طراحی های داخلی عجیب هتل ها که شکستی تمام عیار محسوب می شوند!

4.4
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب‌ترین طراحی‌های داخلی هتل که رسوایی و شکستی تمام عیار محسوب می‌شوند! +تصاویر
02 مهر 1398 12:00
0

طراحی داخلی مناسب و زیبای اتاق و هتل می‌تواند حس خوب اقامت را تضمین کند. از طرفی طراحی بد و نامناسب نیز می‌تواند تمام زحمات مسئولین هتل را برای برندسازی و ارتقاء جایگاه در بین رقبا بر باد دهد، چراکه مشکلات طراحی به‌ سرعت در فضای مجازی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و مهمانان قبل از انتخاب، نقد و بررسی‌های صورت گرفته درباره آن هتل را در تصمیم‌گیری خود لحاظ می‌کنند. در لست سکند قصد داریم 10 مورد از این مشکلات طراحی را که باعث ناراحتی مهمانان شده است با شما در میان بگذاریم، پس با ما همراه باشید.

 

  • طراحی نامناسب روشویی

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

 بیشتر شبیه سینکی غیرقابل استفاده است! غیر از این است؟ یا نه یک روشویی بد است؟ احتمالاً با دیدن چنین صحنه‌ای یا منصرف می‌شوید یا با اکراه از آن استفاده می‌کنید! چراکه اوج بد سلیقه‌گی را نشان می‌دهد. شاید‌ هم‌ چنین طرحی برای غافلگیر کردن مهمانان اجرا شده است. جالب است بدانید این روشویی غیراستاندارد در هتلی 4 ستاره طراحی‌ شده است!

 

  • قرار دادن دستمال توالت در فاصله‌ای دور از دسترس

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

احتمالا در طراحی محل قرار گیری این دستمال توالت، کاربری‌اش نادیده گرفته‌ شده است. در واقع آن‌قدر محل نصب نامناسب طراحی‌ شده است که اگر حواستان جمع باشد، در نگاه اول غافلگیر می‌شوید و اگر حواستان جمع نباشد، احتمالا زمانی متوجه موضوع می‌شوید که کمی دیر شده است و به مشکل برخورده‌اید.

 

  • علائم نامناسب

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

علائم اشتباه از جمله مواردی است که مهمانان هتل را می‌تواند آزار دهد و خاطره‌ای بد از اقامت در حافظه آن‌ها ثبت کند. این علائم می‌تواند راهنمای ورودی طبقات هتل، علائم خروج یا علائم ضروری دیگر باشند.

 

  • وجود چند تابلوی نشان‌ دهنده شماره اتاق

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

 معمولا مهمان یک مرکز اقامتی بلافاصله بعد از رسیدن به مقصد به محل اقامت خود مراجعه می‌کند و خسته از سفر انتظار دارد به‌ راحتی و در کمال آرامش استراحت کند و خستگی سفر را از تن بیرون کند. حال اگر راهنمای دسترسی به اتاق‌ها به‌ صورت چندگانه نصب‌ شده باشد، به صورتی که مهمان نتواند به‌راحتی محل دقیق اتاق را تشخیص دهد، به‌نوعی سردرگم می‌شود و خاطره ناخوشایندی را برایش به همراه دارد.

 

  • طراحی بسیار بد پرده‌های اتاق

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

 احتمالا این نوع طراحی پرده برای شوخی‌های جنایی کاربرد دارد، پرده‌هایی باطرحِ لکه‌های خونیِ قرمز رنگ در اتاقی که به‌ قصد استراحت و آرامش آن را رزرو کرده‌اید، می‌تواند طرحی نامناسب و زننده باشد و به‌ نوعی کابوس مهمان محسوب شود.

 

  • مشکلات فنی و یا استاندارد نبودن وسایل (بخصوص در قسمت سرویس بهداشتی)

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

مشکلات فنی از قبیل خراب بودن در حمام یا دستشویی، خراب بودن پرده جداکننده قسمت‌های مختلف سوئیت (اتاق) و سرویس بهداشتی و مواردی از این‌ دست نیز می‌تواند تا حد بسیار زیادی احساس راحتی اقامت را تحت‌الشعاع قرار دهد. برای درک بهتر این مشکلات تصور کنید به‌عنوان مهمان در یک مرکز اقامتی قرار دارید و به دلیل خراب بودن درب حمام، در حمام گیر افتاده‌اید و احتمالا کاری هم از دستتان ساخته نیست و یا اینکه پرده‌ای که قسمت خواب را از سرویس بهداشتی جدا می‌کند به دلیل مشکلات فنی کار نمی‌کند و به نوعی به راحتی داخل محیط سرویس بهداشتی قابل مشاهده است.

 

  • نامفهوم بودن شماره طبقات در آسانسور

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

 با نگاه کردن به این صفحه‌ کلید آسانسور، احتمالا شما هم کاملا سردرگم می‌شوید و می‌گویید فقط خدا می‌داند کدام دکمه برای کدام طبقه است. با توجه به اینکه کاربران اصلی آسانسورهای مراکز اقامتی بصورت مداوم در حال تغییر هستند، باید استفاده از آن برای تنوع بسیار زیادی از مهمانان راحت و قابل‌فهم باشد و مطمئناً استفاده از صفحه‌ کلید کاربرپسند و ساده که به‌دور از پیچیدگی است بهترین گزینه است.

 

  1. قرار گرفتن درب ورودی اتاق در محلی نامناسب

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

اگر درب ورودی اتاق در محلی نامناسب قرار بگیرد، به صورتی که ورود و خروج مهمان به‌ سختی و با زحمت همراه شود، مطمئناً علاوه بر کاهش ارزش آن اتاق و حتی هتل، خطرات جانی را نیز برای مهمان به همراه دارد. به‌ عنوان‌ مثال در همین تصویر احتمال سقوط مهمان چقدر می‌تواند باشد؟

 

  1. نصب پرده‌ای که اندازه واقعی پنجره را نشان نمی‌دهد

10 مورد از طراحی‌های داخلی شکست‌خورده در هتل‌ها

 گاهی اوقات متداول است که پرده‌ای بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی پنجره اتاق نصب می‌کنند. با این کار علاوه بر نشان ندادن اندازه واقعی پنجره، موقعیت نامناسب آن را نیز پنهان می‌کنند. در این صورت احتمالا مهمان موقع کنار زدن پرده با صحنه‌ای دور از انتظار روبه‌رو می‌شود و موجب نارضایتی او می‌شود.

 

آیا شما هم در سفرهایتان با چنین طراحی‌های عجیب و نامناسبی مواجه شده‌اید؟

 منبع: themindcircle

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی