در خانه بنشینید و به تماشای پرنده های کلمبیا بروید!

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در خانه بنشینید و به تماشای پرنده های کلمبیا بروید! +تصاویر
03 خرداد 1399 10:00
0

پس از شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های ما از داخل خانه‌هایمان ادامه پیدا می‌کند، از کارها که به صورت دورکاری انجام می‌شود تا دید و بازدید خانواده و دوستان که از طریق اینترنت و پیام‌رسان‌های تصویری حس و حالی جدید به خود گرفته‌اند. تفریح جهانیان نیز کم کم دچار تغییر شده و سبکی جدید را تجربه می‌کند، بعضی به بازدید سایت‌های تاریخی بصورت آنلاین می‌روند و بعضی دیگر موزه‌های معروف سراسر جهان از جمله موزه لوور را آنلاین تماشا می‌کند. اما در جدیدترین ابتکار این روزهای کرونایی می‌توانید پرنده نگری آنلاین را تجربه کنید. پس همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم حس و حال پرنده نگری آنلاین چگونه است.

​​​​​​​​تماشای مجازی پرندگان در کلمبیا از طریق فیلم «پرندگان» که مستندی برای سال ۲۰۱۹ و در مورد سفر پرندگان از شمال کلمبیا است امکان پذیر شده است، و لیستی از ۱۰۲ پرنده را شامل می‌شود.

OZiPGRJ61BIGtUraqmGJEvXkDdxuxwy3VWAkXg5L.jpg

این مستند که نفرات اصلی آن دیگو کالدرون فرانکو، راهنمای متخصص پرنده نگری و کیت لادزینسکی، یک فیلم ساز حیات وحش هستند، بخشی از تلاش وزارت گردشگری کلمبیا برای تبدیل این کشور به عنوان یک مقصد پرنده نگری است. تقریبا ۲۰۰۰ گونه را می توان در آنجا مشاهده کرد، که بیش از بسیاری از نقاط جهان است. پرندگان این فیلم در مناطق مختلفی از جمله جنگل‌های بارانی، سواحل و مزارع قهوه دیده می‌شوند.

​​​​​​​​یکی از بهترین چیزها در مورد سرگرمی پرنده نگری این است که شروع آن آسان است. آیا تاکنون پرنده ای دیده‌اید و گفته‌اید؛ این پرنده‌ای زیبا است، تبریک می‌گوییم، شما یک پرنده نگر هستید. به باشگاه پرنده نگران خوش آمدید! ممکن است اولین قدم خود را در مسیری برداشته باشید که باعث می‌شود پول زیادی برای دوربین دو چشمی صرف کنید و لیستی وسواسی از تمام پرندگانی که در زندگی خود دیده‌اید داشته باشید، ولی این‌ها لزوما ضروری نیستند.

Daito2btlAm0vzkmJ0ZRxOlEtNGcfzIWTJn60vrj.jpg

تماشای فیلم با لیستی که در دست دارید، این فعالیت را به کاری شبیه به یک پازل  تبدیل می‌کند. می‌دانید که پرندگان آنجا هستند، همانطور که می‌دانید قطعات پازل آنجا هستند و وظیفه شما پیدا کردن آن‌ها است. این کمی با پرنده نگری زنده در طبیعت متفاوت است، جایی که شما هرگز نمی‌دانید چه چیزی را خواهید دید. این بیشتر شبیه یک پروژه تحقیقاتی است که در آن سعی می‌کنید تمام اطلاعاتی که می‌توانید را جمع‌آوری کنید، سپس نتیجه‌گیری کنید.

CY8sXRfro45AG5UzBGJIyT5YKczVcBWtRNfsuROi.jpg

این فیلم همچنین درباره موسیقی است که فیلم سازان صدای پرندگان را ضبط کردند و آن‌ها را با موزیسین‌هایی که آهنگ‌هایی درباره تماس‌ها و فرهنگ بومی و تاریخ کلمبیا ساختند، به اشتراک گذاشتند.

شما چه کارهای دیگری را به دلیل شیوع کرونا از منزل انجام می‌دهید؟ آیا سرگرمی‌های شما هم بصورت مجازی بوجود آمده‌اند؟

منبع: ​ afar.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی