خرس‌های قطبی دوباره به یکی از شهرهای روسیه حمله کردند!

4.5
از 22 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
گزارشی عجیب از حمله خرس های قطبی به یکی از شهرهای روسیه! +تصاویر
24 آذر 1398 07:00
1

طی چند روز اخیر 56 خرس قطبی گرسنه در روستای ریرکارپی در شمال روسیه سرگردان شده‌اند که این مسئله باعث شده محلی‌ها جشن سال نوی خود را لغو کنند. رفتن خرس به روستاهای اطراف در روسیه امری عادی است اما تاکنون هجوم این تعداد از خرس‌ها گزارش نشده بود. بنا به گزارش‌ها بحران آب و هوایی و متعاقباً آب شدن یخ دریا باعث شده که این خرس‌ها برای یافتن غذا وارد روستاها شوند.

به گفته یکی از مدیران پروژه‌های تنوع زیستی در قطب شمال: «اگر یخ کافی وجود داشته باشد، خرس‌ها برای شکار خوک‌های آبی به سمت شمال خواهند رفت، اما اگر ضخامت یخ‌ها به‌اندازه کافی نباشد، آن‌ها در ساحل باقی‌مانده و به خاطر شدت گرسنگی وارد روستاها خواهند شد.»

این اتفاق در گذشته هم رخ‌ داده است. در فوریه مقامات روسی ورود چند خرس قطبی به خانه‌های روستایی به نام بلوشیا گوبا را گزارش کردند. در سال 2017 نیز صدها خرس قطبی قبل از محاصره کردن روستا در منطقه ریرکارپی دورهم گردآمده بودند.

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

به گفته یکی از محلی‌ها: «جمع شدن خرس‌ها به گرد هم اخیراً بیشتر دیده‌ شده است و ما باید راهی برای ممانعت از درگیری انسان و حیوانات بیابیم.» این خرس‌های قطبی با کاهش غذای طبیعی شروع به خوردن لاشه شیر ماهی‌هایی کرده‌اند که از ماه‌های گذشته در کنار ساحل رها شده بودند. از نظر محلی‌ها لاغر شدن خرس‌ها در این ماه سال اصلاً نشانه خوبی نیست.

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

خرس‌های قطبی بسته به ضخامت یخ دریا که در دهه‌های گذشته نازک و نازک‌تر شده، به دنبال شکار خود می‌گردند. در 40 سال اخیر، سپتامبر امسال یخ به پایین‌ترین سطح ضخامت خود رسیده است. وضعیت اطراف این روستا در ماه‌های اخیر مناسب نبوده است. یخ‌های دریای چوکچی که در پایین روستا قرار دارد در هفته‌های اخیر و ماه نوامبر ذوب‌ شده و سطح آب آن مانند آب نیمه تابستان است. علاوه بر تغییرات آب و هوایی که احتمال رویارویی حیوانات با انسان‌ها را افزایش می‌دهد، غذای این حیوانات نیز در معرض ریسک قرار گرفته است. نبود غذا باعث شده که خرس‌ها بیش از گذشته در میان زباله‌ها به دنبال غذا بگردند، به‌گونه‌ای که امروزه در روسیه بیش از یک‌چهارم غذای خرس‌ها را مواد پلاستیکی و زباله تشکیل می‌دهد.

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

خرس‌های قطبی مجدداً به یکی از شهرهای روسیه حمله کرده‌اند

بر اساس قانون گونه‌های در معرض خطر، حالا خرس‌های قطبی در دسته حیوانات آسیب‌پذیر قرار گرفته‌اند و به گفته دانشمندان و بر اساس برآوردهای آن‌ها، این خرس‌ها در معرض انقراض هستند. با روند آب شدن یخ‌های قطبی تا سال 2050، دو سوم خرس‌های قطبی از بین خواهند رفت. مسلماً حیات این موجودات به تغییرات آب و هوایی بستگی دارد. آن‌هایی هم که باقی‌مانده‌اند اغلب در رویارویی با انسان‌ها جان خود را از دست می‌دهند. متاسفانه روز به روز داریم به پایان حیات گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی بر روی زمین نزدیک‌تر می‌شویم و در عین حال، اقدام مناسبی هم برای جلوگیری از این روند، صورت نمی‌گیرد. روندی که در نهایت، باعث از بین رفتن خود ما خواهد شد!

 

منبع: earther.gizmodo.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.