غذاخوری لوکسی در کیپ تاون که فقط حشرات را سرو می کند!

4.6
از 44 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
باورش سخت است؛ این رستوران لوکس، کرم، سوسک و ملخ سرو می‌کند! +تصاویر
09 شهریور 1398 07:00
0

چه بخواهیم باور کنیم، چه نه، این یک حقیقت است که حشرات به‌عنوان یک منبع غذایی، پتانسیل بالایی دارند. شاید رستوران‌های معمولی از این ایده خوششان نیاید، اما دانشمند تغذیه لی‌بِسا و همکارانش با آن کاملاً موافق هستند.

شرکت آن‌ها در آفریقای جنوبی به نام شرکت گورمه گراب، نوعی بستنی تولید می‌کند که از یک جایگزین لبنیات گرفته‌ شده از حشرات تولید شده است و نام این جایگزین را انتومیلک گذاشته‌اند. نام حشره‌ای که این جایگزین لبنیات از آن تولید می‌شود هرمتیا ایلوسنز یا مگس سرباز سیاه است.

ماه ژوئن امسال نیز یک تهیه غذا را در شهر کِیپ راه انداختند که نامش اینسکت اکسپرینس (به معنی تجربه‌ی (چشیدن) حشرات) است و در این محل وعده‌های غذایی تهیه‌ شده از حشرات همانند هر غذای لوکس دیگر با نهایت دقت و زحمت پخته و سرو می‌شوند.

بسا می‌گوید: «ما به‌نوعی قصد داریم تا یک جایگزین ماندنی برای پروتئین پیدا کنیم که پایدار و درخور باشد و واقعاً بتواند در آینده‌ی جامعه بشری، تغییرات مثبتی ایجاد کند.» طبق اذعان سازمان تغذیه و کشاورزی ملل متحد، بیش از 1900 گونه حشره خوراکی در سرتاسر جهان مصرف می‌شود. بسا معتقد است حشرات خوراکی بسیار سالم هستند. آن‌ها سرشار از پروتئین هستند، پروتئین باکیفیتی که مقدار آمینو اسید موجود در آن برای مصرف انسانی بسیار مناسب است. همچنین آهن و روی و فیبر فراوانی در حشرات وجود دارد و مقدار چربی آن‌ها برای انسان‌ها مناسب است.

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

عکس: پاستا به همراه کرم مگس سرباز سیاه با چاشنی کرم سوسک درختی یکی از وعده‌های غذایی تهیه غذای اینسکت اکسپرینس.

به‌بیان‌دیگر، حشرات خوراکی به‌عنوان یک منبع غذایی پایدار پتانسیل بالایی دارند. طبق گفته بِسا: «از حشرات استفاده چندانی نمی‌شود و کسی متوجه فواید آن‌ها نیست، به همین دلیل قصد داشتیم تا پتانسیل بالا و البته طعمشان را نشان دهیم. زیرا همان‌طور که می‌دانید مردم چیز زیادی درباره آن‌ها، طعمشان و نحوه استفاده از آن‌ها نمی‌دانند».

وعده‌های غذایی مانند سیب‌زمینی سرخ‌ کرده موپان پولنتا را سرآشپز ماریو برنارد تهیه می‌کند. سیب‌زمینی‌های پولنتا با آرد تهیه‌شده از کرم‌های موپان پخته می‌شوند و سپس روی آن‌ها نمک فلفلی موپان پاشیده می‌شود.

برنارد می‌گوید: «ما تلاش می‌کنیم ظاهر این غذا را تا حد ممکن بیاراییم تا به‌خوبی به همگان معرفی شود. این کار موضع‌گیری ذهنی اولیه شما را کمی تغییر می‌دهد»  و آشپزها حشرات را به‌طور خلاقانه وارد وعده‌های غذایی مختلف می‌کنند.

بااینکه حشرات در برخی نقاط جهان ترکیب غذایی نامتعارفی به شمار می‌روند، اما خوردن آن‌ها چیز تازه‌ای نیست.

طبق اذعان سازمان تغذیه و کشاورزی ملل متحد، حدود 2 میلیارد نفر در سرتاسر جهان حشرات را به‌عنوان غذا مصرف می‌کنند. این حشرات غالباً در بخش‌هایی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین مصرف می‌شوند و همیشه در رژیم‌های غذایی انسان‌های این منطقه وجود داشته‌اند. این یک حقیقت است که بزودی، با افزایش تقاضای جهانی برای مواد غذایی و کمبود منابع غذایی، تمایل به انتوموفاژی (مصرف انسانی حشرات) بالاتر می‌رود.

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

سیب‌زمینی‌های پولنتای اینسکت اکپرینس همراه با آرد کرم موپان تهیه می‌شوند.

تاکنون بیشتر، اهالی این منطقه به سالن غذای گودفود در حومه مشهور ووداستوک شهر کِیپ آمده‌اند تا تولیدات اینسکت اکسپرینس را امتحان کنند؛ تهیه غذایی که به‌عنوان نخستین رستورانی در آفریقای جنوبی شناخته شده است که کار خود را تنها بر حشرات متمرکز می‌کند.

قرار بود این غذاخوری آخر ماه آگوست بسته شود، اما اکنون بسا و همکارانش امیدوارند بتوانند آن را تا اواسط سال 2020 باز نگه دارند؛ البته شاید آن‌ها هر چند ماه یک‌بار مکان خود را عوض کنند.

بِسا می‌گوید بیشتر حشره‌های اینسکت اکسپرینس در مزرعه‌های آفریقای جنوبی پرورش داده می‌شوند. تنها استثنا در این میان کرم‌ موپان است، که خوراک لوکسی است که از کشور همسایه یعنی زیمبابوه وارد می‌شود.

در ادامه، تصاویری از بشقاب‌های غذای این رستوران لوکس را باهم می‌بینیم. اگر جهان با کمبود مواد غذایی مواجه شود، باید آماده باشیم. آیا شما حاضر هستید کم‌کم اعلام آمادگی کرده و چنین غذاهایی را امتحان کنید؟

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

غذاخوری‌ای که تنها حشرات را طبخ می‌کند

 

منبع: cnn.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.