عجیب ترین مزارع هزارتوی دنیا که برای بزرگسالان ساخته شده!

4.5
از 19 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هزارتوهای پر رمز و رازی که ورود کودکان و نوجوانان به آنها ممنوع است! +تصاویر
27 مهر 1398 09:00
3

برخی از مزرعه‌های هزارتوی ذرت مخصوص کودکان هستند، اما برجسته‌ترین هزارتو‌های ذرت آمریکا به طور کلی برای بزرگسالان طراحی شده اند و حتی نوجوانان برای حضور نیاز به سرپرستی بزرگسالان دارند. ممکن است بسیار سختگیرانه به نظر برسد، اما تاکنون تعداد زیادی از مردم هنگام تلاش برای گذر از هزارتوهای بزرگ وحشتزده با 911 تماس گرفته و کمک خواسته‌اند، به همین دلیل همراهی بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان الزامی است. بسیاری از این هزارتوهای بزرگ مزرعه ذرت هر ساله تمی(موضوعی) را انتخاب می‌کنند و محصولات را بگونه‌ای میکارند که به همه چیز از چهره‌های سیاسی گرفته تا شخصیت‌های ادبی شباهت داشته باشند. در سال‌های اخیر، بعضی از آنها حتی به فناوری پیشرفته نیز راه یافته‌اند، و ویژگی‌هایی به هزارتوهای مدرن افزوده شده که هر فرد بالغ دوست دار اتاق فرار که به دنبال پیدا کردن کودک درون خود است را به سادگی جذب میکند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از این هزارتوها را به شما معرفی کنیم و شما را به یاد فیلم درخشش بیاندازیم و لحظات عجیبی که در هزارتوی گیاهی آن ثبت شد!

 

  • مزرعه کدو تنبل‌های جالب و جذاب - دیکسون ، کالیفرنیا

    (Cool Patch Pumpkins — Dixon, California)

مت و مارک کولی (Matt and Mark Cooley)، برادران و صاحبان مزرعه کدو تنبل‌های جذاب، نخستین مزرعه هزارتوی ذرت خود را در سال 2013 ایجاد کردند تا بتوانند بازدیدکنندگان بیشتری را برای قسمت کدو تنبل‌های خود جذب کنند. این مزرعه هزارتو 15 هکتار را در بر میگرفت. تا سال 2007، این مزرعه به 40 هکتار رسیده بود و رکوردهای جهانی گینس آن را بزرگترین مزرعه هزارتوی ذرت موقت در جهان اعلام کرد. این هزارتو امروزه وسعتی بالای 60 هکتار را پوشش می‌دهد. طراحی امسال دارای لوگوی مزرعه کدو تنبل‌های جذاب و همچنین خوش آمدی برای اولین بازدیدکنندگان است. با توجه به اندازه و سختی هزارتو، برای خرید بلیط باید 18 سال داشته باشید و هرکسی نیاز دارد که تحت نظارت بزرگسالان باشد.

مزرعه کدو تنبل‌های جالب و جذاب - دیکسون ، کالیفرنیا

 

  • مزرعه کونورز- دنورس ماساچوست

(Connors Farm — Danvers, Massachusetts)

مزرعه کونورز با هزارتوی ذرت هفت هکتاری خود، تم‌هایی مانند چارلی براون (Charlie Brown)، کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، پسر خانواده (Family Guy) و جادوگران زالم (witches of Salem) را انتخاب می‌کند. ما مطمئن نیستیم که آنها دقیقاً چطور انتخاب شده‌اند، اما با اشاره به شهر شبح‌وار و وحشتناک ماساچوست، احساسی مانند اینکه دنورس تنها 15 دقیقه از شمال با زالم (Salem) فاصله دارد را ایجاد میکند. تم امسال آن سرگرمی در مزرعه است. علاوه بر پذیرش عمومی، می توانید بعد از تاریکی هوا در شب‌های جمعه و شنبه‌ها در نوامبر و همچنین در هالووین، با چراغ قوه وارد آن شوید. 

هفت مزرعه هزارتو ذرت که تنها برای کودکان نیستد

 

  • مزرعه ماجراجویی ریچاردسون – روستای اسپرینگ گرو ایلینوی

(Richardson Adventure Farm — Spring Grove, Illinois)

مطمئنا در بیشتر ماجراجویی های این مزرعه به دام می افتید. در این مزرعه واگن سواری و زیپ لاین و همچنین موارد اصلی مانند مزرعه کدو تنبل و باغ هزارتوی ذرت وجود دارد. اینجا مانند هر مزرعه ذرتی نیست: این مزرعه یکی از بزرگترین هزارتوهای ذرت در ایالات متحده است، نزدیک به 10 مایل مسیر پیاده‌روی و 28 هکتار محصولات ذرت دارد. این هزارتو امسال به افتخار پنجاهمین سالگردش در مراسم خود از مأموریت آپولو 11 و اولین فرود بر روی ماه تجلیل میکند. به عنوان یک چالش اضافه، سعی کنید هنگام حرکت در هزارتو، 24 پاسگاه پنهان که بر روی نقشه ارائه نمی شود را پیدا کنید.

