جذاب‌ترین فروشگاه‌های مفهومی استانبول را بشناسید

4.2
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
فروشگاه مفهومی چیست و جذاب‌ترینش در کدام همسایه‌ی ایران وجود دارد؟
06 اردیبهشت 1398 10:00
0

پیش از هر چیز لازم می‌دانیم که توضیحی در مورد فروشگاه‌های مفهومی بدهیم: فروشگاه‌های مفهومی، جاهایی هستند که مجموعه‌ای منتخب و منحصر به‌فرد، از محصولات را به فروش می‌رسانند؛ محصولاتی که همگی، به گونه‌ای، به یک تم یا مفهموم کلی مرتبط هستند. اینجور فروشگاه‌ها معمولا سبک و سیاقی را انتخاب می‌کنند که مورد توجه مخاطبان خاص قرار می‌گیرد؛ مخاطبانی که الهام بخش سایر افراد جامعه هستند. حالا که تعریف دقیقی از این نوع فروشگاه‌ها داریم، باید ببینیم کجا می‌توان آن‌ها را پیدا کرد که هم به ما نزدیک باشد و هم سفر به آن، آسان‌تر باشد؟

استانبول، موج فراگیری از پیشگامان و طراحان جوان را به خود جذب کرده است؛ کسانی که چیزهای متنوعی خلق می‌کنند، از تیشه و تبرهای دست ساز گرفته تا تی‌شرت‌های کامل (تی‌شرت‌هایی از جنس مرغوب و با سایزهای مناسب، که اغلب بدون هیچ طرح و نوشته‌ای و به‌شکل تک رنگ و بیشتر به رنگ سفید تولید می‌شوند) و ... ما کلی گشتیم و جاهایی را پیدا کرده‌ایم، که می‌توانید در آنجا دوست داشتنی‌ترین چیزها را انتخاب کنید، پس همراهمان باشید تا در سفر بعدی به استانبول، بتوانید در یکی از این فروشگاه‌های مفهومی بگردید و لذت ببرید.

 

Souq Dükkan

جایی که در ابتدا، کار خود را به‌عنوان یک بازار، با تم‌های ماهانه شروع کرد، به سرعت و فقط به خاطر محبوبیت مطلقش، به یک فروشگاه مفهومی مهم تبدیل شد. Souq Dükkan، بهترین کارهای طراحان محلی را برای نمایش در خود جا داده و فضای بلند و صنعتی آن، حسی از ضرباهنگ مسیر تولید یک کارخانه را ایجاد می‌کند و شما را در حاشیه‌ای امن قرار می‌دهد تا با خیال راحت تماشا و خرید کنید؛ تماشایی دور از هیاهوی پیرامون. از لباس‌هایی با بالاترین کیفیت تا کیف‌های چرمی دست‌ساز، به‌خصوص لباس‌های شنای طراحی شده و سفالینه‌های رنگارنگ، از کتاب‌های دست‌چین شده، تا مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌ها... واقعا در اینجا برای هرکس با هر خواسته‌ای گزینه‌ای وجود دارد.

نشانی: مرکز خرید کانیون، لِونت.

Souq Dükkan

 

Shopi Go (شوپی گو)

Shopi Go، با گردآوری آثار بیش از حدود ۲۰۰ طراح زیر یک سقف، حقیقتا پاتوق افراد باحال، جذاب و جوان برای خرید لباس است. بوتیک،‌ با طراحی مینیمال و تم رنگی خاصش، نوعی از بی‌خیالی را از خود بروز می‌دهد. مجموعه‌های زنانه و مردانه، ظاهری به‌روز و شهری دارند؛ چیزی که در اکثر مجلات مد، به شکل گسترده و همه‌گیر یافت می‌شود. بهتر است به فروشگاه آن‌لاین هم سری بزنید، به‌خصوص در فصل فروش عمده!

نشانی: Teşvikiye, Ahmet Fetgari Sk. No:62, 34367 Şişli/Beşiktaş/İstanbul, Turkey

Shopi Go (شوپی گو)

 

 Mae Zae

همین‌که از پله‌ها به سمت Mae Zae، سرازیر بشوید، با طبقه‌ای مملو از اقلام پر زرق و برق و مجلل روبه رومی‌شوید طوری که حس می‌کنید در آپارتمان زیبا و مخفی یک نفر سرگردان شده‌اید. مبلمان و شومینه هم هست، اما در سرتاسر فروشگاه، جواهرات دست‌ساز، کیف‌های چرم، نوت بوک‌های رنگارنگ، دکوری‌های چینی و سرامیک منحصر به‌فرد و عینک‌های آفتابی دست ساز هستند که به‌ شکل همزمان، جلب توجه می‌کنند. احتیاط: ممکن است پروسه خرید را با چند قلم محدود به پایان برسانید، اما می‌توانید وقتی یک طراح محلی با مجموعه جدیدی از کارهایش از راه می‌رسد، برگردید و خرید خود را کامل کنید. 

