تایوان و ابداع " پروازهای خیالی " برای عاشقان سفر در دوران کرونا!

4
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
شکل جدید و عجیبی از سفر در دوران کرونا ابداع شد! +تصاویر
18 مرداد 1399 07:00
2

در دوران کرونا ویروس، تایوان توانسته با پروازهای خیالی خلاقانه خود کورسوی نوری در تاریکی پیدا کندمانند بسیاری از کشورهای جهان، تایوان نیز در دوره همه‌گیری بیماری کووید-19 (COVID-19) که جهان را آلوده کرده ‌است، مورد آسیب قرار گرفت. بااین‌حال با کاهش میزان مبتلایان، این کشور گامی خلاقانه در "شروع مجدد" سفرهای هوایی برداشته است. آن‌ها به‌جای اینکه اجازه دهند طیف کاملی از پروازها از فرودگاه خارج شوند و به آنجا بیایند، چیزی به نام "پروازهای خیالی" را ایجاد کرده‌اند.

تایوان برای مسافرانی که آرزوی روزهای سفر را دارند

این پروازهای خیالی یک روش منحصربه‌فرد هستند: آن‌ها واقعاً باند فرودگاه را ترک نمی‌کنند. درحالی‌که ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما گامی به‌سوی تسکین مسافرانی است که آرزوی روزهای سفر را دارند و در این دوران بسیاری از برنامه‌های سفرشان به‌هم‌خورده است. اداره هواپیمایی کشوری تایوان در تلاش برای افزایش آگاهی در مورد ایمنی کلی و رویه‌های جدید اقدامات لازم را برای برگزاری یک قرعه‌کشی انجام داده است که به کسانی که انتخاب‌ شده‌اند اجازه می‌دهد تا به هواپیما بیایند. هدف تنها پرواز خیالی نیست بلکه با توجه به شرایط پروازهای خیالی مسافران می‌توانند با آموزش‌های این پرواز برای مسافرت‌های آینده آماده شوند.

 

در یک پرواز خیالی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

ایده پرواز خیالی کاملاً نوآورانه است و به مسافران آینده این امکان را می‌دهد تا در هنگام باز شدن کامل دوباره فرودگاه‌ها، اقدامات مربوط به سوارشدن هواپیما را به‌درستی انجام دهند. مسافران از همان مسیری که برای پرواز واقعی استفاده می‌کنند، عبور می‌کنند، مرحله چک این (Check In) را می‌گذرانند، کارت‌های پرواز خود را دریافت می‌کنند و دستورالعمل‌های ایمنی قبل از سوارشدن به هواپیما را انجام می‌دهند.

تایوان برای مسافرانی که آرزوی روزهای سفر را دارند

هرکدام از این پروازهای خیالی محدود به حدود 66 نفر است، که امکان رعایت فاصله اجتماعی میان مسافران را فراهم می‌کند و خدمه پرواز را - که حتی اگر هواپیما هرگز بلند نشود هم کار خود را انجام می‌دهند - تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. بااین‌حال، هنگامی‌که مسافران در صندلی‌های خود جای می‌گیرند، سرگرمی واقعی شروع می‌شود.

خدمه پرواز برنامه‌های ویژه‌ای برای سرنشینان هواپیما دارند و راه‌هایی برای تفریح و سرگرمی پیدا کرده‌اند. درحالی‌که مسافران هنوز هم ملزم به پوشیدن ماسک هستند، دقیقاً مانند یک پرواز عادی به آن‌ها غذا و نوشیدنی پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این خدمات، از مسافران خواسته شد تا در بازی‌های مسابقه‌ای شرکت کنند. این فرآیند مسابقه‌ای یک روش مفید و موثر برای یادگیری است درحالی‌که به مسافران آینده کمک می‌کند تا درک کنند که روش‌های جدید ایمنی به چه شکلی ظاهر خواهند شد. وقتی زمان خروج از هواپیما فرامی‌رسد، مسافران بار دیگر غافلگیر می‌شوند، یک سلام ویژه از ماشین‌های آتش‌نشانی که آب را هنگام خروج مسافران به سمت آن‌ها اسپری می‌کنند. بخش نهایی پرواز خیالی عبارت است از ارائه و اقدامات ایمنی بیشتر و حتی نمایشی توسط یک سگ ردیاب. از میان سلفی‌هایی که مسافران هنگام سوارشدن به هواپیما گرفته‌اند، به نظر می‌رسد که مسافرین روحیه خوبی دارند.

تایوان برای مسافرانی که آرزوی روزهای سفر را دارند

 

آیا افراد بیشتری در این سبک جدید پرواز حضور پیدا می‌کنند؟

پاسخ کوتاه و بله است. پروازهای خیالی جدید هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ شده و احتمالاً قرعه‌کشی‎های دیگری نیز انجام خواهد شد. به‌طورکلی، این تجربه ارزشمند است، و افراد مصاحبه شده پس‌ از آن ادعا كردند كه نظرشان مثبت است و قطعاً خوشحالی را برای کسانی که سفرشان لغو شده بود به همراه آورده است. به نظر می‌رسد این روش آموزش از طریق نمایش موثر باشد زیرا این امکان را به مسافران می‌دهد تا بدون اینکه فقط در موردشان بخوانند، به‌طور فیزیکی آن‌ها را انجام دهند.

تایوان برای مسافرانی که آرزوی روزهای سفر را دارند

علاوه بر این، آن‌ها را به‌طور کامل برای شروع مجدد سفرهای هوایی، آماده می‌کند. این امر به‌تنهایی کمک می‌کند تا اطمینان بیشتری برای مسافران آینده به وجود آید، آن‌ها می‌دانند که برای پرواز آماده هستند، زیرا از قبل پروتکل ایمنی لازم برای شرکت در سفر هوایی را گذرانده‌اند.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.