لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

4.5
از 24 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
باور کنید یا نه، این لوکیشن‌های عجیب سریال بازی تاج و تخت، حقیقت دارند! +ویدیو
16 اردیبهشت 1398 10:00
0

فصل آخر سریال بازی تاج و تخت این روزها نظر تمام علاقه‌مندانش را به خود جلب کرده است و همه منتظرند تا پایان این سریال جذاب را تماشا کنند. سریالی که علاوه بر داستان پر ماجرا و گیرایش، لوکیشن‌های بسیار زیبایی را در سکانس به سکانسش به تصویر کشیده است. بسیاری از افراد این لوکیشن‌ها را جلوه‌های ویژه‌ی بصری سینمایی می‌دانند، اما جالب است بگوییم که بیشتر این لوکیشن‌ها حقیقت دارند! در این مطلب قصد داریم تا زیباترین لوکیشن‌های سریال بازی تاج و تخت که حقیقت دارند را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

 

  1. سرزمین Dorne

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

این سرزمین در واقع مکانی در Alcazar و در شهر سویل اسپانیاست. این مکان در اصل قلعه بوده اما امروزه به کاخ سلطنتی تبدیل شده. جالب است بدانید که عوامل فیلم، هیچ کاری مرتبط با زیباسازی این مکان انجام نداده‌اند و زیبایی خیره‌کننده‌ی آن، کاملا طبیعی و واقعی است.

 

  1. اتاق سلطنت دنریس، سرزمین Essos

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

زمانی که عوامل فیلم به دنبال مکان مناسبی برای سلطنت دنریس و نگهداری از اژدهاهای او بودند، شهر Split در کرواسی را پیدا کردند. بنایی تاریخی در این شهر به نام کاخ Diocletian قرار گرفته که از زمان امپراطوری روم تا به امروز، پابرجا مانده است. این کاخ در قرن چهارم، به عنوان کاخ استراحت امپراطور وقت استفاده می‌شده است. جالب است که چنین اثر باستانی ارزشمندی، لوکیشن این سریال بوده است.

 

  1. سرزمین وستروس، جنگل نفرین شده

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

در این مکان موجودات یخی چند هزار ساله وجود دارند. شاید از خودتان پرسیده باشید که این مکان اصلا در واقعیت وجود دارد یا خیر؟ خب باید بگوییم که حقیقت دارد و این جنگل نفرین شده در شمال ایرلند واقع شده است و نام آن جنگل Tollymore است. این جنگل در کنار شهر نیوکاسل قرار گرفته و مساحت آن حدود 1600 هکتار است. در این جنگل چندین رودخانه، انواع غارهای مختلف و درختان خاص وجود دارد.

 

  1. سرزمین شمال غربی وستروس، Pyke

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

آنچه واضح است این است که خانواده‌ی گریجوی در این سرزمین متولد شده‌اند. این مکان عجیب، تماما به صورت واقعی روی زمین وجود دارد و نام آن شهر Ballintoy است که در شمال ایرلند واقع شده است. این منطقه در فیلم، مکان بسیار پر هیاهویی است اما جالب است بدانید که در واقعیت اصلا اینطور نیست و این شهر کوچک بندری، در کمال آرامش به سر می‌برد و اطراف بندر را به جای کشتی‌های جنگی، کافه‌ها و رستوران‌ها و البته دو کلیسا فرا گرفته است.

 

  1. محل حکومت سرسی

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

اینجا محل حکومت سرسی است و البته جایی که او محکوم شد تا در آنجا پیاده راه برود و مردم فریاد «شرمساری» را روانه‌ی او کنند. اینجا، جایی‌ست که بعدها به دست او ویران شد. این مکان حقیقت داشته و شهر ساحلی دوبرونیک در کرواسی است.

 

  1. Meereen، شهری در خلیج اژدها

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

یکی از بهترین شهرهای خلیج اژدها، بی شک همین شهر است. در این شهر محل‌هایی وجود دارد که ثروتمندان بر روی اهرام پر ابهتشان زندگی کرده و شهر زیر پایشان است. این مکان نفس‌گیر در دنیای واقعی وجود دارد و Meereen در واقع همان قلعه‌ی روستای Klis در کرواسی است. این محل، جاذبه‌ای تاریخی است که زمانی به دست رومی‌ها اشغال شده بود. روستای Klis، روستایی کوچک است که بر روی تپه‌ای واقع شده و پر از درختان مو و زیتون است!

 

  1. شرق سرزمین وستروس، قلعه‌ی Eyrie

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

در سریال، این قلعه بر فراز یک کوه واقع شده است که تنها راه رسیدن به آن عبور از یک مسیر کوچک با پله‌های باریک است که توسط کمانداران از آن محافظت می‌شود. خب باید بگوییم که نمای بیرونی قلعه، حقیقت ندارد و با جلوه‌های ویژه‌ی سینمایی ایجاد شده است، اما نماهایی که از منطقه‌ی اصلی که قلعه در آن قرار دارد، گرفته شده است، کاملا حقیقت دارند! نام این منطقه Meteora است که در کشور یونان واقع شده و زمانی 24 صومعه را در خود جای داده بوده است. صخره‌های بزرگی که در اینجا قرار دارند در نزدیکی شهر Kalambaka قرار گرفته‌اند. بد نیست بدانید این شهر به دست راهبانی ساخته شده است که برای دوری از مردم، به این منطقه آمده بودند.

 

  1. پایتخت سرزمین وستروس، King’s Landing

لوکیشن های واقعی اما باورنکردنی سریال بازی تاج و تخت

و اما دست آخر به یکی از مهمترین لوکیش‌های سریال بازی تاج و تخت می‌رسیم، پایتخت سرزمین وستروس، جایی که پادشاه در آنجا حضور دارد. لوکیشن اصلی این مکان، قلعه‌ی lovrijenac در شهر دوبرونیک کرواسی است. این قلعه‌ی مثلثی شکل بر فراز یک صخره‌ی بزرگ قرار گرفته و از سه قسمت تشکیل شده که همگی به وسیله‌ی دیوارهای بزرگ احاطه شده‌اند. از آنجایی که دوبرونیک، محل اصلی لوکیشن‌های زیادی از این سریال است، سیل گردشگران به سمت آن روانه شده است، به همین دلیل امکان بازدید از آن را محدود کرده‌اند تا آسیب کمتری به این منطقه وارد شود.

اگر شما فرصت سفر به این مناطق را داشتید، کدام لوکیشن را انتخاب می‌کردید؟

نسیم اسلامپور
نسیم اسلامپور