راه اندازی نخستین ایستگاه قطار گردشگری راه ابریشم

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
نخستین قطار گردشگری راه ابریشم از ایران می‌گذرد!
08 آبان 1397 09:00
0

غلام حسین ولدی، مدیرکل راه آهن استان فارس خبر داد که قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی که با عنوان راه ابریشم از آن یاد می‌شود، اواخر ماه گذشته -مهرماه 97- وارد ایران شد و نخستین ایستگاهش استان فارس بود. وی صحبت‌هایش را چنین ادامه داد: این قطار از مرز سرخس وارد ایران شد و به عنوان اولین ایستگاه در سعادتشهر، مرکز شهرستان پاسارگاد توقف کرد.

آقای ولدی بیان کرد که در این قطار گردشگری 19 تن گردشگر حضور دارند و 34 خدمه‌ی اهل روسیه نیز همراهشان هستند. گردشگران نیز از کشورهای آرژانتین، آمریکا، انگلیس، روسیه و استرالیا آمده‌اند.

مدیرکل راه آهن استان فارس همچنین افزود: گردشگران خارجی که با این قطار به ایران آمده‌اند، پس از دیدن آرامگاه کوروش در پاسارگاد و شهرستان مرودشت به سمت شیراز می‌روند تا از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم دیدن کنند. وی چنین ادامه داد که: قطار راه ابریشم شبِ شنبه از شیراز به سمت اصفهان می‌رود و از شهرهای کرمان و مشهد نیز عبور کرده و در نهایت از مرز سرخس خارج می‌گردد.

قطار راه ابریشم دومین قطار گردشگری بین المللی است که در ماه جاری از استان فارس عبور می‌کند و در تاریخ یکشنبه 22 مهر ماه نیز قطار عقاب طلایی وارد این استان شده بود. قطار عقاب طلایی 66 گردشگر خارجی را میزبانی می‌کرد.

قطار گردشگری راه ابریشم

قطار گردشگری راه ابریشم

منبع: ایرنا

زهرا میرزایی