سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس مخروبه «به‌ سوی طبیعت وحشی»!

4.4
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
اتوبوس مخوف و مخروبه اما پرطرفداری که برای گذراندن یک شب در آن، باید از مرگ گذشت! +تصاویر
05 شهریور 1398 07:00
0

سفر به اتوبوس «به سوی طبیعت وحشی» پر ریسک است. البته احتمالا این سفر برای افراد شجاع ارزش خاص خود را دارد. سال 1990 جوانی به نام کریستوفر مک‌کاند‌لس (Cristopher McCandles) از طریق رایگان‌سواری یا (Hitchhiking) به غرب آمریکا و کانادا سفر کرد. دو سال بعد، دو شکارچی جسد کریستوفر را در اتوبوسی زنگ‌ زده در منطقه آلاسکا پیدا کردند. بعد از کشف جسد متوجه شدند حدود سه هفته از مرگ وی می‌گذرد و مرگ وی ظاهرا در اثر گرسنگی بوده است. وزن وی هنگام مرگ حدود 30 کیلوگرم و چربی بدنش تقریبا صفر بود.

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

گروهی در حال استراحت در نزدیکی اتوبوس فیربانکس 142 (Fairbanks 142) هستند./ عکاس: اریخالفاکر (Erikhalfacre)

کریستوفر حدود 114 روز در اتوبوسی با نام فییربانکس 142 (Fairbanks 142) زندگی کرد و وقایع ‌آن را به ثبت رساند. داستان این ماجرا به‌صورت کتابی پرتیراژ (Into the Wild، به‌سوی طبیعت وحشی) چاپ شد و فیلمی پرفروش (با همان نام کتاب) از روی آن ساخته شد. این اتوبوس که کاملا به فراموشی سپرده‌ شده بود، از طریق چاپ کتاب و ساخت فیلم بسیار مشهور شد و به جاذبه‌ای گردشگری تبدیل گشت.

هنوز هم چالش‌هایی که کریستوفر با آن‌ها روبه‌رو بوده است برای ماجراجویان و بازدیدکنندگان وجود دارد که بیشتر این چالش‌ها در رابطه با نوع زمین و آب‌ و هوا است. رفتن به مکان اتوبوس به‌ صورت پیاده بسیار خطرناک است و عده‌ای به همین دلیل از این کار صرف‌نظر می‌کنند.

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

کپی اتوبوس فیربانکس 142(Fairbanks 142) که برای فیلم‌برداری در فیلم «به‌سوی طبیعت وحشی» از آن استفاده‌شده است./ عکاس: مادِلین دیتون (Madeleine Deaton)

آخرین تلفات این منطقه 25 جولای 2019 (3 مرداد 1398) اتفاق افتاده است. ورانیکا نیکاناوا (Veranika Nikanava) زن 24 ساله اهل بلاروس به همراه همسرش قصد عبور از رودخانه تِکلانیکا (Teklanika) داشت و هنگام عبور از روخانه تعادل خود را از دست داد. همسر ورانیکا توانست خود را به ساحل برساند. وی پس از تماس با سربازان ایالتی آلاسکا و با کمک آن‌ها توانست جسد ورانیکا را در پایین‌دست رودخانه از آب بگیرد. این زوج به‌تازگی ازدواج کرده بودند و حدود یک ماه از ازدواج آن‌ها می‌گذشت.

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

کمپینگ در اتوبوس./عکاس: پاکسسون ولبر (Paxson Woelber)

رودخانه تِکلانیکا Teklanika بسیار خروشان و آب آن سرد است، به همین دلیل عبور از آن یکی از دشوارترین قسمت‌های بازدید از منطقه‌ی آلاسکا است. حتی گاهی اوقات برای کمک به افراد، طنابی بر روی این رودخانه قرار می‌دهند تا افراد هنگام عبور تعادل خود را از دست ندهند. زمستان میزان آب رودخانه کمتر است و عبور از آن آسان‌تر است، ولی تابستان همراه با ذوب شدن برف‌ها حجم آب افزایش پیدا می‌کند و عبور سخت‌تر می‌شود. این همان اتفاقی بود که کریستوفر هنگام سفر خود با آن روبه‌رو شد و نتوانست به‌موقع بازگردد.

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

موقعیت پارک ملی دنالی (Denali) در آلاسکا.(محل قرارگیری اتوبوس)

کتاب «به‌سوی طبیعت وحشی» از طریق نوشته‌های مرموز کریستوفر و تصاویر گوناگون کشف‌ شده‌، نوشته شده است. نتیجه آن کتابی غم‌انگیز بود که نشان می‌داد مردم گاهی برای رهایی از محدودیت‌های اجتماعی به زندگی همراه با امکانات ابتدایی تمایل دارند. به نظر می‌رسد کریستوفر از طریق زندگی در حداقل‌ها قصد داشته است نوعی خودشناسی را تجربه کند.

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

پارک ملی دنالی (Denali) در آلاسکا.(محل قرارگیری اتوبوس)

البته بعضی تحلیل‌گران نیز مانند مِدرِد (Medred)، نویسنده روزنامه آنچوریج دیلی نیوز (Anchorage Daily News) اعتقاد دارند وی بیماری روانی داشته و برای این سفر هیچ دلیل عاقلانه‌ای نداشته است. همچنین وی تنها کسی نیست که به این داستان (به‌ سوی طبیعت وحشی) به صورتی بدبینانه نگاه می‌کند. عده‌ای از بومیان آلاسکا معتقد هستند که اتوبوس یا باید منهدم شود و یا برداشته شود تا افراد به دلیل جذاب بودن این اتوبوس به این منطقه سفر نکنند.

حال به نظر شما و با توجه به اینکه برای خیلی از افراد پیاده‌روی به این منطقه سفری جذاب محسوب می‌شود، با حذف اتوبوس چیزی تغییر خواهد کرد؟ دوست دارید شما هم چنین سفری را تجربه کنید؟

سفری بی‌بازگشت؛ بازدید از اتوبوس «به‌سوی طبیعت وحشی»

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی