اسکوبر، شگفتی دیگری از سرویس محبوب اوبر برای کشف زیر دریا

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های حمل و نقل دنیا به زیر آب کشیده شد! +تصاویر
13 خرداد 1398 10:00
0

تاکسی اوبر یکی از اپلکیشن های تاکسی آنلاین است که به مسافران سراسر جهان سرویس می دهد و همیشه با سرویس های جدیدش از دلیوری بستنی گرفته تا برنامه بازی با بچه گربه ها و حتی برنامه ریزی تاکسی های پرنده، کاربرانش را در سراسر دنیا شگفت زده می کند. اما این بار با پرده برداری از برنامه جدیدش موج جدیدی از اتفاق ها و حرف و حدیث ها را در دنیا رقم زده است. این اپلیکیشن هوشمند این بار با همکاری گروه گردشگری کوئینزلند استرالیا قدمی جدید در صنعت گردشگری و تاکسیرانی برداشته است که احتمالا به زودی می توان تاثیر مستقیم آن را بر صنعت گردشگری استرالیا به چشم دید.

اسکوبر

از تاریخ 27 می 2019 یا 7 خرداد 1398 این امکان در ایالت کوئینزلند استرالیا برای مردم استرالیا و توریست‌های آن فراهم شد که بر طبق آن کاربران اوبر می توانند خیلی راحت و با چند کلیک ساده در گوشی تلفن همراهشان یک تاکسی زیردریایی با نام اسکوبر بگیرند و به کشف دنیای شگفت انگیز زیر آب های استرالیا بروند! این تاکسی ها که همانطور که گفته شد با نام اسکوبر (ScUber) شناخته می شوند، دو مسافر را همزمان سوار می کنند و آن ها را تا عمق 30 متری زیر آب می برند تا از صخره های عظیم مرجانی استرالیا دیدن کنند و یک چشم انداز 180 درجه ای از آن ها را تماشا کنند. از همه جالب تر اینکه پروسه گرفتن تاکسی دریایی به راحتی گرفتن یک تاکسی اینترنتی معمولی آسان است و شما هم خیلی راحت با پرداخت مبلغی حدود 1000 دلار برای یک نفر (2067 دلار برای دو نفر) می توانید راهی این سفر دریایی هیجان انگیز شوید و بدون اینکه حتی ذره ای لباستان خیس شود از صخره های عظیم مرجانی استرالیا در زیر آب بازدید کنید!

اسکوبر

صخره های عظیم مرجانی استرالیا به عنوان بزرگترین صخره های مرجانی جهان شناخته می شوند و از مهمترین جاذبه های گردشگری استرالیا محسوب می شوند. خوشبختانه بازدید از این جاذبه گردشگری زیردریایی از 7 خرداد آسان تر از همیشه می شود و برای بازدید از آن دیگر به داشتن تجهیزات اسنورکلینگ یا مدرک غواصی نیازی نیست. در واقع این اپلیکیشن اوبر و اسکوبر است که این کار را برای همگان راحت کرده است و با طراحی یک تاکسی زیردریایی خاص، هر مسافر ماجراجویی را به کشف دنیای زیر آب های استرالیا می برد.البته لازم به ذکر است که این سرویس هیجان انگیز همیشگی نیست و فقط از 7 تا 28 خرداد برنامه ریزی شده است و به همین دلیل متاسفانه فرصت بازدید از صخره های عظیم مرجانی استرالیا با این تاکسی های جذاب اسکوبر نصیب هر کسی نخواهد شد!

مسافران با پرداخت هزینه اوبر زیردریایی چه خدماتی دریافت می کنند؟

هزینه 2067 دلار برای دو نفر شامل ترانسفر به دریا با تاکسی های اپلیکیشن اوبر، ترانسفر با هلیکوپتر به جزیره هرون یا بندر دوگلاس، یک ساعت گشت و گذار با تاکسی زیردریایی اوبر و نیم روز اسنورکلینگ (غواصی کم عمق) در کنار صخره های عظیم مرجانی استرالیا است.

اسکوبر

جالب تر از همه اینکه تاکسی اوبر به مناسبت افتتاح این سرویس تازه، یک مسابقه برای کاربرانش از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا ترتیب داده است که بر طبق آن کاربران باید با یک نوشته 25 کلمه ای مسئولین اوبر را توجیه کنند که چرا برنده شدن یک سفر رایگان به استرالیا، 5 شب اقامت در یک هتل لوکس در استرالیا و استفاده رایگان از تاکسی زیردریایی اوبر و بازدید از صخره های عظیم مرجانی استرالیا حقشان است و چرا باید اوبر آن ها را به عنوان برنده این مسابقه هیجان انگیز انتخاب کند! به این ترتیب یک برنده خوش شانس با نوشتن یک متن 25 کلمه ای می تواند یک جایزه لوکس برای سفر رایگان به استرالیا را دریافت کند و به شکلی نوین از صخره های عظیم مرجانی استرالیا دیدن کند!

اسکوبر

در پایان شاید برایتان جالب باشد که این سرویس جدید تاکسی های زیردریایی اوبر با هدف حفاظت و نگهداری از صخره های عظیم مرجانی استرالیا برنامه ریزی شده است و به همین منظور اپلیکیشن اوبر 100،000 دلار را به رشد شرایط زیست محیطی این صخره های عظیم مرجانی اختصاص داده است تا به این ترتیب نسل های آینده نیز بتوانند از بازدید از صخره های عظیم مرجانی استرالیا لذت ببرند و این شگفتی طبیعت به قوت خودش باقی بماند. گذشته از این مسئله با این سرویس جدید و متفاوت، صحبت از صخره های عظیم مرجانی استرالیا در جهان بیشتر از همیشه می شود و با افزایش آگاهی مردم در سراسر جهان، به رشد صنعت گردشگری آن کمک بسیار بزرگی می شود.

منبع: CNN

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.