بازدید از مهمان‌خانه 170 ساله سوئیسی که در دل کوه ساخته شده

4.4
از 13 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
این مهمان‌خانه که در دل کوه ساخته شده، 170 سال سن دارد! +تصاویر
21 مرداد 1398 08:00
0

در گذشته رویاپردازی درباره اماکن لوکس چندین طبقه، همراه با استخر شنا، لوستر بزرگ و گران‌قیمت، باغ‌های بزرگ و وان‌های گرم و راحت متداول بود. اما آیا حالا این آرزو‌ها تغییر کرده‌اند؟ این روزها، علاقه به لوکس بودن، جای خودش را به زیبایی‌های طبیعی داده است. در کل می‌توان این تغییرات را در سه جمله‎ی زیر خلاصه کرد:

  • نه به استخر‌های مصنوعی، تمایل به دریا‌های طبیعی
  • نه به زندگی ویلایی، تمایل به زندگی در کلبه
  • نه به مبالغه، تمایل به عادی بودن

اکنون معنای ارزش تغییر کرده است و انسان‌ها در حال ساخت فضاهای زندگی‌شان از طریق خلاقیت و با استفاده از  وسایل عادی هستند. حالا دیگر تجربه کردن، مسافرت رفتن و هزینه کردن پول برای اکتشاف جدید، ارزش محسوب می‌شود. دوره حاضر دوره ماجراجویی و زندگی اصیل است. در این مطلب نیز قصد داریم در مورد یکی از این زیبایی‌های اصیل و بی‎آلایش صحبت کنیم، پس همراهمان باشید.

با تله‌کابین به مهمان‌خانه 170 ساله وکوهستانی سوئیس بروید

مهمان‌خانه و رستوران سوئیسی آشرAescher)، 170) سال پیش در دل کوه ساخته‌ شده است. تنها راه رسیدن به این مهمان‌خانه از طریق پیاده‌روی و یا تله‌کابین است. پیانوی اتاق نشیمن مهمان‌خانه نیز به‌وسیله بالگرد به آنجا انتقال داده‌ شده است.

مدیریت مهمان‌خانه آشر را کلودیا (Claudia)  و بنی نکتل ویس (Beny Knechtle-Wyss) بر عهده دارند. آن‌ها به همراه 5 فرزند خود در این مهمان‌خانه کوهستانی زندگی می‌کنند. همچنین این خانواده از 35 گوسفند، 20 خرگوش، 5 مرغ، 3 خوک، یک الاغ و یک سگ نگهداری می‌کنند. تعجب نکنید، این ‌شیوه‌ی زندگی از نظر آن‌ها، کاملا طبیعی است!

با تله‌کابین به مهمان‌خانه 170 ساله وکوهستانی سوئیس بروید

خیلی وقت است که مهمان‌خانه آشر تعطیل شده است و فقط رستوران مجموعه پذیرای مهمان‌هاست. آخر هفته‌ها، کوه‌نوردان سوییسی تا پاسی از شب از موسیقی زنده لذت می‌برند. با توجه به این موضوع ‌که در مهمان‌خانه آشر دوش آب وجود ندارد، هنگام باز بودن رستوران (از ماه می تا نوامبر)، از آب باران استفاده می‌شود. موقعیت مهمان‌خانه آشر در نزدیکی غار‌های وایلدکِرچلی (Wildkirchli) که جز سایت‌های میراث فرهنگی است، قرار دارد.

برای بازدید از این مهمان‌خانه می‌توانید بلیط تله‌کابین آن را که 27 دلار به ازای هر نفر است، تهیه کنید.

با تله‌کابین به مهمان‌خانه 170 ساله وکوهستانی سوئیس بروید

منبع: themindcircle.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی