جذاب‌ ترین سوژه‌ های عکاسی اینستاگرامی که فقط در ترکیه وجود دارند!

4.6
از 25 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
این مناطق فقط در ترکیه پیدا می‌شوند، پس از آن‌ها بازدید و عکاسی کنید! +تصاویر
08 شهریور 1398 09:00
0

ترکیه از جمله کشور‌هایی است که سوژه‌های جذابی برای عکاسی دارد. این سوژه‌ها می‌توانند مکانی ایده آل برای سنجش خلاقیت شما در استفاده از دوربینِ گوشی‌های هوشمند هم باشند. هرچقدر هم فهرست مکان‌های مناسب عکاسی ترکیه را کوتاه کنید، بازهم حداقل حدود سه هفته زمان برای بازدید و عکاسی از فهرست باقی‌ مانده نیاز است. در لست ‌سکند قصد داریم 10 مکان مناسب عکاسی در ترکیه که فقط در این کشور مثل و مانندش پیدا می‌شود را به شما معرفی کنیم، پس همراهمان باشید!

 

  1. استانبول (Istanbul)

استانبول

احتمالا استانبول بهترین و جذاب‌ترین انتخاب در ترکیه است. شاید تعریف کردن از این شهر کاری احمقانه به نظر ‌برسد، زیرا زیبایی‌های این شهر شهره عام و خاص است. به جرات استانبول را می‌توان یکی از بهترین شهر‌ها برای عکاسی معرفی کرد. شما می‌توانید عکس‌های زیبایی از استانبول بگیرید و سبک عکاسی خود را با مدل‌های مختلف آزمایش کنید. مسجد آبی (Blue Mosque)، اَیا‌صوفیه (Hagia Sophia)، بازار بزرگ (Grand Bazar) و پل گالاتا (Galata Bridge) از زیبا‌ترین نقاط دیدنی استانبول برای عکاسی هستند. برای گشت‌وگذاری کامل در استانبول حداقل به یک هفته زمان نیاز دارید.

 

  1. کاپادوکیه (Cappadocia)

کاپادوکیه

کاپادوکیه خارج از استانبول قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی است. آنجا به‌ نوعی بهشتِ عکاسان است. می‌توانید چشم‌اندازی دوست‌داشتنی و مناسب عکاسی پیدا کنید. همچنین هر روز صبح آسمان کاپادوکیه پر از بالن‌های رنگارنگ و زیبا می‌شود. اگر برای عکاسی به ترکیه می‌روید، حتما کاپادوکیه را از قلم نیندازید.

 

  1. پاموکاله (Pamukkale)

پاموکاله

پاموکاله (Pamukkale، به معنی قلعه پنبه‌ای) نیز مکان جالبی برای عکاسی است. در آنجا با منظره‌ای درخشان و زیبا روبه‌رو می‌شوید. علاوه بر این می‌توانید از ویرانه‌های هیراپولیس (Hierapolis) نیز عکاسی کنید. همچنین اگر به این منطقه سفر کردید، عکاسی از استخر باستانی (Ancient Pool) را از دست ندهید.

 

  1. آنتالیا (Antalya)

آنتالیا

در آنتالیا سوژه‌های زیادی برای عکاسی پیدا می‌کنید. هم خودِ شهر جاذبه‌های فراوانی دارد و هم اطراف آن مناسب عکاسی است. ساحل آنتالیا نیز بسیار خوش عکس است. همچنین می‌توانید از آبشار دودن (Duden falls)، ویرانه‌های ترمسوس (Termessos ruins) و کنار ساحلی نیز دیدن کنید.

 

  1. اولودنیز (Oludeniz)

اولودنیز

ساحل اولودنیز احتمالا بهترین ساحل ترکیه است. ساحلی خیره‌کننده که ارزش دوربین دست گرفتن را دارد. در ساحل اولودنیز می‌توانید به ماجراجویی و جستجو بپردازید و سوژه‌های ارزشمند بسیاری را پیدا کنید. از جمله دیدنی‌های این منطقه می‌توان به دره پروانه‌ها (Butterfly Valley) وکوه باباداغ (Babadag) با چشم‌انداز زیبایش اشاره کرد.

 

  1. ساحل چیرالی (Cirali)

ساحل چیرالی (Cirali)

برای عکاسی در ساحل چیرالی یک روز زمان کافی است. احتمالا سوژه‌های کم‌تری به نسبت سایر گزینه‌ها در چیرالی در دسترس است، ولی ارزش دیدن و عکاسی را دارد. همچنین ویرانه‌های اُلیمپوس (Olympos ruins) جاذبه‌ای فوق‌العاده برای عکاسی است.

 

  1. میرا (Myra)

میرا

میرا موزه‌ای از ویرانه‌های باستانی است و بعضی از آن‌ها فوق‌العاده خوش عکس هستند. البته تعداد این ویرانه‌های خوش عکس خیلی زیاد نیست، ولی ارزش رفتن و دیدن را دارد.

 

  1. شهر باستانی افسوس (Efes)

شهر باستانی افسوس (Efes)

این شهر تقریبا مشهور‌ترین و پربازدید‌‌ترین ویرانه باستانی ترکیه است. به‌واسطه وسعت زیاد شهر افسوس، جاذبه‌ها و سوژه‌های بسیاری برای عکاسی در این منطقه پیدا می‌کنید. تنها مشکل عکاسی در منطقه شهر باستانی افسوس، محدودیت زمانی بازدید از آن است که باعث می‌شود فقط در طول روز امکان عکاسی برای شما فراهم باشد. همچنین در این منطقه امکان استفاده از سه‌پایه وجود ندارد.

 

  1. سرداب باسیلیکا سیسترن (Basilica Cistern)

سرداب باسیلیکا سیسترن

سرداب باسیلیکا سیسترن در استانبول سوژه‌ای جالب و مرموز برای عکاسان است. محوطه زیرزمینی با 336 ستون رومی که قدمت آن به سال 532 میلادی بازمی‌گردد. سال‌ها قبل این مکان محل نگهداری آب بوده و امروزه به موزه تبدیل‌ شده است. هرساله این موزه جذاب تعداد زیادی عکاس و گردشگر را به خود جلب می‌کند.

 

  1. کلیسای چورا (Chora Church)

کلیسای چورا

کلیسای چورا یک کلیسای بیزانسی مربوط به قرون‌ ‌وسطاست. این کلیسا امروزه به موزه تبدیل‌ شده و برخی از بهترین و قدیمی‌ترین موزاییک‌ها و نقاشی‌های برجسته دوران بیزانس ترکیه مربوط به این کلیسا هستند. کلیسای چورا یکی از با ارزش‌ترین مکان‌ها در ترکیه و شهر استانبول برای بازدید و عکاسی است.

شما چه مکان‌های دیگری را در ترکیه پیشنهاد می‌کنید؟

منبع: traveltriangle.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی