اهرام بوسنی چه رازی را دل خود پنهان کرده اند ؟

4.7
از 10 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اهرام مصر بازیچه هایی در برابر اهرام بوسنی ! + تصاویر
11 بهمن 1396 10:00
7

اگر به شما بگوئیم که در بوسنی مجموعه اهرامی وجود دارند که اهرام جیزه در برابر آنها به سان اسباب بازی کودکان به نظر می رسند، چه می گویید؟باستان شناسی بوسنیایی به نام دکتر سمیر غیر از این موضوع ادعاهای دیگری نیز کرده است. او می گوید قدمت این اهرام حداقل 30 هزار سال (یعنی 20 هزار سال جلوتر از اولین  تمدن انسانی پیشرفته و پذیرفته شده) می باشد. هرچند جامعه ی علمی درباره ی چنین ادعایی شک دارند، بهتر است خودتان این اهرام را با چشمانتان ببینید تا شک شما برطرف گردد.

اهرام بوسنی چه رازی را دل خود پنهان کرده اند ؟

هرم های بوسنی چه هستند؟

این اهرام مجموعه ای از 5 هرم یا تپه (بستگی دارد که شما طرفدار کدام قسمت بحث باشید) هستند که در شهری کوچک در فاصله ی 30 کیلومتری شمال غربی سارایوو قرار گرفته اند.

هرم خورشید به ارتفاع220 متری می رسد که در مقام مقایسه با اهرام جیزه (حداکثر ارتفاع 147 متر) خیلی بلندتر است. بقیه ی اهرام این مجموعه هرم ماه، عشق، زمین و اژدها نام دارند. هرچند، باستان شناسان بر این باورند این موضوع خدعه ای فریبکارانه محصول ذهن دکتر Semir Osmanagic است که هدف آن تامین بودجه و کشاندن توریست به بوسنی مخصوصا بعد از رویدادهای مخرب جنگ بوسنی در دهه ی 90 میلادی بوده است.

ادعاها:

کربن یافت شده در فسیل های ارگانیک موجود در تالارهای حفاری شده ی داخلی نشان می دهد که سن اهرام به طور تقریبی 30 هزار سال (با خطای + و – 400 سال) است. جالب است بدانید که درک فعلی ما از تمدن انسان های اولیه به 10 هزار سال پیش باز می گردد.

مانند اهرام مصری، نمونه های بوسنیایی نیز به سمت شمال کیهانی جهت گیری کرده اند. اما، آنها 15 برابر دقیق تر از اهرام جیزه هستند و اشتباه آنها تنها 0 درجه و 12 ثانیه است. قله ی هرم خورشید، اژدها و ماه نیز تشکیل یک مثلث کامل می دهند.

لایه های بتنی موجود روی سطح هرم خورشید به نظر می رسد که از قصد برای یکپارچگی سازه ای بیشتر قرار گرفته اند. آزمایش هایی که در آزمایشگاه های بوسنی، ایتالیا و فرانسه انجام شده اند، نشان می دهند که این بتن منشا طبیعی ندارد! و از هر ماده ی شناخته شده ای استحکام و همچنین تاب آوری بالاتری نسبت به آب دارد.

اهرام بوسنی چه رازی را دل خود پنهان کرده اند ؟

پرتوهای الکترومغناطیسی از قله ی اهرام بوسنی خارج شده و هر چه دورتر می روند قوی تر نیز می شوند. سطح یونیزاسیون در اتاق های زیرزمینی که چندین کیلومتر امتداد دارند نیز خیلی بیشتر از خارج است. دکتر سمیر می گوید که این فضاها دارای خاصیت درمانی نیز هستند. تست ها نشان می دهند که این پدیده در مناطقی دور از اهرام وجود ندارند.

شک و شبهه

 تقریبا تمامی انجمن های علمی ادعاهای دکتر سمیر را به عنوان مباحث شبه علوم رد کرده اند. آنها بر این باورند که تپه های ویسوکو طبیعی هستند. شکل هرم در اثر حفاری های آشکار و پنهان ایجاد شده؛ ضمن اینکه اروپا 30 هزار سال پیش در میانه ی عصر یخبندان بوده که همین موضوع آن را غیر قابل سکونت می کرده است. حدس های بیشتر مبنی بر درگیری فرازمینی ها در ساخت این اهرام نیز شک و شبهه ی بیشتری را برانگیخته است.

شما چه فکر می کنید؟

از یک طرف، مفهوم کلی یک تمدن باستانی که محکم ترین بتن را خلق کرده و 30 هزار سال پیش سازه های غول پیکری ساخته باشند، غیر محتمل به نظر می رسد. از طرفی دیگر، احتمال وجود یک پدیده ی طبیعی با اهرام دست کند که به این دقت با جهت شمال و با هم هماهنگ باشد بسیار زیاد است.

اگر این موضوع درست از آب دربیاید، درک فعلی ما از تمدن های بشری را کاملا متحول خواهد کرد. دکتر سمیر می گوید: جامعه ی علمی این حقایق را باور نمی کنند زیرا این موضوع می تواند تمامی باورها و دانسته های فعلی آنان را درباره ی تمدن بشری به خطر بیندازد.

اهرام بوسنی چه رازی را دل خود پنهان کرده اند ؟

اهرام بوسنی

به لحاظ آماری، بعید به نظر می رسد که اهرام بوسنی طبیعی باشند. از نقطه نظر علمی نیز مشکوک تر از آن هستند که حقیقت داشته باشند. به نظر می رسد که جهان به این زودی ها به توافق نخواهد رسید، بنابراین بهتر است با چشم های خودتان اهرام بوسنی را مشاهده کنید و تصمیم بگیرید.

 

منبع: theculturetrip