دیواری از استخوان که در نزدیکی یک کلیسا کشف شد!

4
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
دیواری از استخوان که در نزدیکی یک کلیسا کشف شد!
05 فروردین 1399 08:00
2

دیواری از استخوان‌های انسان پدیدار شده است، آن هم در زیر دیوار یک کلیسا! هدف از این دیواره استخوان چه چیز بوده است؟ قرن‌ها پیش، درست مثل امروز، مردم اغلب می‌خواستند که در کلیسا یا نزدیک آن به خاک سپرده شوند و بسیاری از کلیساها گورستان‌هایی نزدیک یا در کنار خود دارند تا این خواسته پیروان خود را برآورده سازند. بنابراین روز به روز نیاز به گورستان‌های بزرگ‌تر به وجود می‌آمد و معمولا کلیساها گورستان‌هایی جدید می‌ساختند. در هنگام ساخت و آماده سازی یکی از این گورستان‌ها در کلیسای جامع بلژیک دیواری از استخوان کشف شده است که بسیار عجیب و سوال برانگیز بود. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم داستان این دیوار استخوان ترسناک چیست!

دیواری از استخوان که در نزدیکی یک کلیسا کشف شد!

این استخوان فقط از استخوان ران، ساق پا و تکه‌های جمجمه ساخته شده‌است و در حالی که برای بیشتر مردم موضوعی وحشتناک است، ولی متخصصان می‌گویند به آسانی می توان آن را توضیح داد. ​

دیوار کلیسای جامع سنت باوو در حال حاضر مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است،  باستان شناسان می‌گویند این استخوان‌ها به قرن 15 ام مربوط می‌شوند، ولی دیوار کلیسا قرن 17 یا 18 ساخته شده است. آن‌ها حدس می‌زنند که هنگام توسعه یا جابجایی گورستان قدیمی، سازندگان بخشی از استخوان‌ها را جمع کرده‌ و بدین صورت قرار داده‌اند.

دیواری از استخوان که در نزدیکی یک کلیسا کشف شد!

یکی از کارشناسان می‌گوید: «وقتی حیاط کلیسا را پاک‌سازی می‌کنید، اسکلت‌ها را نمی توان دور انداخت. با توجه به این که مومنان به رستاخیز اعتقاد دارند، استخوان‌ها مهم‌ترین بخش در نظر گرفته می‌شدند. به همین دلیل است که برخی اوقات استخوان‌ها را در جایی جمع می‌کرده‌اند. البته به جز این موارد، موارد دیگری نیز در اروپا و بخصوص انگلستان یافت شده است که اسکلت‌هایی کنار یک دیگر قرار داشته‌اند. مثلا در یک نمونه 40 اسکلت به صورتی پیدا شدند که دستهایشان به پشتشان بسته شده بود. برخی کارشناسان آن‌ها را به بریتانیا در عصر آنگولاساکسون‌ها یعنی قرن‌های 5 تا 11 نسبت می‌دادند و بعضی نیز آن‌ها را قربانیان جنگ داخلی انگلستان بین سال‌های 1642 تا 1651 می‌دانند.

دیواری از استخوان که در نزدیکی یک کلیسا کشف شد!

وقتی کشفیاتی مثل اکتشافات اخیر در بلژیک گزارش می‌شوند با وجود وحشتناک بودن منظره کشف شده، این مناظر برای دانشمندان و به خصوص باستان شناسان بسیار ارزشمند هستند و آن‌ها به سادگی فرصت تحقیق و آزمایش در چنین سایت‌های تاریخی را از دست نمی‌دهند. باستان شناسان از طریق مطالعه و آزمایش بر روی چنین اکتشافاتی در مورد گذشتگان اطلاعاتی مانند؛ فرهنگ مردم، مناسک آن‌ها، شیوه زندگی و اتفاقات مربوط به مرگ و میر آن‌ها را بدست آورند. بسیاری از این اکتشافات حاکی از این است که اجداد ما تفاوت چندانی با انسان‌های امروزی نداشته‌اند.

منبع: thevintagenews.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی