آغاز بهاری عجیب و زیبا در استرالیا، با شروع نیمه دوم سال!

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بهار عجیب و زیبایی که با شروع نیمه‌ی دوم سال در این بخش از زمین، آغاز می‌شود! +تصاویر
13 آبان 1398 10:00
0

دیگر کم‌کم دمای هوا در شهرهایی مانند لندن، نیویورک، توکیو و تهران رو به سردی می‌رود، اما آن پایین‌های کره زمین قضیه فرق دارد. بهار استرالیا رسماً آغاز شده و هزاران هزار شکوفه رنگارنگ این قاره را آراسته‌اند.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

درختان جوالدوز در شهر سیدنی

شهر سیدنی پرورشگاه تعدادی درخت جوالدوز است که سرتاسر شهر سایبان‌هایی از جنس یاس بنفش ایجاد کرده‌اند. بهترین مکان‌ها برای دیدن آن‌ها باغ‌های رویال بوتانیک یا خیابان مکدوگال در یکی از حومه‌های سیدنی به نام کیریبیلی هستند. بهترین زمان نیز اواسط ماه اکتبر تا اواسط ماه نوامبر (هفته آخر مهر تا هفته آخر آبان) است که گل‌ها جوانه می‌زنند و تماشاگران را غرق بارانی بنفش از جنس شکوفه کرده و روی خیابان‌ها فرشی بنفش پهن می‌کنند.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

دشت‌های کانولا، ایالت ویکتوریا

کشاورزان گیاه کانولا (یا کلزا) را یکی از غلات زمستانی می‌دانند، اما گل‌های این گیاه اوایل فصل بهار به‌صورت شکوفه‌های طلایی‌رنگ سر برمی‌آورند. ایالت ویکتوریا پوشیده از این شکوفه‌هاست و بهترین راه برای دیدن آن‌ها دور زدن با اتومبیل در دل این ایالت است.

وارنامبول که شهری در طول جاده گرِیت اوشِن می‌باشد، نمونه‌هایی عالی از این شکوفه‌های انبوه را در خود می‌پروراند و با گذر از این شهر می‌توان زیبایی این شکوفه‌ها را نیز به گردش در استرالیا افزود.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

همچنین اگر می‌خواهید به‌طور تضمینی شکوفه‌های کانولا را ببینید، می‌توانید با اتومبیل از شهر ملبورن به‌سوی مویستون، اِلمو، لکستون، گرامپیانز، بیوفورت، شپرتون یا دوکی حرکت کنید؛ البته در بازه زمانی اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) تا اواسط اکتبر (اواخر مهر). 

فستیوال فلورِید، شهر کانبرا

همه‌ ساله شهر کانبرا یک جشن گل یک‌ ماهه را میزبانی می‌کند. در فصل بهار این پایتخت استرالیا با هزاران شکوفه آراسته و تمیز می‌شود؛ شکوفه‌هایی که بیشترشان در سواحل دریاچه بروکلی گریفین در پارک کامِنوِلس سر برمی‌آورند. از اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر (اواخر شهریور تا اواخر مهر) بزرگ‌ترین فستیوال گل نیمکره جنوبی زمین در این شهر برگزار می‌شود که اجراهای موسیقی، کارگاه‌های گل و دیگر رویدادهای فرهنگی از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

کارناوال گل، شهر تووُمبا

کارناوال گل توومبا در اواخر سپتامبر در «شهر طلایی» کوئینزلَند با غذای محلی و شراب فراوان به بهار خوشامد می‌گوید؛ البته که یک رژه از جنس گل‌ها هم در آن برگزار می‌شود: یک راهپیمایی پنج کیلومتری که از زمان آغاز به کار فستیوال در سال 1950 برقرار بوده است.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

منطقه محافظت‌شده اتابوکا، ایالت کوئینزلَند

اگر در هر فصلی به‌جز بهار به منطقه اتابوکا بیایید، تا جایی که چشمتان کار می‌کند خاک قرمز خواهید دید. اما در بهار این زمین و باتلاق‌ها، حیات‌وحش صحرایی و اکوسیستم‌های رودخانه‌ای‌اش جان می‌گیرند و ردیف‌های وسیعی از گل‌های وحشی سرتاسر زمینش را می‌پوشانند.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

منطقه بریگالو بِلت، ایالت کوئینزلَند

بریگالو بِلت که مساحتی به‌اندازه 4/36 هکتار دارد، تمام زمین‌های تاونزویل تا نیوساوس وِلز را در برمی‌گیرد. این منطقه که نام آن از گونه‌ درختی بهاری (بریگالو) گرفته شده است، اکنون هرسال بهار پر از صدها گل بنفش می‌شود.

در این سال‌ها توسعه‌های انسانی این منطقه را مورد تهدید قرار داده‌اند، اما اقدامات مدافع محیط‌ زیست همواره با این تهدیدها مبارزه کرده‌اند. سفر پر از گلتان را با بازدید از یکی از پارک‌های ملی و مناطق محافظت‌شده این دشت سرسبز تکمیل کرده و چیزهای تازه‌ای کشف کنید.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

خلیج دیسپوینتمِنت (خلیج ناامیدی)، جزیره کینگ آیلَند

نام عجیب خلیج ناامیدی به علت سانحه غم‌انگیزی که برای یک کشتی در سال 1835 در آن افتاد انتخاب شده است؛ اما برای بیشتر بازدیدکنندگان اصلاً یاس آور نیست. چراکه یکی از زیباترین سواحل جزیره کینگ آیلند (در ایالت جزیره‌ای تاسمانی و تنگه باس) به شمار می‌رود و هرسال از شکوفه‌های رنگارنگ پوشیده می‌شود. این شکوفه‌ها در خلیج ناامیدی زیباتر از هرجای دیگری به نظر می‌آیند و سرتاسر خط ساحلی آن را می‌پوشانند.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

منطقه وایلدفلاور کانتری، استرالیای غربی

در جهت شمالی شهر پِرث منطقه وایلدفلاور کانتری را خواهید یافت که گروهی از 9 منطقه دولتی در استرالیای غربی را شامل می‌شود. می‌پرسید نقطه مشترک این 9 منطقه چیست؟ هر بهار تمام آن‌ها به یک بوم نقاشی بزرگ و رنگارنگ از جنس گل‌ها تبدیل می‌شوند.

ارکیده‌ها در پارک چَپمَن ریوِور و تاج گل‌های کمیاب لِشِنولتیا در شهر پیندِر را ببینید یا فقط از جاده‌های صورتی و بنفش منطقه بگذرید و از شهرک‌های دل‌فریب و خوش‌رنگ مسیرتان لذت ببرید.

پینک مولا مولا (با نام علمی تلوتِس اگزالتاتوس نیز) یک از انواع گل‌های بوته‌ای است که در فصل بهار می‌توانید در دشت‌های استرالیا بیابید. گرچه این نوع گل در تمام کشور استرالیا یافت می‌شود، اما زیبایی آن در ساحل مرجانی استرالیای غربی دوچندان است.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

دنباله گل‌های وحشی اِوِرلستینگز، استرالیای غربی

این مجموعه گل‌های وحشی در استرالیای غربی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های کره زمین است و در بهار 12000 گونه گل در آن شکوفه می‌کنند. اگر نمی‌دانید برای دیدن گل‌های استرالیا از کجا باید شروع کنید و سردرگم هستید، از دنباله گل‌های وحشی اِوِرلستینگز شروع کنید که شما را به حال و هوای پرگل‌ترین مناطق ایالت استرالیای غربی می‌برد؛ از گیاه جنتِلمنز باتنز در شهر تنیندِوا تا گیاه اِوِرلستینگز در منطقه چَپمَن وَلی.

شکوفه‌های استرالیا: 22 عکس از فصل بهار در نیمکره‌ی دیگر زمین

منبع: telegraph.co.uk

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.