کرونا به ترکیه هم رسید!

4.3
از 6 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کرونا به ترکیه هم رسید! +جزییات خبر
21 اسفند 1398 11:09
8
کرونا به ترکیه هم رسید

به گزارش لست سکند به نقل از عصرایران، "فخر الدین کوجا" وزیر بهداشت ترکیه دیشب از ورود ویروس کرونا به کشورش خبر داد.

این مقام بهداشتی ترکیه بدون اشاره به جزییات بیشتر در مورد این خبر، گفت: این مرد پس از بازگشت از سفر به اروپا به سرفه و تب مبتلا شده است و پس از مثبت شدن تست کرونا، او به همراه خانوده‌اش قرنطینه شده‌اند. وزیر بهداشت ترکیه حال عمومی این فرد را خوب اعلام کرده است.

وزیر بهداشت ترکیه با تاکید بر اینکه ثبت یک مورد از بیماری، به معنای "اپیدمی" ویروس کرونا در ترکیه نیست به شهروندان این کشور توصیه کرده است از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و حتی‌المقدور به سفرهای خارجی نروند. او همچنین از لغو  مرخصی پرسنل بیمارستانی اعم از پزشکان و پرستاران نیز خبر داده است.

دولت ترکیه طی هفته‌های گذشته بارها تاکید کرده بود که با تمهیدات وزارت بهداشت این کشور توانسته است از ورود ویروس کرونا به این کشور جلوگیری کند و یا دستکم ورود آن را به تاخیر بیندازد.

رسانه‌های دولتی ترکیه نیز تاکید داشتند وزارت بهداشت ترکیه یک الگوی موفق در مبارزه و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور را به اجرا گذاشته است. دولت ترکیه همچنین مجازات سفت و سختی را به پخش کنندگان اخبار دروغین در شبکه‌های اجتماعی درباره ویروس کرونا در نظر گرفته است.

به گمان ناظران اقتصاد ترکیه به میزان زیادی از ناحیه  ویروس کرونا آسیب پذیر خواهد بود. دولت ترکیه با وجود این‌که در 3 ماه گذشته به صورت مستقیم درگیر ویروس کرونا نبوده است، اما اقتصاد این کشور که به میزان زیادی وابسته به صنعت گردشگری است، و به صورت غیر مستقیم و از ناحیه کاهش ورود گردشگر و سیاست‌های محدود کننده در آستانه آسیب‌پذیری قرار گرفته است.

 

منبع: عصر ایران

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی