بهترین هتل های زیرزمینی در کجای دنیا واقع شده اند؟

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هتل های لوکسی که در اعماق زمین ساخته شده اند! +تصاویر
12 خرداد 1398 11:00
0

هتل‌ ها تقریباً همه‌جا یافت می‌شوند: روی درخت‌، بالای کوه‌، زیر دریا و حتی زیر زمین؛ همیشه همین‌طور بوده است و این اتفاق نو و جدیدی نیست. اگر بدانید که نیم‌قرن است هتل‌ های زیرزمینی فعالیت می‌کنند، قطعاً تعجب خواهید کرد. این روزها این نوع هتل‌ ها را در گستره متنوعی از سبک‌ها و قیمت‌ها می‌توان یافت. هتل‌ های زیرزمینی دائماً مردم سرتاسر جهان را برای اقامت وسوسه می‌کنند و آن‌ها را فرامی‌خوانند تا برای دستیابی به تسلی خاطر، سبک‌های متنوع، ظاهر لوکس و آرامش، از قبل جا رزرو کنند. این هتل‌ های زیرزمینی از هتل فرانسوی بسیار لوکس لوتخوش (Le Haute Roche) تا کامبرلند کاورنز (Cumberland Caverns) یا معادن سالا (Sala) را شامل می‌شوند. توجه شما را به 10 مورد از بهترین هتل‌ های زیرزمینی که مدتی است میان بازدیدکنندگان مختلف محبوبیت یافته‌اند، جلب می‌کنیم.

1- سالا سیلورگروا (Sala Silvergruva)، شهر سالا، کشور سوئد

معدن سالا سیلور به مدت چهارصد سال از قرن پانزده میلادی تا سال 1908 گاه استفاده و گاه از استفاده خارج می‌شده است. در قرن بیستم نیز گهگاه مورد استفاده قرار گرفت، اما از سال 1988 شهرداری سالا مالک آن بوده است. امروزه بیشتر قسمت‌های آن به‌ صورت یک موزه‌ی معدنکاری درآمده، البته در آن‌ یک سراچه نیز در 155 متر زیر سطح زمین‌ ساخته شده است. برای درک زیبایی این بستر عجیب‌وغریب با راهروهای تیره و تاریک و دریاچه‌های سیاه و پرزرق‌ و برقش باید سلیقه‌ی خاصی داشته باشید. همچنین دمای آن در طول سال در حدود 2 درجه ثابت است. پرنسس سوئد خانم ویکتوریا در سال 2008 از این معدن دیدن کرد و نشان خود را در آن ثبت نمود؛ همان‌طور که پدر او کارل شانزدهم گوستاو نیز زمانی این کار را انجام داده بود.

سالا سیلورگروا (Sala Silvergruva)، شهر سالا، کشور سوئد

سالا سیلورگروا (Sala Silvergruva)، شهر سالا، کشور سوئد

 

2- غارهای گراند کانیون (Grand Canyon)، آریزونا، ایالات‌متحده آمریکا

این مکان ابتدا یک پناهگاه  2000 نفره برای حمله‌های احتمالی در بحران موشکی کوبا بود و جواز آن را رئیس‌جمهور وقت جان‌اف‌کندی صادر کرده بود. امروزه سوئیت غارهای گراند کانیون احتمالاً بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین و تاریک‌ترین اتاق هتل های زیرزمینی جهان است. این غارها که 67 متر زیر سطح زمین قرار گرفته‌اند، حداقل 65 میلیون سال قدمت دارند! چه راه بهتری برای به خاطر آوردن گذشته تاریک انسانی وجود دارد؟

این سوئیت غاری یکی از 48 اتاقی است که می‌توانند تنوعی در زندگی کسل‌کننده امروزی ایجاد ‌کنند. جنس غار از سنگ‌آهک است. این مسافرخانه روی یک سکوی تراشیده شده با اسکنه قرار گرفته است و چند تخت خواب، حمام و تعدادی اتاق برای ماندن دارد. مسافرخانه آنقدر عمیق است که تقریباً هیچ رطوبتی در آن وجود ندارد و به‌عنوان بزرگ‌ترین غار خشک در کشور ایالات‌متحده شناخته‌شده است.

غارهای گراند کانیون (Grand Canyon)، آریزونا، ایالات‌متحده آمریکا

غارهای گراند کانیون (Grand Canyon)، آریزونا، ایالات‌متحده آمریکا

 

3- مسافرخانه زیرزمینی وایت کلیفز (White Cliffs) در استرالیا

این مسافرخانه یکی از هتل های زیرزمینی است که در سال 1989 شروع به کارکرد، طی مدت فعالیت خود بسیار مشهور شده است و اکنون 100 نفر گنجایش دارد. با اینکه این هتل ساخته‌ی دست انسان است، اما یکی از بزرگ‌ترین هتل‌ های زیرزمینی بشرساخت به‌حساب می‌آید و در حال حاضر به‌اندازه یک زمین فوتبال فضا اشغال می‌کند. مسافرخانه در ناحیه «تپه مرد فقیر» یا به انگلیسی «پورمنز هیل- Poor Man’s Hill» حفر شده است؛ اسمیت هیل پس از کشف سنگ عقیق در این ناحیه در اوایل قرن بیستم آن را به نام خود ثبت کرد. در دهه 80 میلادی این ناحیه به یک‌ خانه شخصی تبدیل شد و به دلیل ایده نوآورانه‌اش آن‌قدر مشهور شد که در سال 1989 آن را به یک مسافرخانه تبدیل کردند. در این هتل، 30 اتاق زیرزمینی وجود دارد که به آن‌ها «گودال» می‌گویند. هر اتاق حداکثر پنج نفر ظرفیت دارد.

مسافرخانه زیرزمینی وایت کلیفز (White Cliffs) در استرالیا

 

4- لوتخوش (Le Haute Roche)، فرانسه

غارهای کهن لوتخوش که روزگاری محل زهد و عبادت راهب‌های مسیحی بودند، امروزه به یکی از لوکس‌ترین هتل های زیرزمینی با نمای رودخانه لوئر (رودخانه‌ای در مرکز ناحیه غربی فرانسه) تبدیل‌شده‌اند. این غارها به مدت 15 سال متروکه بودند. این 12 اتاق که در دل‌ سنگ حفاری‌ شده‌اند و یک غرفه قرن هفدهمی آن‌ها را به هم متصل می‌کند، در سال 1989 بازگشایی شدند. دو اتاق اضافی نیز در طبقه اول این سکونتگاه وجود دارد. طرح هر یک از این اتاق‌ها به‌طور منحصربه‌فرد و متفاوت در دل‌ سنگ حفاری‌ شده است. دیدی ادون (Didier Edon) که از سال 1989 ساکن ارشد و مسئول این مکان بوده است، در کتاب راهنمای هتل و رستوران میکشیل گاید (Michelin Guide) که هرساله چاپ می‌شود ستاره دریافت کرده است و غذاهای کلاسیک اما موفق او با الهام از غذاهای برتون (متعلق به ناحیه بریتنی Brittany در شمال غرب فرانسه) واقعاً لذیذ و عالی هستند. این هتل زیرزمینی اخیراً در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

لوتخوش (Le Haute Roche)، فرانسه

لوتخوش (Le Haute Roche)، فرانسه

 

5- مجموعه هتل و آب گرم کِیوز (Caves- به معنی غارها)، شهر نگریل، کشور جامائیکا

مجموعه هتل و آب گرم کِیوز در محله وستمورلند شهر نگریل واقع‌ شده است، که با خلیج مونتگو در ساحل شمالی کشور جامائیکا 80 دقیقه فاصله دارد. این مجموعه به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده است که تمام زیبایی و آرامش کنار دریای جامائیکا را یکجا در خود داشته باشد و در مجموع 12 کلبه‌ی لوکس دارد که به‌ وسیله‌ی اسکنه درون صخره‌های مشبک ساحلی حفر شده‌اند. یک ویلای بزرگ، دو محوطه‌ی دور باز برای صرف غذا، غارهای خصوصی و بار «بِلَکوِل رام» از دیگر ویژگی‌های این هتل رؤیایی هستند. بهترین قسمت آن حمام آب گرمش می‌باشد که روبروی نمای متحیرکننده‌ای از دریا قرارگرفته است. فاصله هتل با یک ساحل زیبا از جنس شن سفید که طول آن 11 کیلومتر است، تنها چند دقیقه است. گفته می‌شود که این هتل، موردعلاقه خانم نایومی کمپبل (Naomi Campbell- مدل، بازیگر و تاجر مشهور بریتانیایی) می‌باشد و تنها 7 دقیقه با کافه‌ی مشهور ریک (Rick’s Cafe) فاصله دارد.