نشانی: Kemankeş Karamustafapaşa Mahallesi, Hoca Tahsin Sokak No.16/A Karaköy

 Mae Zae

 

Les Benjamins

تخصص اصلی Les Benjamins، مربوط به تی‌شرت است و انصافا در این رشته درخشان عمل می‌کند. کارهای این فروشگاه، با الهام از  Young Turks (ترک‌های جوان: فرقه‌ای از روشنفکران مخالف) تولید می‌شود و طرح‌های بسیار متنوعی دارد، از طراحی‌های هنری Young Turk گرفته، تا کارهای انتزاعی‌تر مانند تصویر ترکیبی دالایی لاما و الویس پریسلی. احتمالا از این کارها خوشتان خواهد آمد. قطعا Les Benjamins مکانی است برای یافتن نوستالژی‌، با رد و اثری از سبک‌های به‌روز و به اصطلاح شهری.

نشانی: Serdar-ı Ekrem Caddesi No.26 Galata

Les Benjamins

 

TRU PROJECT

تی‌شرت‌های کامل همان چیزی است که Tru Project را به گزینه منتخب و مورد علاقه‌ی افراد اهل مد استانبول تبدیل کرده‌است. درباره‌ی تی‌شرت‌های فوق‌العاده نرمی که در رنگ‌های آرام تولید می‌شوند و کاملا قالب بدن هستند، واقعا نمی‌توان از این بیشتر چیزی گفت. مطمئنا وقتی از نزدیک آنها را ببینید، دوست دارید از تمام رنگ‌های موجود، یک نمونه را بخرید. یک نکته دیگر اینکه حتما از سایر نمونه‌های پوشاک (غیر از تی‌شرت)، مثل انواع دامن و سوییشرت هم دیدن بکنید.

نشانی:  Küçük Bebek Caddesi No.11, Bebek

TRU PROJECT

 

Wunder

اگر عاشق کفش کتانی هستید، حتما و حتما به بخش آسیایی فروشگاه سری بزنید و از Wunder خرید کنید. همین‌که وارد Wunder  بشوید، دیوار مدل‌های منتخب کفش کتانی را خواهید دید، که قلبتان را به تپش می‌اندازد. مجموعه بزرگ و فوق‌العاده‌ای از لباس و‌ سایر لوازم، از کوله‌پشتی‌های هرشِل گرفته، تا کارهای طراحان محلی هم وجود دارد، که می‌توانید با کتانی جدیدتان ست کنید.

نشانی:   Moda Bostanı Sokak No. 26/C Moda

Wunder

 

BEY KARAKÖY

احتمالا وقتی گذرتان به Bey Karaköy بیفتد، در بدو ورود، حس می‌کنید از بوتیک کروزبرگ (فروشگاه بسیار معروف در برلین) سر در‌آورده‌اید؛ جایی که تنها مخصوص لباس‌های مردانه است و تمام تمرکز خود را بر روی زیبایی‌شناسیِ آخرین مد رایج، قرار داده‌است. این فروشگاه، ملزومات مدرن را در کنار انواع کوله‌پشتی‌های چرم، جوراب‌های رنگارنگ و حتی مجموعه‌ای از مجلات مستقل مد، فراهم کرده که همه و همه برای فروش هستند. ضمن اینکه شما با خرید از این فروشگاه از طراحان محلی نیز حمایت می‌کنید.

نشانی:   Kemankeş Karamustafapaşa Mahallesi, Mumhane Caddesi No.54/1 Karaköy

BEY KARAKÖY

آیا پیش از این در سفرتان به ترکیه، از این فروشگاه‌ها دیدن کرده‌اید؟ آیا در ایران هم از این نوع فروشگاه‌های لباس سراغ دارید؟ آن را در بخش نظرات به ما و سایر همراهان لست‌سکند معرفی کنید.

منبع: theculturetrip.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.