تجربه ی شگفت انگیز زیست تابی در ساحل فلوریدا

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
تماشای پریان دریایی از چند قدمی! +تصاویر
22 شهریور 1397 08:00
0

پدیده‌های شگفت‌انگیز گوناگونی در دامان طبیعت وجود دارد اما بی‌تردید یکی از خارق‌العاده‌ترینشان زیست‌تابی است. اگر با عبارت زیست‌تابی آشنایی ندارید باید بگوییم که به معنای تولید نور توسط موجودات زنده است. کرم‌های شب تاب تنها یک نمونه از جاندارانی هستند که از خود نور منتشر می‌کنند.

اگر دیدن نور تولید شده توسط جانداران در طبیعت شما را به وجد می‌آورد حتما سواحل فلوریدا را از نزدیک ببینید. درخشش ساحل هر عابری را متوقف می‌کند اما زیبایی‌های سواحل این دیار تنها به تابش نور خلاصه نمی‌شود بلکه دلفین‌ها، گاوهای دریایی، حواصیل‌ها و تمساح‌هایی هم در سواحل فلوریدا وجود دارند که جذابیت اینجا را دو چندان کرده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند با خرید تورهای گردش در سواحل فلوریدا، با قایق در میان آب‌های درخشان فلوریدا حرکت کنند. هر کسی که برای شب‌گردی به این نواحی می‌رود ساعت‌ها به آب‌های زیبا خیره می‌شود. زیست‌تابی به اندازه‌ای در سواحل فلوریدا شدید است که گویا انوار بیننده‌ها را به دنیای پریان دریایی می‌برند.

سواحل فلوریدا

سواحل فلوریدا

ساحل فلوریدا

زمان مناسب برای تماشای زیست تابی در فلوریدا

 اگر شما هم رویایی قایق‎سواری در فلوریدا را در سر می‌پرورانید باید بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر (اواسط خرداد تا اوسط مهر) به این ایالت بروید. اگر در زمستان به سوی فلوریدا می‌روید حتما از راهنمایان تورهای گردشگری بخواهید تا شما را به اماکنی ببرند که بتوانید در آنها زیست‌تابی را از نزدیک مشاهده کنید. راهنمایان آشنا به طبیعت از ماه نوامبر تا می (اوایل آبان تا اوایل اردیبهشت) گردشگران را به سوی رودهایی می‌برند که در آنها نیز پدیده‌ی زیست‌تابی قابل مشاهده است. دوست‌داران طبیعت در این زمان دل را به دریا زده و وارد غارها می‌شوند تا شاید بتوانند زیست‌تابی را از نزدیک ببینند.

پیشنهاد می‌شود زمانی که ماه کامل است به سواحل فلوریدا بروید تا علاوه بر تماشای طبیعت رویایی از زیبایی ماه هم لذت ببرید. اگر خوش‌شانس باشید شاید بتوانید جست‌وخیز گاوهای دریایی را زیر نور ماه تماشا کنید.

زیست تابی در ساحل فلوریدا

زیست تابی در ساحل فلوریدا

زیست تابی در ساحل فلوریدا

منبع: matadornetwork.com

زهرا میرزایی