مزرعه ماجراجویی ریچاردسون –روستای اسپرینگ گرو ایلینوی

 

  • باغ هزارتو ذرت بزرگ ورمونت - دانویل ، ورمونت

(Great Vermont Corn Maze — Danville, Vermont)

برای گذر از هزارتوی بزرگ ذرت ورمونت دو روش وجود دارد. شما یا می‌توانید به جستجو در هزارتوی بزرگ 24 هکتاری بروید که با توجه به موقعیت کوهستانی آن،  2.5 مایل ورزش پیاده‌روی است، یا می توانید هزارتوی نمایشی را انتخاب کنید، که در واقع مجموعه‌ای از مسیرها است که شما باید در آن مسیر خود را کشف کنید، این هزارتو میانبری از مسیر هزارتوی بزرگ را نیز نشان می‌دهد. اگرچه هزارتو برای همه سنین مناسب است، اما حتی به نوجوانانی که سعی دارند وارد هزارتوی بزرگ شوند، هشدار می دهد و ادعا می کنند که اکثر افراد به سرعت تسلیم می شوند. نوجوانان نیز باید در اینجا همراه با بزرگسالان باشند.

باغ هزارتو ذرت بزرگ ورمونت - دانویل ، ورمونت

 

  • مزرعه ترینن- لادی، ویسکانسین

(Treinen Farm — Lodi, Wisconsin)

مزرعه ترینن، هزارتوهای ذرت خود را به عنوان "بخشی از آثار هنری، بخشی بازی در فضای باز، بخشی از تجربیات جمعی" توصیف می‌کند. آنها همچنین نتیجه کار عاشقانه هستند، که توسط خانواده ترینن طراحی و زراعت شده‌اند. هزارتوها، گذشته حیوانات و چهره‌های اساطیری مختلفی را به تصویر کشیده‌اند، و همچنین مواردی همچون کشتی دزدان دریایی، تی‌رِکس(تیرانوسور به انگلیسی:Tyrannosaurus  دایناسور گوشتخواری که از دورهٔ کرتاسه می‌باشد) و "مرد ویترویوسی (Vitruvian Man :طرحی از لئوناردو داوینچی است)". اگر به فعالیتهای پیچیده‌تر علاقه دارید، سعی کنید تمام اعداد پنهان شده در حلقه هزارتو را پیدا کنید. اولین کار شما این است که محل هزارتو را پیدا کنید. مزرعه ترینن جوایزی را به کسانی که چالش‌های آن را کامل می کنند اهدا می کند.

مزرعه ترینن- لادی، ویسکانسین

 

  • مزرعه هپی دی - مانالاپان، نیوجرسی

(Happy Day Farm — Manalapan, New Jersey)

مزرعه هپی دی هزارتوی ذرت خود را به دو مسیر تقسیم میکند: یکی مناسب برای بچه ها و دیگری مناسب برای هزارتوبازهای حرفه‌ای و با تجربه. تم‌های این مزرعه بین میهن‌پرستی و فرهنگ پاپ قرار دارد، که شامل تراکتورهای جان دیر(John Deere tractors)، سوپر باول XLVIII(the Super Bowl XLVIII) و جنگ داخلی(Civil War) میباشد. تم امسال مزرعه به انتقامجویان مارول(Marvel’s Avengers) اختصاص داده شده است. با آمدن هزارتوهای ذرت به عصر مدرن، مزرعه هپی دی یک مکان یاب یا GPS را برای کمک به شما در اختیارتان قرار می‌دهد و این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند که اگر سوالی داشتند، از آن ها بپرسند.

مزرعه هپی دی - مانالاپان، نیوجرسی

 

  • موزه مزرعه کوئینز کانتی- کوئینز، نیویورک

(Queens County Farm Museum— Queens, New York)

هزارتوی موزه مزرعه کوئینز کانتی چالش‌های مختلفی را پیش پای بازدید کنندگان می‌گذارد. این مزرعه بصورت فشرده تنها در سه هکتار قرار دارد، که کمبود فضای آن با پیچ‌وتاب‌های تنگ جبران می‌شود. این هزارتو که مناسب فصل هالووین است، از بالا به شکل روده‌ به نظر می‌رسد. سرنخ‌ها و پازل‌هایی برای کمک به شما در به پایان رساندن هزارتو ارائه شده است، که حدود یک ساعت از شروع تا پایان طول می کشد.

موزه مزرعه کوئینز کانتی- کوئینز، نیویورک

 

اخیرا در برخی اقامتگاه‌ها و اکولوژها در ایران نیز، از این هزارتوها ساخته شده است. آیا تا به حال تجربه‌ی قدم زدن در این هزارتوهای را داشته‌اید؟ به نظرتان هیجان‌انگیز هستند؟

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.