مجموعه هتل و آب گرم کِیوز (Caves- به معنی غارها)، شهر نگریل، کشور جامائیکا

مجموعه هتل و آب گرم کِیوز (Caves- به معنی غارها)، شهر نگریل، کشور جامائیکا

 

6- کامبرلند کاورنز تنسی (Cumberland Caverns Tennessee)، ایالات‌متحده

شاید این هتل نیز مانند معدن سالا سیلور، هتل لوکس مورد نظر شما نباشد، بلکه شبیه به یکی از غارهای فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) است. اقامت در اینجا بیشتر از آن‌که شبیه به اقامت در یکی از هتل های زیرزمینی باشد، به چادر زدن شبانه شباهت دارد. این مکان‌ که آکنده از استالاگمیت‌ها و نمونه‌هایی چشم‌نواز از مرجان‌های فسیلی و مرواریدهای غاری است، یکی از طولانی‌ترین غارهای ایالات‌متحده بوده و یکی از منابع طبیعی ملی به‌ حساب می‌آید. بخشی از مسیر دنباله‌های اشک (Trail of Tears- رویدادی که طی آن مهاجران به قاره آمریکا، بومیان را از سرزمین اجدادی‌شان بیرون کرده و با توسل به‌ زور، به جنوب شرقی ایالات‌ متحده کنونی منتقل کردند) نیز از این مکان می‌گذرد. این مکان در سال 1956 برای عموم بازگشایی شد و از آن زمان به‌عنوان موقعیتی تجاری شناخته‌ شده است.

کامبرلند کاورنز تنسی (Cumberland Caverns Tennessee)، ایالات‌متحده

کامبرلند کاورنز تنسی (Cumberland Caverns Tennessee)، ایالات‌متحده

 

7- هتل غاری گامیسارو، کشور ترکیه

این هتل زیرزمینی که درون سنگ‌ها حفاری‌شده است، حتی از فاصله‌ی دور نیز به بخشی از یک داستان رؤیایی شباهت دارد و در منطقه‌ی کاپادوکیه، نزدیک به اورگوپ، قلب روستای آیوالی قرار گرفته است. این هتل در سال 1999 بازگشایی شد و 35 اتاق غاری بازسازی‌ شده یا نوساز دارد. چیزی که آن را نسبت به سایر هتل‌ های زیرزمینی مشابه منطقه برجسته می‌کند این است که این مکان قبلاً در دوره بیزانس (حکومت روم شرقی) یک پناهگاه بوده است و تنها هتلی است که یک کلیسای مسیحی بیزانسی دارد که مربوط به قرن 11 میلادی است! روحانی‌های مسیحی تا هزار سال پیش از بخش‌هایی از آن استفاده می‌کردند. یکی از آشپزخانه‌ها و سالن غذاخوری اصلی هتل زمانی بخشی از این صومعه بوده‌اند! قیمت این سوئیت بازسازی‌ شده‌ی زیبا به‌طور میانگین 1000 دلار برای هر دو نفر می‌باشد.

هتل غاری گامیسارو، کشور ترکیه

هتل غاری گامیسارو، کشور ترکیه

 

8- غار کوکوپلی، ایالت نیومکزیکوی آمریکا

از آنجایی‌که این غار در منطقه‌ی مرکزی آمریکایی‌های بومی قرار دارد، خیلی هم عجیب نیست که یکی از اتاق‌های آن طرح و ماکتی از حجره‌ی کیوا یا حجره‌ی مذهبی آمریکایی‌های بومی است. همچنین این مکان‌ یک توقفگاه صخره‌ای سوپر لوکس است که مالکیت آن خصوصی بوده و در شمال فارمینگتون ایالت نیومکزیکو و نزدیک به بنای ملی مِسا وردا (Mesa Verde - پارک ملی آمریکا و از میراث‌های جهانی یونسکو) قرار گرفته است. این غارها و صخره‌ها علاوه بر آنکه تجربه‌ی بسیار لذت‌بخش زندگی میان سنگ را به انسان می‌بخشند، این مزیت را نیز دارند که می‌توان نماهای بی‌نظیری از غروب آفتاب جنوب غربی منطقه فور کورنرز (Four Corners) را از آ‌ن‌ها مشاهده کرد. فور کورنرز که در انگلیسی به معنی چهارگوشه می‌باشد، تنها منطقه‌‌ای در کشور آمریکاست که در آن چهار مرز از چهار ایالت مختلف به هم می‌رسند. متأسفانه در این مکان غذا سرو نمی‌شود، اما درست روبروی آن رستوران‌هایی بسیار عالی برای صرف وعده‌های غذایی وجود دارند. همچنین یخچال‌ها و کابینت‌های آن پر از مواد غذایی هستند و برای موقعیت‌های خاص در این مکان شام تهیه می‌شود.

