پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

3
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد! +تصاویر
14 تیر 1399 07:00
4

زمانی که نسخه خطی مذهبی باستانی یعنی همان طومار دریای مرده توسط چوپانان بادیه‌نشین در خیبت قمران (Khirbet qumran) در ساحل شمال غربی دریای مرده پیدا شد، چندین سال طول کشید تا مقامات حفاری باستان‌شناسی وجود این آثار مهم را در یازده غار تایید کنند. متأسفانه، یک هزار و هشت‌صد طومار نسخه خطی روی کاغذ پوستی با قدمت صدسال و قدیمی‌ترین نسخه‌های شناخته‌ شده انجیل عبری که در کوزه‌های سفالی پر شده بود و برای ایمنی در غارها قرار داده‌ شده و سپس فراموش ‌شده بودند توسط غارتگران ربوده شد.

پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

بخش‌هایی از طومارهای دریای مرده با نوشته‌های جدید قابل‌ مشاهده است.

 

آثار باقی‌مانده بیشتر کوزه‌ها شکسته بودند که در آن‌ها تکه‌های بسیاری از طومارهای دست‌نخورده یافت می‌شد، و برخی از آن‌ها نیز خالی بودند که محققان معتقدند که آن‌ها دست‌نخورده‌اند. به لطف چشمان تیزبین پروفسور جوآن تیلور، محقق دانشکده الهیات و مطالعات دینی در کالج کینگ لندن، اکنون می‌دانیم که بر روی این قطعات چه چیز نوشته‌ شده؛ این پیام‌های پنهان از سال ۲۰۱۷ که این قطعات کشف شدند، تا به امروز کشف نشده باقی مانده بود.

پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

 قسمتی از طومار دریای مرده

درحالی‌که پروفسور تیلور مشغول بررسی قطعاتی از این طومار در اتاق مطالعه کتابخانه جان ریلاندز در دانشگاه منچستر انگلستان بود، احساس کرد که می‌تواند یک حرف کمرنگ عبری L را ببیند. محققان سپس پنجاه‌ویک تکه از قطعات به‌ظاهر خالی را زیر یک دستگاه تصویربرداری چند طیفی قرار دادند که به آن‌ها این امکان را می‌داد تا چیزهایی که با چشم قابل ‌دیدن نبودند را ببینند.

به دلیل سرقت‌های اولیه، قطعاتی از طومار در بازار آثار باستانی پیدا شدند و در طول پانزده سال گذشته تعداد این قطعات در بازار بیشتر شدند. گزارش‌های تاریخی حاکی از آن است که این قطعات، سازمان آثار باستانی  را بر آن داشته ‌است تا حفاری‌های خود را در غارهای قمران آغاز کنند و از غارها در برابر غارتگران محافظت کنند.

پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

تصویر نزدیک از یک قطعه طومار دریای مرده با متن ( DQCAAS )

 

پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

غار قمران که طومارهای بحرالمیت در آنجا پیداشده بود.

 

 

پیام‌ های رازآلود پنهان در طومارهای دریای مرده کشف شد!

مجموعه نسخه‌های خطی بحرالمیت به‌طورکلی بین ۱۵۰ سال قبل از میلاد مسیح و ۷۰ سال بعد از میلاد به زبان عبری، آرامی (عضوی از زبان‌های سامی است که بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت دارد که ان را زبان عیسی می‌دانند.) و یونانی، بیشتر بر روی کاغذ پوستی و برخی بر روی پاپیروس و حتی مس نوشته‌ شده است.

به دلیل این کشف، بسیاری از قطعات طومارهای نمایش داده ‌شده در مکان‌هایی مانند مدرسه علوم دینی باپتیست در جنوب غربی تگزاس و دانشگاه آزوزا پاسیفیک در کالیفرنیا برای بررسی صحت‌وسقم مورد آزمایش قرار می‌گیرند. بسیاری از طومارها بین سده دوم پیش از میلاد و قرن دوم بعد از میلاد نوشته شدند.

بنا به گفته کتابخانه دیجیتالی طومارهای بحرالمیت، این طومارها که برخی از آن‌ها به زبان یونانی نوشته ‌شده‌اند، منابع اصلی تاریخی آن زمان به‌حساب می‌آیند و موضوعاتی از قبیل تقویم مذهبی، زندگی پس از مرگ، و کشیش بودن، موضوعات موردبحثی بودند که نشان می‌دادند که جوامع درگذشته چقدر متنوع بودند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.