خوش منظره ترین رستوران های دنیا

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
30 اردیبهشت 1391 00:00
0

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که هیچوقت میز غذا را دست نخورده ترک نکنید ، این توصیه در بعضی رستوران ها واقعاً اجرا می شود. زمانی که رستوران دارای یک منظره ی زیبا و دیدنی باشد انسان تمرکز خود را روی غذا خوردن از دست می دهد و بدون هیچ توجهی به رژیم یا هر چیز دیگری شروع به جویدن یا چشیدن غذا می کند. رستوران های این چنینی در جهان زیاد نیستند اما بعضی از آن ها واقعاً زیبا و دیدنی هستند؛ در این مطلب قصد داریم خوش منظره ترین رستوران های دنیا را به شما نشان دهیم:

1- رستوران کلبه ای دره ی بزرگ – آریزونا، آمریکا

بیشتر بازدید کنندگان دره ی بزرگ جذب قسمت های جنوی این دره می شوند، به سرعت شروع به عکاسی می کنند، کمی پیاده روی می کنند و آنجا را ترک می کنند. اما مهمانان دره ی بزرگ کسانی هستند که خصوصیت های واقعی این منطقه را می شناسند ، خصوصیاتی چون طبیعت بکر، دور افتاده و غیر قابل پیش بینی بودن این دره. یکی از زیباترین چیزهایی که هر فردی در زندگیش می تواند تجربه کند مشاهده ی غروب آفتاب بر روی یک صخره ی بلند با چشم نوازی دیدنی در هنگام شام خوردن است و این اتفاق در رستوران کلبه ای دره ی بزرگ به حقیقت می پیوندد.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

2- رستوران 360 درجه – تورنتو، کانادا

غذا خوردن در رستوران 360 درجه ای تورنتو از چند جهت حس کاملاً متفاوتی به انسان می دهد، اول اینکه این رستوران در ارتفاع 351 متری از سطح زمین در بالای برج CN قرار دارد ؛ دوم اینکه این رستوران در زمانی که شما غذا می خورید آهسته آهسته می چرخد و یک نمای واقعاً 360 درجه از شهر تورنتو به شما می دهد. بعد از بازسازی این رستوران در سال 1995 این مکان زیبا و دیدنی تنها یک قطب جذب توریست نیست بلکه یک مکان فوق العاده استثنایی برای تجربه کردن شام در ارتفاع 351 متری است!

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

3- رستوران متحرک پیز گلوریا – مورن، سوییس

ای رستوران زیبا و خوش منظره بر فراز ارتفاع 2970 متری کوه های آلپ قرار دارد. این رستوران همچنین در سال 1969 در فیلم 'On Her Majesty's Secret Service' که یکی از سری فیلم های جیمز باند بود حضور عمده ای داشت. از آن سال به بعد رستوران و به خصوص قسمت گردان آن شاهد حضور تعداد زیادی از گردشگران هستند که یکی از اهداف آن ها مشاهده ی منظره ی 360 درجه ای از آلپ هستند در هنگام صرف غذا هستند. این رستوران در هر وعده ی غذایی حدود 400 مشتری دارد و یک ساعت طول می کشد تا قسمت گردان آن کامل بچرخد.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

4- رستوران آمبروزیا – اویا سانتورینی، یونان

سانتورینی یکی از رمانتیک ترین وزیباترین مکان های اروپاست، پس ساختن مکانی برای قرار گرفتن در لیست خوش منظره ترین رستوران های جهان در این شهر کار زیاد سختی نیست. آمبروزیا به خاطر جو دوستانه، دکوراسیون منحصر بفرد ، منظره ی زیبا از بالای کوه آتشفشانی و به خاطر غذاهای فوق العاده خوشمزه اش قطعاً لیاقت این عنوان را دارد. تصور غذا خوردن در رستورانی با شمع و رز قرمز روی میز و ستاره های درخشان در آسمان شب حس دلپذیری به انسان می بخشد.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

5- رستوران پلیکان های نر- نگریل، جاماییکا

تنها راه برای رسیدن به این رستوران اجاره ی قایق است، حتی می توانید تا زمانی که غذای شما آماده می شود اطراف رستوران به شنا بپردازید. این رستوران در یک مایلی ساحل دریا و با استفاده از بامبو ساخته شده است. این رستوران یک مکان رویایی با منظره ای فوق العاده زیباست که اگر یک بار به آنجا سر بزنید مطمئناً بار آخرتان نخواهد بود. هزینه ی یک سفر 6 ساعته همراه با قایق اختصاصی دو نفره و ناهار چیزی حدود 180 دلار است.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

6- رستوران کوا دی انزوروی – کالان پورتر، اسپانیا

این رستوران و بالکن هایش به صورت تاقچه مانند بر فراز یکی از پرتگاه های جنوب ساحل منورکا واقع شده است. در این رستوران می توانید قهوه ی صبحانه خود به آرامی و با لذت بخورید در حالی که خورشید در خلیج کالان پورتر درست در مقابل چشمانتان در حال طلوع است و شما در داخل سایه ی غار قرار دارید. در شب زمانی که ستارگان در آمسان نمایان می شوند هیچ جایی درمنورکا مثل کوا دی انزوری لذت بخش نیست.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

7- رستوران غروب آفتاب مونالیزا – سن لوکاس، مکزیک

سن لوکاس یک حس رویایی و فراموش نشدنی به شما می دهد، حس خوبی که با شام خوردن در این رستوران و شناکردن در استخرهای شفاف و شیشه ای دو چندان می شود. سرآشپزهای ایتالیایی این رستوران معتقدند که تمام ظروف این رستوران از نوع ایتالیایی و اصل هستند.

خوش منظره ترین رستورن های دنیا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.