کره شمالی و چهره ی مرموز آن ‏

4.6
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کره شمالی و چهره ی مرموز آن ‏ + تصاویر
07 تیر 1397 10:00
0

کره شمالی همیشه یکی از مرموزترین کشورهای جهان بوده ، کشوری که کمتر کسی آن را از نزدیک دیده که شاید در طول سال به 5000 نفر برسند ، در حالیکه این عدد کمتر از تعداد گردشگرانیست که در طول روز از موزه تاریخ طبیعی لندن دیدن می کنند. اینکه کره شمالی چه شکلی است و چه چیز در آن انتظار مسافران را می کشد نیز همیشه در هاله ای از ابهام بوده است چرا که حتی اگر اجازه ورود به این کشور نیز صادر شود هنوز ممنوعیت هایی برای عکس گرفتن و بازدید از نقاط خاص وجود دارد. همین مساله خیلی از گردشگران کنجکاو را با دلهره و ترسی خاص به این کشور ناشناخته می کشاند.

همین موضوع باعث شده تا لورن پیرز ( Lauren Pears ) ، سفرنامه نویس اهل لندن ، تصمیم بگیرد به کره شمالی سفر کند تا تجربه بودن در یکی از مرموزترین نقاط جهان را داشته باشد. او درباره ورودش به این کشور اینگونه نوشته است :

" باید اعتراف کنم ، همینکه قطار من مرز چین را رد کرد و به کره شمالی رسید ، نگرانی مرا در بر گرفت. با خودم فکر می کردم " چرا دارم اینکار رو می کنم ؟ ". در کوپه به سایر همسفرانم نگاه کردم ، آنها نیز نگران به نظر می رسیدند. قطار متوقف شد و نظامی ها وارد قطار شدند و درها را قفل کردند تا تمامی وسایل مسافران را با دقت بگردند. پس از اینکه زمان زیادی را در مرز ماندیم دوباره قطار به حرکت در آمد. ما دیگر در کره شمالی بودیم. منظره ای که از پنجره قطار می دیدیم شامل فضای سبز ، تپه های کوتاه و بلند ، زمین های کاشت برنج و آسمان آبی بود. همینطور که به پیونگیانگ نزدیک شدیم کم کم تمدن را نیز مشاهده کردیم.

من یک پسربچه 7 ساله را دیدم که در تپه ها مشغول دوچرخه سواری بود. از داخل قطار می توانستم تشخیص بدهم چقدر خسته و ناتوان است. سازمان دیده بان حقوق بشر ، کره شمالی را متهم به مجبور کردن کودکان به کارهای سخت از جمله کار در مزرعه یا ساخت و ساز کرده است. من نگران پسر بچه ی روی دوچرخه بودم."

"پایتخت کره شمالی ، پیونگیانگ بیش از 3 میلیون جمعیت دارد اما در عین حال سکوت وهم برانگیزی در شهر حاکم است. وقتی از یک پایتخت دیدن می کنید تصور می کنید باید پرسر و صدا ، با خیابان های شلوغ و مردمی که دائم در حال صحبت هستند روبرو شوید. پیونگیانگ متفاوت است و پر از خانه های رنگی و مجسمه ها و یادبودهاست اما جاده ها  و خیابان ها خلوت است و صدایی از کسی بیرون نمی آید ! خیلی چیزهایی که دیدم مرا شوکه کرد. خیلی سخت است که بگویم آنچه در کره شمالی دیدم واقعی بود. "

با هم نگاهی به عکس هایی که این گردشگر از شهر پیونگیانگ کره شمالی گرفته است می اندازیم.

کره شمالی

مجسمه 22 متری برنزی از کیم جونگ این و کیم ایل سونگ در تپه Mansudae

 

کره شمالی

کره شمالی

منظره ای از خانه های رنگی پیونگیانگ

 

کره شمالی

موزه ای در نزدیکی یکی از مناطق غیرنظامی

 

کره شمالی

طاق پیروزی که به منظور یادبود مقاومت کره ای ها در برابر ژاپن ساخته شده است

 

کره شمالی

معبد Pohyon – معبدی بودایی در شمال کشور

 

کره شمالی

بنای یادبود کارگران که شامل یک چکش ، یک داس و یک قلم خوشنویسی می شود

 

کره شمالی

پیونگیانگ خلوت و رنگارنگ

 

کره شمالی

راهنما در حال توضیح موزه جنگ آزادی سرزمین پدری

 

کره شمالی

میدان کیم ایل سانگ

 

کره شمالی

یک نسخه از کتاب هری پاتر در کتابخانه ملی شهر پیونگ یانگ !

 

کره شمالی

کودکان مدرسه ای در حال اجرای کنسرت

 

منبع : boredpanda

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان