ساحل نادر شیشه‌ ای بی نام در ژاپن که همگان را متعجب کرده است

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این ساحل شیشه‌ای عجیب مراقب قدم‌هایتان باشید! +تصاویر
08 مرداد 1398 07:00
0

 تعداد سواحل شیشه‌ای در دنیا بسیار کم و نادر است و این محدودیت باعث شهرت و محبوبیت آنها شده است. در این بین ژاپن ساحل شیشه‌ای بسیار زیبا و مبهمی ساخته که حتی نام هم ندارد.

nameless-beach.jpg

برخلاف ساحل شیشه‌ای معروف کالیفرنیا یا سواحل خلیج Ussuri در ساحل اقیانوس آرام در روسیه، این ساحل جایی‌ست که طبیعت به سختی شیشه‌ها و خرده ظروف چینی رها شده را صیقل می‌دهد تا شما با خیال راحت بتوانید روی آنها راه بروید. در ساحل بی نام ژاپن در شهر اومورا (Omura) از شیشه‌های رنگی بازیافت شده، استفاده شده است. حدس می‌زنیم که ژاپنی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند مادر طبیعت را شکست داد.

nameless-beach2.jpg

 این ساحل شیشه‌ای زیبا، جواهری پنهان در استان ناگازاکی (Nagasaki) است. ما حتی مطمئن نیستیم که این ساحل در لیست جاذبه‌های گردشگری ژاپن قرار داده شده باشد، اما قطعا این ساحل مکانی فوق العاده است و راه رفتن در این ساحل می‌تواند حس فوق العاده‌ای ایجاد کند.

nameless-beach3.jpg

از دور این بخش از پارک موریسونو (Morizono Park) مانند یک ساحل معمولی است که یک چشم‌انداز پر زرق و برق از خلیج امورا را ارائه می‌دهد. اما با نزدیک شدن به ساحل متوجه شن و ماسه‌های درخشانی می‌شوید که شبیه شن و ماسه‌هایی که قبلا دیده‌اید، نیستند.

nameless-beach4.jpg

به گزارش SoraNews24، چندین سال پیش این مکان جادویی زمینی، با سنگ‌ها بیرون زده بود که در طول تابستان با جلبک پوشیده می‌شد. بعد از مدتی جلبک‌ها شروع به تجزیه و ایجاد بوی بد می‌کردند. مقامات محلی به دنبال راه حلی برای حل این مشکل بودند و در نهایت تصمیم بر این شد که سنگ‌ها را از بین ببرند و ساحل را با شیشه‌های صیقل داده شده بازیافتی پوشش دهند تا جلوی رشد جلبک‌ها گرفته شود.

nameless-beach6.jpg

این شیشه‌های رنگی نه تنها هدف اصلی برنامه را پوشش دادند بلکه یک جاذبه‌ی درخشان و زیبای گردشگری نیز خلق کردند. شنا در حال حاضر در این ساحل بی‌نام ممنوع است اما شهر امورا در حال بازسازی و پاکسازی آب‌های خلیج امورا است. با این حال بخش کوچکی از ساحل در حال حاضر فعالیت خود را بر روی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام آغاز کرده و احتمالا به زودی این مکان به یک جاذبه‌ی محبوب گردشگری تبدیل خواهد شد. گویا ژاپنی‌ها فکر همه جایش را کرده‌اند!

منبع: odditycentral

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی