Close

لرستان، زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم

4.7
از 22 رای
زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم را بشناسید! +تصاویر
  • 9 خرداد 1399 08:00
  • 30
  • 75.6K

بهار امسال متفاوت ترین بهاری بود که در سال های اخیر داشتیم. بهاری بدون دید و بازدید و بدون سفر. بهاری پر از حسرت. حسرت تماشای شکوفه های بهاری، حسرت سلامتی و حسرت سفر. اما در این بهار کرونایی، به این فکر افتادیم که با برگزاری یک نظرسنجی، زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم رو معرفی کنیم. به همین دلیل رقابتی تنگاتنگ بین استان های زیبای ایران که همگی زیبایی های مسحور کننده ایی را در فصل بهار دارا هستند، به همراه جزایر جنوبی، به عنوان 32 امین عضو این نظرسنجی در 5 مرحله برگزار کنیم.

900-news-1.jpg

در ابتدای نظر سنجی 32 تیم (31 استان + جزایر جنوبی) در قالب 16 تیم، در صفحه اینستاگرام لست‌سکند به رقابت با هم پرداختند و مردم عزیز سراسر ایران، با آراء خود، طی 24 ساعت در مرحله اول ، 16 تیم مراحل بعدی را مشخص کردند. و همینطور این روند طی مراحل بعدی که مطابق جدول زیر می بینید ادامه داشت.  این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن زیباترین استان بهاری ایران (مرحله فینال)، 12 روز به طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

900-news-final-1.jpg

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگ‎تر، روی آن کلیک کنید.

 در نهایت چهار استان گیلان، مازندران، کردستان و لرستان توانستند با آرای مردمی، به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند. و در نظر سنجی ماقبل فینال، این استان های غربی بودند که توانستند بر استان های شمالی غلبه کنند و به مرحله فینال برسند. در مرحله نهایی، فینالی به وسعت یک سرزمین رو شاهد بودیم.  رقابتی به زیبایی ایران و قهرمانانی از خطه زاگرس که با پشت سر گذاردن رقبای سرسخت به مرحله نهایی این رقابت حساس رسیدند. در نظرسنجی که یکی از بزرگترین نظرسنجی‌های ایران در حوزه گردشگری بوده است، حدود ۲۵۰.۰۰۰ نفر در استوری های صفحه اینستاگرام لست سکند، به استان‌های مورد علاقه شان رای داده‌اند، و این کردستان و لرستان بودند که در رقابت با استان‌های  شمالی ،جنوبی، مرکزی، شرقی و غربی پیشتاز شدند و به این مرحله رسیدند.
3.jpg

عکس از: عارف زیودار

ویدیو از: عارف زیودار

در بهاری که کویر یک نوع زیباست و جنگل‌های ارسباران و ییلاقات شمالی به گونه‌ایی دیگر و در حالی که شهرهای مرکزی و شرقی، منعکس کننده زیبایی‌های بهار هستند و کوهپایه‌های غربی، نشان از لاله‌های سرخ می‌دهند، کوه های مریخی زیبایی های خاصی دارند و بنادر جنوبی همیشه پر از مسافر،  این رقابت هم به پایان رسید.

4.jpg

5.jpg

عکس‌ها از: عارف زیودار

استان لرستان با کسب 50 درصد آرا (با اختلاف کمتر از 900 رای) ، از مجموع 120 هزار رای مرحله فینال، توانست به عنوان زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم لقب بگیرد. ضمن عرض تشکر از تمامی دوستانی که ما را در اجرای این نظرسنجی یاری کردند، توجه شما را به تعدادی از عکس های زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم جلب میکنیم. امیدواریم در ایام پسا کرونا و در بهاری دیگر، بتوانیم از این زیبایی ها بیشتر بهره مند بشیم.

ویدیو از: عارف زیودار

6.jpg

7.jpg

عکس‌ها از: عارف زیودار

8.jpg

9.jpg

10.jpg

عکس‌ها از: هانیه طاهرزاده

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

عکس‌ها از: رضا باجلان

 

نظرات کاربران (30 نظر)

× در حال پاسخ به:

کهگیلویه 3 تیر 1399 ساعت 16:44

استان کهگیلویه ک بویراحمد پایتخت طبیعت ایران زمین فقط کافی سرچی کنید

هلناز 31 خرداد 1399 ساعت 16:57

لرستان واقعا قشنگه بخصوص آبشارهای قشنگش... بیشه،گهر،نوژیان،سراب کهمان،سد ایوشان،سدرودبار...

حسام داودی 31 خرداد 1399 ساعت 08:38

سلام
چرا اسم ایــــــلام نیست ؟
بهار ایـــــلام همتا نداره .
4 فصل با مردمی بسیار مهمان نواز و خون گرم .

محسن 30 خرداد 1399 ساعت 22:55

استان لرستان واقعا قشنگه
اما استان کهگیلویه و بویر احمد باید جز چهار استان بود.حتما یه سر به این استان بخصوص یاسوج بیاین.
تا از طبیعت بکر و آب و هواش لذت ببرید.

رضا 30 خرداد 1399 ساعت 13:13

من لرستان رو خیلی خوب گشتم و این تصاویر و ویدئو یک دهم زیبایی هایی که این استان داره نیست، واقعا جاهایی داره که مطمینم خیلی ها به راحتی نمی تونن به زیبایی های بکر و خدادادی لرستان دسترسی پیدا کنن و آنقدر جذبت می کنن که سالها گشتن توی لرستان مثل ثانیه ها می گذرن.... واقعا انتخاب اول استان زیبایی بهاری به درستی انجام شده...

صالح 28 خرداد 1399 ساعت 13:03

استانهای شمالی زیبا هستند ولی یکنواخت و غالبا شرجی یا بارانی و استانهای شمال غربی فقط سه ماه هوای متعادل دارند ،اما لرستان به تنهایی چهار فصل را دارد، دوستانی که معترض هستند باید زیباییهای این استان رو از نزدیک ببینند،البته این تبلیغات در چند سال آینده حالت بکر مناظر و سایتهای طبیعی منطقه رو تحت تاثیر بد خودش قرار خواهد داد،

رسول بخشی زاد 17 خرداد 1399 ساعت 08:02

با سلام، تصاویری که از زیبایی استان لرستان دیدم در مقایسه با زیبایی های استان اردبیل حرفی برای گفتن نداشت شاید تصاویرتان ناقص است در هر حال منطقه جنگلی فندقلو، اطراف دامنه کوه سبلان از قصر سویی گرفته تا سردابه و... شهر مشگین شهر با جاذبه های منحصر به فرد ، شهر خلخال با کوه زیبا و منطقه زیبا که در دنیا نظیر ندارد من حتی با استانهای کشورمان نمی توانم قیاس کنم گردنه حیران اردبیل، دریاچه های شورابیل و نئور و آبگرمهای سرعین، قطور سویی، سردابه، گیویی سویی و ... اماکن و مناطق تاریخی و گردشگری که در اطراف استان اردبیل به بصورت باغها و جنگلها و دشت وجود دارد نمی دانم آیا همه این موارد را دیده و گزینه برتر را انتخاب کرده اید و یا انتخاب به صورت از قبل تعیین شده و یا صوری بوده است بهتر است از همه استانها عکسهایی از مناطق مختلفش تهیه و در گروه به اشتراک بگذارید و بعد نظرخواهی کنید.

AREF 12 خرداد 1399 ساعت 00:21

عارف جان خوبی برادر، 👦😉😉😉😀

forozan 11 خرداد 1399 ساعت 14:04

صدرصد لرستان زیباترین شهرایران است از نظر سرسبزی واب وهوا مخصوصا اوایل بهار فکر نمیکنم هیچ جای ایران مثل لرستان باشه ودر ضمن مردم مهمنوازی هم داره

Mmm 10 خرداد 1399 ساعت 14:30

لرستان واقعا زیباست با منابع طبیعی ما پارسال رفتم لذت بردیم پیشنهاد میکنم ک مردم هم برن پشیمون نمیشین..

آذر 10 خرداد 1399 ساعت 14:04

سلام
اونجایی که بین سمنان و یزد، استان سمنان انتخاب شده خیلی عجیبه !!
فکر کنم اونایی که نظر دادن نه یزد رو دیدن و نه سمنان رو !

سعید 10 خرداد 1399 ساعت 13:32

با سلام ما هم پارسال منطقه لرستان بخصوص آبشار بیشه و وارک رو رفتیم خدایش بهشت ایرانه

ترسو 9 خرداد 1399 ساعت 15:35

من عاشق ایرانم من همه جای ایران را دوست دارم من از خاک ایرانم ایران زیباترین در تمام دنیاست زنده باد تمام ایران !!!

علیزاده 9 خرداد 1399 ساعت 13:48

اگر ممکن هست به استان آذربایجان شرقی نیز تشریف بیاورید واز نزدیک بهشت ارسباران را مشاهده کنید آن موقع متوجه میشوید زیباترین استان بهاری ایران کجاست .امیواریم یک مقدار بازتر فکرکنید وآنجه هست به این ملت معرفی فرمائید چون کل ایران سرای من هست .

علیزاده 9 خرداد 1399 ساعت 13:41

چه استان زیبا ؟؟حال کل مملکت بهار درزمستان را میگذراند هیچ کس این زیبایی را لمس نمیکند

مشاهده نظرات بیشتر