غار کوکوپلی، ایالت نیومکزیکوی آمریکا

غار کوکوپلی، ایالت نیومکزیکوی آمریکا

 

9- هتل لوکاندا دیسان مارتینو (Locanda di San Martino)، شهر ماترا، کشور ایتالیا

در ساخت این هتل از سری هتل های زیرزمینی، از حمام‌های مشهور رومی الهام گرفته‌ شده است. در ابتدا سکونتگاه مذهبی راهب‌های فرانسیسکان (گروهی از راهب‌های کاتولیک که سینت فرانسیس در سال 1209 میلادی این گروه را تأسیس کرد) بود و یکی از اتاق‌ها به کار نجاری اختصاص‌ یافته بود. این هتل یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های آب گرم بوده و 28 اتاق‌خواب و 32 اتاق مهمان‌یک‌نفره در 4 طبقه دارد. همچنین یک اتاق کنفرانس در آن تعبیه‌ شده که در سنگ‌هایی آهکی با هزاران سال قدمت حفاری‌ شده است و این اتاق‌ها ترکیبی از غارهای ساختگی و طبیعی و سایر سازه‌های سنگی می‌باشند. به‌جرئت می‌توان گفت که این هتل تجربه شنا در حمام‌های بسیار ظریف دوران روم باستان را برای شما زنده خواهد کرد. این حمام‌ها بیشتر با حال‌ و‌ هوای افسانه‌ی مدوسا – هیولای روم باستان ‌که موهایی از مار داشت – طراحی‌ شده‌اند. ضمناً کودکان اجازه‌ی ورود به این حمام‌ها را ندارند و همچنین بهتر است که قبل ورود به آن‌ها وقت رزرو کنید. به نظر می‌رسد این هتل در میان سایر هتل های زیرزمینی کمتر در اعماق زمین حفر شده باشد!

هتل لوکاندا دیسان مارتینو (Locanda di San Martino)، شهر ماترا، کشور ایتالیا

هتل لوکاندا دیسان مارتینو (Locanda di San Martino)، شهر ماترا، کشور ایتالیا

 

10- (Cuevas Pedro Antonio de Alarcon)، کشور اسپانیا

ترجمه‌ی عبارت اسپانیایی بالا برابر است با غارهای پدر آنتونی اهل آلارکون. غارهایی که از سکونتگاه‌های غاری مربوط به ماقبل تاریخ تبدیل به آپارتمان‌هایی شده‌اند که بهترین لوازم رفاه موجود در هتل‌ های زیرزمینی را در خود دارند. غارها که در گِل‌های دامنه کوه حفر شده‌اند، در شهر گرانادای اسپانیا قرار دارند. در اتاق‌ها می‌توان نمایی از رشته‌ کوه سیرا نوادا را مشاهده کرد. یکی از غارها نیز به طرح یک‌ خانه‌ی روستایی در آمده و با منشأ روستایی منطقه هماهنگ شده است. دیوارها از جنس خاک رس بوده و بیرون آن‌ها با رنگ سفید، رنگ شده و یک بخاری زغالی هم در دیوار تعبیه‌ شده است. دمای منطقه در تمام فصول سال ملایم می‌باشد. بسته به موقعیت و سبک زندگی هر خانواده، امکان انجام گستره‌ی وسیعی از ورزش‌ها مانند پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های آبی و یخی برای میهمانان هتل فراهم‌شده است.

Cuevas-Pedro-Antonio-de-Alarcon-Spain.jpg

(Cuevas Pedro Antonio de Alarcon)، کشور اسپانیا

زندگی در غار باید از جالب‌ترین تجربه‌ها باشد. بعضی از این هتل‌ها طبیعی هستند و یادآور تجربه‌های روحانی گذشتگان می‌باشند و بعضی دیگر نیز مصنوعی و نوساز می‌باشند. راهبانی که در دوران ‌کهن برای زهد و ترک دنیا به حجره‌های زیرزمینی می‌رفته‌اند، حتماً دلیلی برای این کار خود داشته‌اند. اگر تا به‌ حال به هتل‌ های زیرزمینی مراجعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از آن‌ها را که از نظر موقعیت و قیمت برای شما مناسب‌تر است پیدا کنید و یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای خود رزرو کنید.

منبع: hotelyouwant.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.