بهترین تفریحات در لبنان

5
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
راهنمای خوش گذرانی در لبنان، مقصد جدید گردشگران! +تصاویر
02 شهریور 1397 08:00
0

همه می‌دانیم که مدت‌ها لبنان لقب عروس شهرهای خاورمیانه را داشت. این دیار به قدری زیبا و دیدنی‌ست که حالا، با وجود جنگ‌های متعددی که پشت سر گذاشته، بازهم جذاب و دوست‌داشتنی است. سالانه ایرانیان بسیاری لبنان را برای گردش انتخاب می‌کنند به همین خاطر امروز قصد داریم که در این مطلب به معرفی بهترین اماکن گردشگری و جذابترین فعالیت‌های موجود در لبنان برای گردشگران بپردازیم.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد نام لبنان را شنیده‌اید اما درباره‌ی اماکن گردشگری و ویژگی‌های شاخصش چیزی نمی‌دانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار بدهیم. بی‌شک در لبنان اماکن دیدنی بسیاری وجود دارند و ما در این مطلب تنها تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم؛ اما در مطالب آتی به سایر جاذبه‌های معروف و جالب شهر نیز خواهیم پرداخت.

1- پاراگلایدر را تجربه کنید

ماجراجویان همیشه راه‌هایی برای هیجان و فعالیت‌هایی برای انجام دادن پیدا خواهند کرد. لبنان برای این افراد مکان بسیار خوبی‌ست زیرا امکان تجربه‌ی پاراگلایدر در آن وجود دارد. شما عزیزان می‌توانید بر فراز کوه‌های لبنان پاراگلایدر را امتحان کرده و در اوج هیجان، تماشاگر مناظر شهر باشید. مطمئن باشید که با این فعالیت نوع نگاه شما به شهر لبنان تغییر خواهد کرد و هیچ‌گاه چشم‌انداز شهر را فراموش نخواهید کرد.

پاراگلایدر را تجربه کنید

2-به غار جعیتا بروید

جعیتا نام بزرگترین غار مرکب در خاورمیانه است. اصطلاح مرکب برای غارهایی استفاده می‌شود که از اتصال دو غار به یکدیگر تشکیل شده‌اند. این غار منحصربه‌فرد در سال 1836 میلادی توسط فردی به نام ویلیام تامسون کشف شد و به دلیل مکان قرارگیری آن یعنی منطقه‌ی جعیتا، نامش را غار جعیتا گذاشتند.

متاسفانه این غار در طول جنگ‌های سال 1987 در لبنان، آسیب بسیاری دید. مسئولان سالهای متوالی روی بازسازی غار جعیتا تلاش کردند تا در نهایت در سال 1995 کار مرمت آن به پایان رسید و به عموم مردم اجازه بازدید داده شد. حالا بازدیدکننده‌ها می‌توانند هم به صورت پیاده و هم با قایق به کشف زیبایی‌های غار جعیتا بپردازند. توجه داشته باشید که گردشگران از ساعت 9:00 تا 17:00 می‌توانند از این غار دیدن کنند.

غار جعیتا

3-شمال شهر را از دست ندهید

شمالِ لبنان با همه‌ی بخش‌های شهر فرق دارد. بسیاری از افرادی که به لبنان سفر کرده‌اند معتقدند که سفر به این دیار بدون بازدید از بخش شمالی، کامل نخواهد بود. طبیعت این قسمت بسیار زیباست. پوشش گیاهی انبوه و دریاچه‌ی دیدنی بر جلوه‌ی این بخش افزوده‌اند و تصور گردشگران را از لبنان دگرگون می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم یک اتومبیل شخصی اجاره کرده و خودتان به ماجراجویی و طبیعت‌گردی در شمال لبنان بپردازید.

شمال شهر را از دست ندهید

4- آبشار باتارا جرج، Baatara Gorge Waterfall را ببینید

آبشار باتارا جرج، نگین لبنان است. فردی به نام هنری (Coiffait) در سال 1952 آن را کشف کرد اما چندسالی‌ست که نام آبشار باتارا جرج بر سر زبان‌ها افتاده و گردشگران به بازدید از آن علاقه نشان می‌دهند. اما ویژگی خاص این آبشار چیست و چرا تا این اندازه محبوب شده است؟ علت اصلی این موضوع شکل ظاهری باتارا جرج است زیرا به صورت طبیعی به صورتی‌ست که گویا سه غار بر روی هم قرار گرفته‌اند و آب از فراز آن‌ها به پایین سقوط می‌کند. قدمت این آبشار هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد میلیون‌ها سال از زمان پدید آمدنش می‌گذرد.

آبشار باتارا جرج، Baatara Gorge Waterfall

5-در خیابان حمرا قدم بزنید

حمرا (Hamra) یکی از معروفترین خیابان‌ها در سراسر لبنان است. اگر علاقه‌مند هستید در طی سفرتان به این سرزمین، با آداب و رسوم و فرهنگ مردم نیز آشنا شوید، گشت‌وگذار در این خیابان شما را به مقصودتان می‌رساند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که حمرا مرکز و قلب فرهنگ لبنان است.

نکته‌ی بسیار خوبی که درباره‌ی این خیابان وجود دارد، حضور بومیان، دانشجویان و گردشگران در کنار یکدیگر است؛ همه در حال جنب‌وجوش هستند و جو خاصی در حمرا وجود دارد.

خیابان حمرا

‏6- به بازار بیروت بروید

اگر در لبنان در جستجوی مرکز خریدی لوکس هستید، بازار بیروت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این بازار از بهترین ‏مراکز خرید در خاورمیانه به حساب می‌آید. انواع برندهای معروف دنیا چون کنزو، دی‌کی‌ان‌وای و... در بازار بیروت شعبه ‏دارند و کالاهایشان را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. از دیگر امکانات این بازار، رستوران‌های کوچک و بزرگی‌ست که در ‏هر گوشه از این مرکز تجاری به چشم می‌خورند. ‏

بازار بیروت

‏7-از بعلبک دیدن کنید

شهر تاریخی بعلبک لبنان را به هیچ‌وجه فراموش نکنید و حتما در آن بگردید. همه چیز در این شهر تاریخی بر اساس ‏معماری رومی ساخته شده است و آثار تاریخی متعددی در آن وجود دارند، بناهایی چون نیایشگاه‌ها و قصرهای باشکوهِ کهن. با ‏گردش در این شهر، یاد داستان‌های رومیان برایتان زنده خواهند شد و می‌توانید در یکی از بهترین شهرهای دنیا قدم زده و ‏سوژه‌های نابی برای عکاسی پیدا کنید.‏

بعلبک

8-با حریصای مقدس آشنا شوید

حریصا نام مکانی مقدس در لبنان است. اینجا در واقع چند کلیسا وجود دارد که هر یک از آنها به نوبه‌ی خود جذابیت‌های خاصی دارند. برای دیدن این مجموعه‌ی مقدس و تاریخی باید به شرق شهر جونیه‌ی لبنان بروید و کوهی به ارتفاع 650 متر را پشت سر بگذارید. یکی از جالب‌ترین قسمت‌های حریصا، مجسمه‌ای سفید رنگ است که آن را با نام بانوی لبنان می‌شناسد. توصیه می‌کنیم بدون بازدید از حریصا لبنان را ترک نکنید.

حریصای مقدس

9-در بازار قدیمی جبیل قدم بزنید

جبیل نام سکونتگاه زیبایی در لبنان است. گردشگران زیادی سالانه به این شهرستان می‌روند تا از زیبایی‌هایش لذت ببرند. بازار قدیمی و بسیار زیبایی در این دیار وجود دارد که برای توریست‌ها بسیار جالب است. با گردش در این بازار حس قدم زدن در فیلم‌های قدیمی را خواهید داشت و می‌توانید با تمدن و فرهنگ لبنانی‌ها بیشتر آشنا شوید. بازار جبیل برای شب‌گردی و قدم زدن با دوستان نیز مکان مناسبی است.

بازار قدیمی جبیل

10- بازدید از مسجد محمد امین را از دست ندهید

مسجد محمد امین از مشهورترین عبادتگاه‌های لبنان است. با وجود این که مسجد را در سال 2007 افتتاح کردند اما به دلیل معماری زیبایش به سرعت محبوب و مشهور شد. این نیایشگاه گنبدی فیروزه‌ای رنگ دارد که آن را بر اساس سبک معماری عثمانیان ساختند به همین خاطرشباهت زیادی به مسجد سلطان احمد در استانبول دارد.

مسجد محمد امین

منبع: theculturetrip.com

زهرا میرزایی