سانیا، شهری در چین که می خواهد از ویروس کرونا جان سالم به در ببرد!

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
شهری در چین که تلاش می‌ کند از دست ویروس کرونا جان سالم به در ببرد! +تصاویر
25 بهمن 1398 08:00
0

این روزها که تب ویروس کرونا داغ است، گردشگری چین هم به شدت تحت تاثیر این عامل قرار گرفته و تقریبا متوقف شده است. در این میان، شهر سانیا، در جزیره هاینان چین، با کوه‌های خیره‌کننده، جنگل‌های بارانی و ساحل خود، تاکنون هیچ نیازی به تلاش برای جذب گردشگر نداشته است. اما این کشور می‌خواهد از زیبایی طبیعی خود به‌سوی آینده‌ای پایدار محافظت کند و این حفاظت شامل تمام چیزهای سبز و ازجمله اکوتوریسم می‌باشد.

بیایید فارغ از آنچه ویروس کرونا بر سر صنعت گردشگری چین آورده است، باهم نگاهی به تلاشی بیندازیم که این مقصد خیره کننده برای دوباره راه انداختن چرخ این صنعت سودآور متحمل می‌شود:

منطقه جنگلی کوهستانی خلیج یالونگ

در منطقه کوهستانی یالونگ می‌توان طبیعت را در آغوش گرفت. این منطقه دارای جنگل‌های انبوه و آب‌وهوای غنی است که خانه بسیاری از انواع درختان و گیاهان، پستانداران و گونه‌های پرندگان می‌باشد.

در این منطقه هتل لانه پرنده (Bird’s Nest Resort) با چشم‌اندازی سبز قرار دارد، که دارای اقامتگاه‌هایی است که در دامنه کوه واقع‌ شده‌اند، جایی که می‌توان در میان درختان خانه‌های درختی لوکس خود را داشت.

سانیا، شهری در چین که می خواهد از ویروس کرونا جان سالم به در ببرد!

جوندان هوانگ، مدیر گروه مهندسی، هتل لانه پرنده در خلیج یالونگ می‌گوید: «اقامتگاه ما تلاش می‌کند تا با محیط‌زیست، از ساخت‌وساز گرفته تا استفاده کاربردی، ادغام شود. ما امیدواریم که هر بازدیدکننده، به‌دور از سر و صدای شهر بتواند به طبیعت نزدیک‌تر باشد.»

«اقدامات بسیاری درزمینه‌ی حفاظت از محیط‌زیست در تفرجگاه ما انجام‌ شده است، مانند پمپی که از هوا برای گرم کردن آب، انرژی خورشیدی و سیستم بازیافت فاضلاب و آب باران استفاده می‌کند.ما هر مهمان را که به تفرجگاه ما می‌آید تشویق می‌کنیم تا از محیط‌زیست محافظت کند و از مواد غیرقابل تجزیه استفاده نکند.»

هتل لانه پرنده در بین گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند بسیار محبوبیت دارد. ایگول صدرووا، یک گردشگر اهل کازان می‌گوید: «من چنین منظره‌های شگفت‌انگیزی را دوست دارم و از بودن در آنجا لذت می‌برم، دوست دارم در هوای تازه‌ نفس بکشم. این هتل فوق‌العاده است.»

سانیا، شهری در چین که می خواهد از ویروس کرونا جان سالم به در ببرد!

«من فکر می‌کنم که حراست از همه طبیعت بسیار مهم است و فکر می‌کنم همه باید این کار را انجام دهند زیرا این آینده زندگی ما است.» هتل لانه پرنده در مأموریت سبز خود تنها نیست بسیاری از مردم با آن همراه هستند. این هتل حتی یک مزرعه نیز دارد و میوه و سبزیجات ارگانیک تولید می‌کند.

محافظت از زیبایی طبیعی شهر

از آنجاکه سانیا به دنبال جذب گردشگران بین‌المللی بیشتر است، تلاش می‌کند تا زباله‌ها را کاهش داده و آن‌ها را بیشتر بازیافت کند و همچنین از حمل‌ ونقل برقی استفاده کند. همه اتوبوس‌ها طی دو سال آینده برقی خواهند بود و بیش از 600 عدد از آن‌ها به جاده‌های شهر می‌روند.

پارک ملی تالاب رودخانه سانیا نیز در حال حاضر به‌عنوان یک پناهگاه آرامش‌بخش برای بازدیدکنندگان ایجادشده که دارای مزایای زیست‌محیطی می‌باشد. شین یانگ، معاون مدیرکل، دفتر محیط‌زیست و بوم‌شناسی شهری سانیا می‌گوید: «محیط بوم‌شناسی زیبای شهر سانیا شاهراه اصلی توسعه آن است، و پارک تالاب دونگان  یک معیار مهم برای محافظت است.»

سانیا، شهری در چین که می خواهد از ویروس کرونا جان سالم به در ببرد!

«سانیا ، برای شرکت در یک پروژه آزمایشی ملی "زباله صفر"، به کمک مردم نیاز دارد. به‌عنوان‌مثال کمک در رابطه با کاهش زباله و بازیافت آن. سانیا در این امر به همه شهروندان و گردشگران نیاز دارد تا به کمک آن‌ها بیایند.»

داوطلبان وقت خود را برای کمک به حفظ محیط طبیعی سانیا اختصاص می‌دهند.

دانش‌آموزان مدارس در مورد اهمیت حفاظت از مانگروهای (انواع درختان و درختچه‌های کرانه‌زی و حاره‌ای که زیستگاه بچه ماهی‌ها و میگو و غیره می‌باشند) شهر می‌آموزند، و در امتداد ساحل، داوطلبان به‌طور مرتب به ماسه‌ها می‌روند تا سواحل و دریا را تمیز و عاری از هرگونه زباله و مواد پلاستیکی نگه‌ دارند.

جیسیانگ ژو، انجمن حفاظت اقیانوس‌های روبان آبی (دارای برتری) می‌گوید: «ما اغلب با برخی از شرکت‌های گردشگری محلی در سانیا برای انجام برخی فعالیت‌ها مانند کاشت کرناها و نجات زندگی دریایی کار می‌کنیم.»

سانیا، شهری در چین که می خواهد از ویروس کرونا جان سالم به در ببرد!

«علاوه بر این، برخی هتل‌ها و مناطق دیدنی وجود دارند که پوسترهای محافظت از زندگی دریایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. ما امیدواریم که با تلاش‌های ما از سانیای زیبا محافظت شود.»

متعادل کردن گردشگری با حفاظت از محیط‌زیست می‌تواند یک چالش بزرگ باشد، اما این سانیا است که به دنبال رشد این کانون و پایداری آن در ذهن است.

 

منبع: euronews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.