اژدهایی که توسط 17 نفر هدایت می‌شود!

4.4
از 31 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
مردم این شهر اژدها سواری می کنند! +تصاویر
23 دی 1398 07:00
0

برای بیشتر مردم اژدها فقط در فیلم‌های جن‌و‌پری یا تخیلی قابل تصوّر است و احتمالاً شما هم با دیدن فیلم‌های فانتزی در تخیل خود دوست داشتید برای یک‌بار هم که شده یک اژدهای واقعی را از نزدیک ببینید و یا حتی بر روی این موجود غول‌پیکر سوار شوید و بر شهر محل زندگی خود، کشورتان و یا حتی کل جهان حکمرانی کنید. اگر شما نیز چنین رؤیایی را در سر می‌پرورانید، با ما در لست سکند همراه باشید تا اژدهای شهر کاله (Calais) فرانسه را باهم ببینیم و برای لحظاتی هم که شده، از دنیای واقعی و سنگین این روزها فاصله بگیریم.

اژدهایی که توسط 17 نفر هدایت می‌شود!

اهالی کاله فرانسه جانوری بزرگ را با نفس‌های آتشین در یکی از خیابان‌های شهر خود می‌بینند و نگاه‌ آن‌ها به اژدها‌ سواری و تخیلات فانتزیِ آن متفاوت است. البته نگران نباشید، اژدهای غول‌پیکر شهر کاله واقعی نیست. این اژدهای مکانیکی توسط لا ماشینِ (La Machine) ساخته شده که یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از هنرمندان، تکنسین‌ها و طراحان تئاتر است. این افراد با همکاری هم هیولایی مکانیکی ساخته‌اند تا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شهرشان شناخته شود.

اژدهایی که توسط 17 نفر هدایت می‌شود!

این اژدهای غول‌پیکر که از فولاد و چوب ساخته‌ شده است، بزرگ‌ترین ساخته شرکت لا ماشینِ است. اوایل ماه جاری میلادی (1 تا 3 نوامبر) اژدهای فولادی در یکی از خیابان‌های کاله به‌عنوان بخشی از یک جشنواره هنری رژه رفت و مردم را هیجان‌زده کرد. کنترل این اژدهای غول‌پیکر به‌صورت دستی توسط 17 نفر انجام می‌‎گرفت. تعداد زیادی از مردم در خیابان‌ها ایستادند و نفس‌های آتشین اژدهای غول‌پیکر را مشاهده کردند.

اژدهایی که توسط 17 نفر هدایت می‌شود!

اژدهای کاله اکنون در لاسیته (La Cité) قرار گرفته است. درواقع بعد از رونمایی و از 17 دسامبر (26 آذر) در این مکان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. عموم مردم می‌توانند به‌راحتی در محفظه‌ای که بر پشت اژدها قرار گرفته است سوار شوند و از این جاذبه شهر کاله لذت ببرند. شما می‌توانید با سوارشدن بر این اژدها مثل دِنِریس تارگاریِن (Daenerys Targaryen) در فیلم بازی تاج و تخت (Game of Thrones) احساس قدرت کنید.

اژدهایی که توسط 17 نفر هدایت می‌شود!

نظر شما درباره این اژدها سواری چیست؟ دوست داشتید در شهر شما هم یک اژدها ساخته می‌شد؟

منبع:mymodernmet.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی