معروف ترین و بهترین بریانی های اصفهان + آدرس و قیمت

4.1
از 16 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین بریانی اصفهان کجاست؟ معرفی بهترین‌ها با قیمت
08 بهمن 1402 08:00
16

شناختن بهترین بریانی های اصفهان برای اغلب مسافران این شهر توریستی اهمیت دارد. درست است که بریانی اصفهان را می‌توان در بسیاری از رستوران‌های این شهر پیدا کرد؛ اما برخی از آن‌ها کیفیت و طعم بهتری دارند و پاتوق گردشگران شده‌اند. اگر به اصفهان رفته‌اید و حالا می‌خواهید گردش خود را با چشیدن طعم بهترین و معروف ترین بریانی اصفهان تکمیل کنید، با ما همراه باشید. در این مطلب از لست‌سکند قرار است درباره بهترین بریانی های اصفهان صحبت کنیم و بگوییم که بهترین بریونی اصفهان را در کدام رستوران می‌توانید پیدا کنید. خوب است بدانید قیمت‌هایی که در ادامه ذکر می‌شوند، همگی مربوط به ۱۴۰۳ است.

بهترین بریانی اصفهان کجاست؟

همان‌طور که می‌دانید، بریانی یکی از غذاهای محبوب و معروف اصفهان است که با گوشت گوسفند، پیاز، زعفران و نان تهیه می‌شود. بریانی حاج‌ محمود شفاعت، بریانی اعظم، بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی، بریانی شاد، بریانی بیشه، بریانی هشت بهشت و بریانی شهرزاد از رستوران‌هایی هستند که بهترین بریونی های اصفهان در آن سرو می‌شود. اگر دوست دارید نکات بیشتری درباره این رستوران‌ها بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.

۱) بریانی حاج‌ محمود شفاعت

بریانی حاج‌ محمود شفاعت یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان است که از سال ۱۲۸۴ تاکنون در خدمت مشتریان است. این رستوران با تهیه و پخت بریانی به‌سبک اصفهانی که شامل گوشت گوسفند، پیاز، زعفران، زرشک و بادام می‌شود، شهرت زیادی به دست آورده است. بریانی حاج محمود با رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیت فراوان مواد اولیه، در حفظ رضایت مشتریان خود می‌کوشد. برای تجربه یک غذای خوش‌مزه و ممتاز، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به رستوران حاج‌ محمود شفاعت بروید و بریانی سفارش دهید. این رستوران دو شعبه دارد که اصلی‌ترین شعبه آن در میدان عتیق امام علی است.

  • آدرس بریانی حاج محمود شفاعت: محله شهشهان، میدان عتیق امام علی
  • ساعت کاری بریانی حاج محمود شفاعت: همه‌روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • شماره‌تماس بریانی حاج محمود شفاعت: 03134470045
  • قیمت بریانی حاج محمود شفاعت: ۱۹۰ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی حاج محمود شفاعت

بریانی حاج_ محمود شفاعت2.jpeg
بریانی حاج محمود شفاعت، معروف ترین بریانی اصفهان
بریانی حاج_ محمود شفاعت.jpg
بریانی حاج محمود شفاعت، معروف ترین بریانی اصفهان

۲) بریانی اعظم

رستوران بریانی اعظم یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های بریانی در اصفهان است که از سال ۱۳۲۹ فعالیت می‌کند. بریانی اعظم همان رستورانی است که می‌توانید بعد از بازدید از جاهای دیدنی اصفهان به‌سراغ آن بروید و یک وعده ناهار خوش‌مزه در آن نوش جان کنید. برخلاف تعدادی از رستوران‌های دیگر، اینجا برنج و گوشت را جداگانه سرو می‌کند تا هر فرد بتواند به مقدار دل‌خواهش آن‌ها را ترکیب کند.

گوشت در قابلمه‌های کوچک به‌همراه پیاز سرخ‌شده و زعفران پخته می‌شود و بسیار نرم و لذیذ است. برنج نیز با گلاب و زعفران عطرآگین می‌شود و رنگ زرد زیبایی به خود می‌گیرد. این غذا را معمولاً با دوغ سرو می‌کنند. اگر به‌دنبال یک غذای سنتی و خوش‌مزه در اصفهان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به رستوران بریانی اعظم بروید. این رستوران ۴ شعبه دارد که آدرس اصلی‌ترین آن نوشته شده است.

  • آدرس بریانی اعظم: درب کوشک، خیابان مسجد سید، خیابان چهارباغ پایین
  • ساعت کاری بریانی اعظم: همه‌روزه از ۱۱ صبح تا ۴ بعدازظهر
  • شماره‌تماس بریانی اعظم: 03133383070
  • قیمت بریانی اعظم: ۱۹۰ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی اعظم

بریانی اعظم2.jpg
بریانی اعظم، از بهترین بریانی های اصفهان
بریانی اعظم.jpg
بریانی اعظم، از بهترین بریونی های اصفهان

۳) بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی

بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی یکی از خوشمزه‌ترین و بهترین بریانی های اصفهان را ارائه می‌دهد. این سفره‌خانه با دکوراسیون سنتی و محیط گرم و دوستانه، میزبان مهمانانی است که به‌دنبال بهترین بریونی اصفهان هستند. بریانی در این سفره‌خانه با گوشت گوسفند، مرغ یا بلدرچین تهیه می‌شود و با سالاد شیرازی، دوغ و ترشی روی میز می‌آید. برای دسر هم می‌توانید از شله‌زرد، فالوده یا حلوای ساده لذت ببرید. این رستوران را می‌توان جزو بهترین رستوران‌های اصفهان به شمار آورد.

  • آدرس سفره‌خانه جارچی‌باشی: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم
  • ساعت کاری سفره‌خانه جارچی‌باشی: همه‌روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و از ۷.۵ عصر تا ۱۱ شب
  • شماره‌تماس سفره‌خانه جارچی‌باشی: 03132207418
  • قیمت بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی: ۱۸۱ هزار تومان با دورچین مخصوص

بهترین رستوران‌‌های اصفهان کدام‌اند؟

موقعیت دقیق سفره‌خانه جارچی‌باشی

بریانی سفره خانه جارچی باشی2.jpeg
نمای داخلی سفره‌خانه جارچی‌باشی
بریانی سفره خانه جارچی باشی.jpg
بریانی سفره‌خانه جارچی‌باشی، از باکیفیت‌ترین بریونی های اصفهان

۴) بریانی شاد

بریانی در بسیاری از شهرهای ایران پخته می‌شود؛ اما برخی معتقدند که اصل آن در اصفهان است. بریانی شاد هم یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین رستوران‌های اصفهان است که برای سرو بریانی زبانزد خاص‌وعام است. رستوران شاد، محیط سنتی و دل‌نشینی دارد و اکثر افراد، این رستوران را به دکوراسیون قدیمی آن می‌شناسند. به همین دلیل پیشنهاد می‌‌کنیم برای خوردن بریانی خوش‌مزه و سالم به رستوران شاد بروید. البته بدانید که قرار است زیاد معطل شوید؛ چون رستوران شاد یکی از خوش‌مزه‌ترین بریونی های اصفهان را سرو می‌‌کند و معمولاً شلوغ است.

  • آدرس بریانی شاد: درب کوشک، خیابان کاشانی، خیابان طالقانی
  • ساعت کاری بریانی شاد: همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا ۴ بعدازظهر و از ۶.۵ عصر تا ۱0.۵ شب
  • شماره‌تماس بریانی شاد: 03132205774
  • قیمت بریانی شاد: ۱۸۵ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی شاد

بریانی شاد2.jpg
بریانی شاد، از بهترین بریانی های اصفهان
بریانی شاد.jpg
بریانی شاد در اصفهان

۵) بریانی بیشه

برای خوردن یک بریانی خوش‌مزه و باکیفیت، می‌توانید به رستوران بیشه در اصفهان سر بزنید. این رستوران با دکوراسیون سنتی و زیبا، پذیرای مهمانان علاقه‌مند به غذاهای اصیل ایرانی است. بریانی در این رستوران با گوشت تازه گوسفند و برنج خوش‌عطر و خوش‌طعم درست می‌شود. مواد اولیه با دقت انتخاب می‌شوند و به‌طور هماهنگ با ادویه‌های مخصوص ترکیب می‌شوند. نتیجه آن، یک غذای فوق‌العاده لذیذ و مقوی است که همراه با دوغ یا شربت خنک، خاطره خوبی از بریانی بیشه برایتان به‌یادگار می‌گذارد. پس اگر به‌دنبال چشیدن یک بریانی خاص و خوش‌مزه هستید، حتماً به رستوران بیشه سری بزنید و لذت ببرید.

  • آدرس بریانی بیشه: خیابان سعدی، مقابل پارک سعدی
  • ساعت کاری بریانی بیشه: از ۱۱:۴۵ ظهر تا ۳:۱۵ بعدازظهر؛ جمعه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۳:۴۵ بعدازظهر
  • شماره‌تماس بریانی بیشه: 03136274927
  • قیمت بریانی بیشه: ۱۸۵ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی بیشه

بریانی بیشه.jpg
بریانی بیشه، از بهترین بریانی های اصفهان

۶) بریانی هشت بهشت

از بهترین و معروف‌ترین جاهایی که می‌توانید بریانی خوش‌مزه و باکیفیت بخورید، رستوران هشت بهشت در اصفهان است. این رستوران با استقبال گرم مشتریان همراه است و بهترین بریونی اصفهان را دارد. بریانی این رستوران از گوشت گوسفند، پیاز، زعفران، زرشک، بادام و پسته تهیه شده است و با نان تافتون سرو می‌شود. مزه و عطر بریانی هشت بهشت به‌گونه‌ی است که هر فرد یک بار آن را میل کند، برای دوباره چشیدن آن لحظه‌شماری می‌کند. اگر به‌دنبال خوردن یک غذای سنتی و خاص در شهر تاریخی اصفهان هستید، حتماً به بریانی هشت بهشت سر بزنید.

  • آدرس بریانی هشت بهشت: پاسداران، طاووس‌خانه
  • ساعت کاری بریانی هشت بهشت: همه‌روزه از ۱ ظهر تا ۱0.5 شب
  • شماره‌تماس بریانی هشت بهشت: 03132220987
  • قیمت بریانی هشت بهشت: ۱۹۰ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی هشت بهشت

بریانی هشت بهشت.jpg
بریانی هشت بهشت، از بهترین بریانی های اصفهان

۷) بریانی رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان است که به خوش‌مزگی و کیفیت بریانی‌هایش شهرت دارد. این رستوران معماری سنتی و زیبایی دارد که با محیط گرم و صمیمی، میهمانان را جذب می‌کند. رستوران شهرزاد با سرویس‌دهی عالی و منوی متنوع، توانسته است رضایت حداکثری مشتریان خود را جلب کند. در این رستوران نوشیدنی‌های سنتی مانند دوغ، شربت و چای نعناع نیز سرو می‌شود. اگر به‌دنبال تجربه کردن یک غذای اصیل و لذیذ اصفهانی هستید، بریانی رستوران شهرزاد را از دست ندهید.

  • آدرس بریانی رستوران شهرزاد: خیابان چهارباغ بالا، بین بلوار آینه‌خانه و شاهد
  • ساعت کاری بریانی رستوران شهرزاد: از ۱۱.۵ صبح تا ۱0.۵ شب؛ پنج‌شنبه‌ها از ۱۱.۵ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره‌تماس بریانی رستوران شهرزاد: 03132204490
  • قیمت بریانی رستوران شهرزاد: ۲۸۹ هزار تومان

موقعیت دقیق بریانی رستوران شهرزاد

بریانی رستوران شهرزاد.jpg
بریانی رستوران شهرزاد، بهترین بریونی اصفهان

معروف ترین بریانی اصفهان کدام است؟

اگر در سفر با تور داخلی، سری به اصفهان می‌زنید و دوست دارید بریونی های اصفهان را که از معروف‌ترین غذاهای سنتی این شهر است، امتحان کنید، می‌توانید بین بریانی حاج‌ محمود شفاعت یا بریانی اعظم یکی را انتخاب کنید. این دو رستوران، معروف ترین بریانی اصفهان را دارند و به طعم‌ و مزه بی‌نظیرشان مشهورند. هر موقع که به این دو رستوران مراجعه کنید، با صفی طولانی مواجه خواهید شد؛ اما باید بدانید سرویس‌دهی خوب بریانی حاج محمود شفاعت و بریانی اعظم باعث می‌شود که خیلی خسته نشوید. پس اگر می‌خواهید معروف ترین بریانی اصفهان را بخورید، این دو رستوران را از قلم نیندازید.

خرید تور اصفهان از لست‌سکند

سفر به اصفهان، از محبوب‌ترین سفرهای داخلی محسوب می‌شود. گزینه‌های زیادی برای سفر به نصف‌جهان وجود دارد که یکی از آن‌ها خرید تور اصفهان است. پیشنهاد می‌کنیم این تور را از لست‌سکند تهیه کنید و با آسودگی خاطر از پایتخت فرهنگ و تمدن ایران دیدن کنید. دلیل این پیشنهاد، وجود ده‌‌ها تور با تاریخ‌های پرواز مختلف،‌ هتل‌های گوناگون و طیف گسترده بودجه‌ است. شما می‌توانید با استفاده از انواع فیلترها در وبگاه لست‌سکند، تور متناسب با شرایطتان را پیدا کنید و سفری شیرین و خاطره‌انگیز را در پیش داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی کردیم بهترین بریانی های اصفهان را به شما معرفی کنیم و قیمت بریانی را در اختیارتان بگذاریم تا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. با خواندن این مطلب، دیگر متوجه شده‌اید که بهترین بریانی اصفهان کجاست. شما با ۷ رستوران قدیمی و معروف که بهترین بریانی های اصفهان را درست می‌کنند، آشنا شدید تا بتوانید در سفر به این شهر، بهترین بریونی اصفهان را میل کنید. اگر تاکنون به اصفهان سفر کرده‌اید و غذای معروفش را چشیده‌اید، به‌نظر شما بهترین بریونی اصفهان کدام است؟

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.