چهارمین هرم جیزه مصر هم پیدا شد!

4.2
از 9 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مصر و شگفتی های ناتمامش: چهارمین هرم جیزه مصر کشف شد! +تصاویر
29 بهمن 1398 07:00
0

در سده ۱۷۰۰ میلادی یک کاپیتان نیروی دریایی دانمارک مستنداتی را تهیه کرده است و طی آن چهارمین هرم بزرگ جیزه را همراه با سه هرمی که امروزه ما میشناسیم طراحی و ترسیم کرده است. خب به نظر شما راز هرم چهارم گم شده حل می شود؟ ​باستان شناسان شغلشان این است که سال‌های سال به دنبال رازهای کشف نشده‌ای بگردند تا گوشه ای از تارخ بشریت را روشن کنند.​ با ما در لست سکند همراه باشید تا ببینیم راز هرم چهارم جیزه چیست!

چهارمین هرم جیزه مصر هم پیدا شد!

به تازگی یک باستان شناس آماتور به نام سیبسون، شواهدی از چهارمین هرم جیزه در کنار سه هرم 4500 ساله دیگر مستقر در این محل پیدا کرده است.​ باستان شناسان سال ها وقت خود را در این محل وقف اکتشاف کرده‌اند. هر یک از این اهرام سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. همه این گردشگران می‌خواهند معماری منحصر به فرد منطقه‌ای را ببینند که زمانی توسط فراعنه مصر اداره می شده است. این باستان شناس آماتور با استفاده از تحقیقات اسناد قدیمی و کارِ خودش در بخش توپوگرافی زمین و سوابق تاریخی به این نتیجه رسیده است که هرم چهارم جیزه را پیدا کرده‌ است​.​​

در مجله نشنال جئوگرافیک بیان شده است که، منطقه جیزه سه هرم خارق‌العاده به نام‌های: جیزه (خوفو)، خَفرِع و مَنقُرع دارد که همگی در دوره ای 4 ساله ساخته شده‌اند و هرکدام به نام فرعونی که در آن زمان حکومت می‌کرده است نام‌گذاری شده‌اند. در هر صورت سیبسون به عنوان یک باستان شناس غیر حرفه‌ای ادعا می کند تحقیقات وی و مستندات نوردن (دریانورد دانمارکی) معتبر است.

چهارمین هرم جیزه مصر هم پیدا شد!

​او بیان می‌کند: «این هرم کاملا متفاوت از بقیه بوده است و اندازه‌ای کوچکتر نسبت به آن ها داشته است. همچنین در بالای آن نیز یک مکعب قرار داشته است.» ​این باستان شناس جنجالی در سال 2018 نیز ادعا کرد که شواهدی مبنی بر وجود آتلانتیس (دنیای زیر آب و افسانه های آن) به عنوان بخشی از یک زنجیره جزیره‌ای را پیدا کرده است​.​ البته این نظریه نیز توسط مورخان و باستان شناسان حرفه ای مورد شک و تردید قرار گرفت و کسی حرف وی را تایید نکرد.​ البته او خود نیز اعتراف می‌کند که بعضی از کارهای وی حدس و گمانی بیش نیست.​

چهارمین هرم جیزه مصر هم پیدا شد!

​در هر صورت چه این هرم به اهرام جیزه افزوده شود یا نشود، چیزی از ارزش های این آثار تاریخی خارق العاده کم نخواهد شد. البته باستان شناسان اعتقاد دارند مردم عادی عموما بصورت یک مقبره و گورستان به این اهرام نگاه می کنند در صورتی که در این مقبره‌های تزئین شده، شما صحنه‌های شگفت انگیزی از هر جنبه از مصر باستان را می‌بینید، بنابراین نه تنها در مورد چگونگی مرگ مصریان، بلکه در مورد نحوه زندگی آن‌ها نیز می‌توان جستجو کرد.

چهارمین هرم جیزه مصر هم پیدا شد!

این اهرام هنوز هم اسرار زیادی برای دانشمندان و باستان‌شناسانی دارند که در مورد آن‌ها تحقیق می‌کنند. باید دید که آیا حدس و گمان این باستان شناس جوان ثابت می شود و منشا تحقیقاتی جدید را فراهم می کند یا فقط در حد یک حدس و گمان باقی می ماند.

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی