عکاسی که رنگین کمانی افقی و خیره کننده را شکار کرد!

4.4
از 24 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
وقتی خداوند آسمان را نقاشی می کند! +تصاویر
15 خرداد 1399 07:00
0

اگر شما به بهانه‌ای برای لبخند زدن نیاز دارید، این مطلب آن را به شما ارائه خواهد داد! به  این عکس باورنکردنی که در دریاچه سامامیش در ایالت واشنگتن گرفته شده‌است، نگاه کنید. عکاسی آماتور به نام سسنا کوتز رنگین‌کمانی افقی و خارق العاده بر روی دریاچه دیده ‌است و سپس با دورین خود تصاویری از این پدیده زیبا و منحصر به فرد را شکار کرده است. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم داستان این عکاس و رنگین کمان از چه قرار است.

pRsoFw0nvjXBQloGtKTJ0AqKQZeJctZbc2g1R9G3.jpg

نوارهای افقی رنگین کمان بر روی عرض دریاچه کشیده شده‌ بودند و منظره زیبایی داشتند. ​جالب توجه است که این «رنگین‌ کمان» ممکن است در واقع اصلا یک رنگین‌ کمان نباشد. بنا به گفته هواشناسی به نام کورتنی اوبرگدام، در واقع به نظر می‌رسد که یک قوس خارج از مرز است.

 این توهم نوری زمانی رخ می‌دهد که هاله‌های یخی توسط شکست نور خورشید در کریستال‌های یخی معلق در اتمسفر شکل می‌گیرند. هم چنین به عنوان رنگین‌کمان آتش نیز شناخته می‌شود و می‌تواند نوارهای رنگی را درست زیر سطح خورشید ایجاد کند. ​

4jPrVMIwWszQR16J0Q4Kwh7tyJCDNLPV5Q8Bzzbn.jpg

حتی اگر رنگین‌کمان واقعی هم نباشد، ظاهرا حس جادوی آن برای عکاسش سال‌های سال خواهد ماند. او می‌گوید: «من فقط از اینکه می‌توانستم شاهد چنین لحظه فوق‌العاده‌ای باشم احساس خوشبختی می‌کردم، این کار به من آرامش و امید داد و باعث شد که من نسبت به شرایط کنونی کم‌تر احساس نگرانی کنم.»

خوشبختانه، کوتز تصمیم گرفت آنچه را که مشاهده کرده با دنیا به اشتراک بگذارد و عکسش پس از اینکه در فیس بوک پست شد، به صورت ویروسی در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد. عکس بزرگنمایی شده او آسمان را رنگی  نشان می‌دهد، و پیامی از امید را به تمام کسانی که در این لحظه در داخل خانه بودند ارسال کرده است.

SYv0QRlmLsl64iMW2wGlp2PnB7wXO8tjwuuOQqHR.jpg

کوتز  می‌گوید: «من می‌دانستم که این عکس‌ها ارزش بسیار بالایی دارند و سریع پخش می‌شوند. اما من فقط می خواستم لحظه زیبایی را که شاهد آن بودم به اشتراک بگذارم، من در عکاسی بسیار احساساتی هستم، بنابراین خوشحالم که خداوند از عکس‌هایم برای ایجاد حس خوب در مردم، نه تنها در سراسر کشور، بلکه در سراسر جهان استفاده کرده‌است. این کار کسب و کار عکاسی من را رشد داده است و همچنین بر روی مردم تاثیر گذاشته ‌است، بنابراین بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.»

نظر شما درمورد این عکس‌های بسیار دیدنی چیست؟

منبع:mymodernmet.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی