای از ساختمان‌ها بارنگ‌هایی تازه و دوستانه دیده می‌شود. رنگ‌آمیزی این خانه‌ها نه خیلی کم‌رنگ و نه خیلی پررنگ است. در میان این خانه ها عواملی وجود دارد که موجب شباهت آن‌ها به یکدیگر شده و منظره‌ای منسجم میان آن‌ها ایجاد کرده است.

ناسائو، باهاما

ناسائو، باهاما

 

  1. سنت ژوان قدیم، سنت ژوان، پورتوریکو

سنت ژوان قدیم، قدیمی‌ترین شهر در پورتوریکوست که دارای مجموعه‌ای از خانه‌های بسیار رنگارنگ نیز می‌باشد. این نماهای رنگ‌آمیزی شده منظره‌ای بسیار دل‌انگیز و چشم‌نواز از منطقه در پیش رویتان می‌گذارند که به‌نوعی با ماهیت تاریخی خود در تضاد است اما به ارزش‌های قدیمی خود نیز بی‌احترامی نکرده است. طراحی ساده و تمیز این ساختمان‌ها واقعاً دوست‌داشتنی است.

سنت ژوان قدیم، سنت ژوان، پورتوریکو

سنت ژوان قدیم، سنت ژوان، پورتوریکو

 

  1. سینک تر، ایتالیا

منطقه سینک تِر که شهری ساحلی در ایتالیاست، در شمال غربی این کشور واقع‌ شده است. بافت صخره‌ای این منطقه با منظره‌ای رنگارنگ و زیبا از ساختمان‌هایی تکمیل‌ شده که بر روی دامنه صخره‌ای آن ساخته‌ شده‌اند. از دور که نگاه کنید، این منطقه مانند یک ساختمان بسیار بزرگ است که تمام بخش ساحل را دربر گرفته و در رنگ‌آمیزی آن از رنگ‌های مختلفی استفاده‌ شده است.

سینک تر، ایتالیا

سینک تر، ایتالیا

 

  1. وروکلاو، لهستان

شهر وروکلاو ، بزرگ‌ترین شهر غربی در هلند است و دارای خانه‌هایی بسیار رنگارنگ و زیباست. هریک از این ساختمان‌ها به‌گونه‌ای تحت تأثیر معماری‌های مختلف قرار دارند، اما هریک دارای یک رنگ نمای منحصر به‌ فرد می‌باشند. فشرده ایستادن این ساختمان‌ها در کنار هم مسلماً یکی از دلایل جذابیت آن‌هاست.

وروکلاو، لهستان

وروکلاو، لهستان

 

10.هاوانا، کوبا

همان‌طور که دیدید شهرهای بسیاری وجود دارند که دارای ساختمان‌هایی با تنوعات رنگ آمیزی بیشمار هستند. پایتخت کشور کوبا، هاوانا نیز یکی از آن‌هاست. در این شهر می‌توانید مجموعه‌ای از خانه‌های رنگ‌آمیزی شده را در کنار خیابان‌ها شاهد باشید که دارای رنگ‌های متنوعی مانند صورتی، زرد و آبی هستند. تنها ساختمان‌های یک‌ سوی خیابان رنگ آمیزی شده و مابقی ساختمان‌ها ساده و بی‌رنگ هستند.

10.هاوانا، کوبا

10.هاوانا، کوبا

 

منبع: homedit.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.