تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

4.9
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این کشورها، بیشتر زنده خواهید ماند! +تصاویر
23 اسفند 1397 09:00
0

شاید شنیده باشید که ژاپن رکورد بالاترین و بیشترین میزان طول عمر را دارد. در همین راستا، یکی از کشورهای مدیترانه‌ای مصمم شده است تا بر ژاپن غلبه کند و تا سال 2040 بالاترین میزان طول عمر را به دست بیاورد. بر اساس پژوهشی که به تازگی انجام گرفته، اسپانیا قرار است تا سال 2040 بالاترین رتبه‌ی میزان طول عمر در جهان را به دست بیاورد. اما چه چیزی باعث می‌شود این کشور در صدر این فهرست قرار بگیرد؟ در اینجا به تعدادی از حقایق شگفت‌انگیز که در مورد طول عمر در آینده پیش بینی شده است، نگاهی خواهیم داشت، پس اگر شما هم می‌خواهید راز داشتن عمری طولانی را بدانید، تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

 

اسپانیا

اسپانیا که اکنون چهارمین جایگاه میزان طول عمر در جهان را دارد، می‌خواهد در چند دهه‌ی آینده جایگاه دوم را که به ژاپن تعلق دارد، به دست بیاورد. اسپانیایی‌ها تا سال 2040 طول عمر بالای 85.8 سال خواهند داشت. این پژوهش که توسط موسسه‌ی اندازه‌گیری و ارزیابی سلامت (IHME) انجام شده و در ژورنال علمی لنست (The Lancet) به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که رژیم غذایی سالم مدیترانه‌ای به اسپانیایی‌ها کمک خواهد کرد تا به این جایگاه برسند. همچنین اسپانیا دارای یکی از سالم‌ترین سیستم‌های درمانی جهان است و براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در جایگاه هفتم در جهان قرار دارد. خدمات درمانی برای شهروندان اسپانیا رایگان است و پزشکان زیادی در این کشور خدمت می‌کنند.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

ژاپن

ژاپن که مدت‌هاست در صدر فهرست طول عمر قرار دارد، در طی 20 سال آِینده جایگاه خود را از دست خواهد داد. تا سال 2040، میزان طول عمر در ژاپن از اسپانیایی‌ها کمتر خواهد شد و به 85.7 می‌رسد. رژیم غذایی سنتی ژاپن، که سرشار از ماهی و سبزیجات است، یکی از نخستین دلایلی است که به این طول عمر منجر می‌شود.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

سنگاپور

طول عمر در سنگاپور تا سال 2040 به 85.4 سال خواهد رسید اینطور که به نظر می‌رسد به جایگاه سوم جهانی دست خواهد یافت.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

سوئیس

سوئیس در سال 2040 طول عمر 85.2 را خواهد داشت، و این رقم سوئیس را به چهارمین کشور با بیشتر میزان طول عمر در جهان و دومین در اروپا تبدیل خواهد کرد. مطالعات، دلیل طول عمر زیاد شهروندان سوئیس را به عوامل مختلفی از جمله سطح بالای ثروت و علاقه به محصولات پروتئینی مربوط می‌دانند.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

جنوب اروپا

کشورهای جنوب اروپا، به طور کلّی، وضع خوبی در این پژوهش دارند. مثلاً پرتقال از جایگاه بیست و سوم به پنجم می‌رسد، در حالی که ایتالیا در رتبه‌ی ششم قرار دارد.  برخی از عواملی که باعث این تغییر جایگاه خواهد شد عبارت است از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و ماهی و (در پرتقال) کاهش میزان شکر موجود در محصولات روزمره.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

نتایج غافلگیرکننده

این مطالعه، پیش‌بینی‌های شگفت‌انگیزی را پیش رویمان قرار می‌دهد. از جمله این واقعیت که ایالات متحده آمریکا از رتبه‌ی چهل و سوم میزان طول عمر در سال 2016 در سطح جهانی، به جایگاه شصت و چهارم سقوط خواهد کرد. متوسط میزان طول عمر در این کشور از 78.7 سال به 79.8 افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل این کاهش جایگاه بحران کنونی مواد شبه افیونی است – اعتیاد به مواد شبه افیونی همچون مسکّن‌های تجویز شده و هروئین که هر روزه منجر به مرگ 115 نفر بر اثر اُوِر دُز در ایالات متحده می‌شود. به نظر می‌رسد این مشکل جدی در زمینه‌ی سلامت تأثیر طولانی مدتی بر ایالات متحد و میزان طول عمر آن خواهد گذاشت.

قعر این فهرست

در انتهای این فهرست، کشور لسوتو (Lesotho) واقع در آفریقای جنوبی قرار دارد که با 57.3 سال، پایین‌ترین میزان طول عمر را دارد.

تا سال 2040 کدام کشور بالاترین میزان طول عمر را خواهد داشت

در نهایت این که، در این مطالعه 140 کشور از سرتاسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته‌اند و پیش بینی شده است که میزان طول عمر در جهان در حد 4.4 سال افزایش پیدا خواهد کرد. این مطالعه، بیماری‌هایی نظیر سرطان، اچ‌آی‌وی/ایدز و بیماری‌ تنفسی و عواملی همچون الکل، سیگار کشیدن و رژیم غذایی را مورد بررسی قرار داده است. بر اساس این پژوهش، نابهنگام‌ترین مرگ و میرها بر اثر فشار خون بالا، بی‌ام‌آی (شاخص توده‌ی بدنی)، قند خون و سیگار کشیدن و نوشیدن الکل اتفاق می‌افتند.

به نظر شما جایگاه ایران در این لیست کجاست؟ آیا میانگین طول عمر ایرانی‌ها از آمریکایی‌ها بالاتر است؟

منبع:  theculturetrip.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.