مکان های عجیب و غریب هم می توانند زیبا و خواستنی باشند!

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این تصاویر ثابت می کنند مکان های عجیب و غریب هم می توانند زیبا و خواستنی باشند! +تصاویر
02 بهمن 1398 07:00
0

اروپا به خاطر تاریخ پرمایه و نشان‌های برجسته فرهنگی‌اش پرآوازه شده است. هر جای این قاره را که بنگرید، باقی‌مانده یک قلعه قدیمی و آوار بناهای یک سده پیش را رو به رویتان خواهید یافت. بیشتر آن‌ها بسیار زیبا هستند و خاطرات و عکس‌های اینستاگرامی خوبی را برای شما رقم خواهند زد.

البته تاریخ اروپا همیشه گل‌وبلبل نبوده است. شمار فراوانی از مکان‌های برجسته اروپا به ما یادآوری می‌کنند که آن روی دیگر سکه تاریخ سیاه است. پشت دیوارهای سنگی بیشتر قصرهای پرزرق‌وبرق اروپا انسان‌های بی‌رحم، اقدامات ناگفتنی و داستان‌های ترسناک بی‌شماری روی داده‌اند.

ولی سازه‌های تأسف‌برانگیزی که در ادامه از آن‌ها سخن خواهیم گفت پلیدی‌های تاریخی درونی‌شان را به ما گوشزد می‌کنند. پس اگر می‌خواهید به شما ثابت شود که چیزهای حال‌به‌هم‌زن می‌توانند زیبایی ویژه خودشان را داشته باشند ادامه مطلب را از دست ندهید!

 

قلعه جن زده: قلعه زویکوف (جمهوری چک)

قلعه زویکوف اینجاست تا به ما ثابت کند که قلعه‌های جن زده واقعیت دارند! این قلعه که در کشور جمهوری چک واقع شده است بر اساس گزارش‌ها از سال 1597 دچار جن زدگی شده است. مردم بارها عکس‌های عجیب و رفتار عجیب حیوانات را در این قلعه گزارش داده‌اند و اگر افسانه‌ها راست باشند، هرکس که در برج اصلی قلعه بخوابد طی یک سال آینده خواهد مرد!

قلعه روح‌زده: قلعه زویکوف (جمهوری چک)

 

اشباح ناخرسند: قلعه بریساک (فرانسه)

حتی برای ناباورترین افراد نسبت به رویدادهای فراطبیعی خوابیدن در این قلعه دشوار خواهد بود! ماجرا این است که در سده یازدهم میلادی، صاحب قلعه از همسر و معشوقه همسرش درون دیوارهای این قلعه انتقام گرفت. ظاهراً روح‌های قربانیان هنوز در تالارهای قلعه پرسه می‌زنند.

اشباح ناخرسند: قلعه بریساک (فرانسه)

 

گذر از خط قرمزها یعنی این: تپه صلیب‌ها (کشور لیتوانی)

قاعدتاً باید گورهای بی‌شماری زیر این هزاران صلیب باشد، ولی حتی یک مورد هم دیده نشده است! برخی مدعی‌اند که طی شورش سال 1831 علیه روس‌ها، هیچ پیکری برای خاک‌سپاری باقی نمانده بود. خویشاوندان خشمگین و آزرده کشته‌شدگان نیز این صلیب‌ها را به‌عنوان حرکتی نمادین برای سوگواری برافراشتند. امروزه زائران کاتولیک بسیاری از این مکان دیدن می‌کنند.

گذر از خط قرمزها یعنی این: تپه صلیب‌ها (کشور لیتوانی)

 

تیمارستان سالخورده: جزیره پووجلیا (کشور ایتالیا)

این دهکده در نزدیکی شهر ونیز همه ویژگی‌های فیلم‌های هیچکاک را دارد! در سال 1922، از این مکان به‌عنوان تیمارستان برای نگهداری بیماران روانی بهره‌برداری می‌شد. گفته می‌شود یکی از دکترهای تیمارستان از بیمارانش برای انجام آزمایش‌های پزشکی استفاده کرد. ارواح این بیماران از آن زمان در تمام این مکان پرسه می‌زنند.

تیمارستان سالخورده: جزیره پووجلیا (کشور ایتالیا)

 

بقایای اشرافیت: قلعه بیوسجور (پرتغال)

با وجود همه زیبایی و ظاهر آرام این قلعه، گزارش شده است که روح یکی از ساکنان پیشین آن به نام بارون از خانواده گلوریا در آن گشت می‌زند. کارکنان قلعه بارها دیده‌اند که اشیا به‌خودی‌خود جابجا می‌شوند و پنجره‌ها بسته می‌شوند. بازدیدکنندگانی که در باغ قدم می‌زده‌اند نیز گزارش داده‌اند که صدای زنگ می‌شنوند؛ درحالی‌که هیچ زنگی آنجا نیست.

بقایای اشرافیت: قلعه بیوسجور (پرتغال)

 

بدترین نوع یتیمی: قلعه میراندا (کشور بلژیک)

این قلعه را قلعه «پر سر و صدا» لقب نهاده‌اند؛ زیرا در دهه 50 میلادی به‌عنوان تیمارستان از آن استفاده می‌شد و سر و صدای زیادی از آن به گوش می‌خورد. از آن زمان که فعالیت‌های درمانی در این ساختمان متوقف شدند، قلعه به‌عنوان یک مکان زیبا ولی روح زده برای متجاوزان به حریم آن شناخته‌ شده است. پنجره‌ها و درب‌های آن شکسته و کف‌هایشان کنده شده‌اند.

بدترین نوع یتیمی: قلعه میراندا (کشور بلژیک)

 

یک گورستان متفاوت: شهر مردگان (روسیه)

اینجا تنها یک دهکده دور افتاده میان تپه‌های روسیه نیست. حقیقت ترسناک این مکان آن است که خانه‌هایش همگی دخمه هستند. آن‌طور که تاریخ‌دانان می‌گویند، هنگام شیوع طاعون افراد خاصی اینجا می‌آمده‌اند تا در انتظار سرنوشت بمانند؛ زیرا می‌دانستند کسی آن‌ها را به خاک نمی‌سپارد.

یک گورستان متفاوت: شهر مردگان (روسیه)

 

کشتی ارواح: کشتی مسافری اِس‌اِس‌آمریکا SS America (کشور اسپانیا)

این کشتی آمریکایی مایه افتخار و سربلندی صنعت دریایی در اواسط قرن بیستم بود. اس‌اس آمریکا سال‌ها به‌عنوان یک کشتی نیروی دریایی و کشتی مسافربری استفاده شد. این کشتی پس‌ از آنکه به فروش رفت، در نزدیکی ساحل فورتِوِنتورا در هم شکست و از آن هنگام تاکنون کنار این ساحل شناور بوده است.

کشتی ارواح: کشتی مسافری اِس‌اِس‌آمریکا SS America (کشور اسپانیا)

 

حتی مردگان هم آراسته به نظر می‌رسند: دخمه‌های شهر پالِرمو (کشور ایتالیا)

هنگامی‌که گورستان صومعه راهب‌های کاپوچین پر شد، آن‌ها تصمیم گرفتند دخمه‌هایی را زیر کلیسا بسازند. به دلایلی ناآشکار، نخستین کسی که در دخمه‌ها گذاشته شد (شخصی به نام سیلوِسترو) مومیایی شد. این کار سنتی را برانگیخت که بیش از 400 سال تداوم یافته است. بیشتر پیکرها با لباس سنتی پوشیده و در طول دیوار چیده شده‌اند.

حتی مردگان هم آراسته به نظر می‌رسند: دخمه‌های شهر پالِرمو (کشور ایتالیا)

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.