عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

4.5
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
عجیب‌ ترین و وحشتناک‌ ترین جاهایی که روی نقشه‌ گوگل ثبت شده است! +تصاویر
28 مهر 1398 07:00
8

با وجود اینکه همواره بهترین راه برای دیدن جهان سفر کردن است ولی خب طبیعتاً نمی‌توان به تمام جاهایی که در لیست خود داریم سفر کنیم! پس می‌توانیم عکس‌های بعضی از این مناطق را ببینیم و آن‌ها را در نقشه گوگل بررسی کنیم. از این طریق شاید بشود یک سفر رؤیایی را شبیه‌سازی کرد. البته لزوماً همه آنچه در نقشه گوگل نشان داده می‌شود رؤیایی نیست، پس با ما در لست سکند همراه باشید تا چند نمونه از موارد عجیبی که در نقشه گوگل نشان داده‌ شده است را با هم ببینیم.

 

  1. جلوه‌ای عجیب از نیو بالتیمور

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

نیو بالتیمور (New Baltimore) شهری 3000 نفری در نیویورک است. وقتی نام نیویورک را می‌شنوید مطمئناً نام بالتیمور اولین نامی نیست که به ذهن شما متبادر شود، اما این شهر به دلیل تصاویر عجیب‌وغریبی که دوربین‌های نقشه گوگل از آن گرفته است، بسیار مشهور شده است.

دلایل اثبات‌شده‌ای برای این کار نقشه گوگل وجود ندارد. اینکه چرا زمانی که دوربین نقشه گوگل در نیو بالتیمور در حال گشت زنی بود تصاویر عجیبی را ثبت کرده است و در آن تمام ساختمان‌ها انگار در حال ذوب شدن هستند. عکس‌ها به صورتی وحشت‌زا ثبت‌شده‌اند، به صورتی که رنگ بنفش و تند در آن‌ها غالب است.

 

  1. مردم کبوتری ژاپن

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

ژاپن مهد بسیاری از موارد منحصربه‌فرد و خاص است. از رستوران‌های خاص و عجیب‌ و غریب گرفته تا ماشین‌های فروشِ غیرمعمول، ژاپن واقعا کشوری بی‌نظیر است. هنگامی‌که دوربین نقشه گوگل از ژاپن عبور می‌کرد و از خیابان‌ها عکس تهیه می‌کرد موارد عجیبی را ثبت کرد که حتی در کشور عجیبی مثل ژاپن هم خاص و عجیب‌ و غریب محسوب می‌شدند. در یکی از خیابان‌ها دوربین گروه بزرگی از افراد را که ماسک کبوتر بر صورت داشتند شکار کرد.

 

  1. روستای عروسکی ناگورو در ژاپن

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

اگر از عروسک می‌ترسید این شهر اصلا مناسب شما نیست. ناگورو روستایی در ژاپن است که فقط یک زن و شوهر در آن ساکن هستند، اما این شهر به دلیل صدها ساکن عروسکی خود به یک مکان گردشگری بسیار محبوب تبدیل‌ شده است.

تسوکیمی آیانو دوران کودکی خود را در این روستا زندگی می‌کرده است. او سال 2000 میلادی به زادگاهش بازمی‌گردد و سعی می‌کند با ساخت صدها عروسک این روستا را زنده کند. تسوکیمی سعی کرده است این عروسک‌ها را شبیه به ساکنان قبلی ناگورو بسازد. شاید این روستا در نقشه گوگل ترسناک به نظر برسد ولی به‌عنوان یک مکان گردشگریِ محبوب مشهور شده‌ است.

 

  1. پیامی در ممفیس

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

هنگامی‌که گوگل اِرث تصویری از یک ساختمان در تی‌اِن (TN) ممفیس را نشان داد، با وجود فاصله بسیار زیادی که با ساختمان داشت، مردم به‌ راحتی می‌توانستند پیامی که با اسپری بر روی پشت‌بام آن ساختمان به صورتی بسیار بزرگ نوشته‌ شده بود را بخوانند.

مشخص نیست چه کسی این پیام را نوشته است یا چرا کسی را به بازی دعوت کرده است! اما مطمئنا این دعوتی است که هیچ کس نباید به آن پاسخ دهد. ممفیس برای بازدید جای خوبی است ولی فکر پاسخ گفتن به این دعوت را در این قسمت از شهر از سرتان بیرون کنید!

 

  1. الگویی در صحرا

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

این الگوی کار بیگانگان بوده است؟ یا برای آن توضیحی راحت‌تر نیز پیدا می‌شود؟ متاسفانه سال‌هاست که این سوال بی‌پاسخ مانده است و کاربران اینترنت را گیج کرده است. این الگوی عجیب‌ و غریب در صحرای گبی در نزدیکی دفتر مرکزی برنامه فضایی چین کشف‌ شده است.

خیلی‌ها تصور می‌کنند این الگو مسیر جاده‌هایی را نشان می‌دهد که برای تأمین تجهیزات آزمایش استفاده می‌شده‌اند ولی خیلی‌ها هم میگویند این موضوع امری فرازمینی است. شاید هیچ‌وقت مشخص نشود.

 

  1. مانکن‌هایی که دور ریخته شده‌اند

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

شاید در نگاه اول این صحنه خیلی بد به نظر بیاید، بیشتر شبیه این است که یک سری از اجساد به درون سطل ریخته شده‌اند! گوگل این موضوع را افشا کرده است. این صحنه دورریز مانکن‌های بدون استفاده یک فروشنده است. فقط همین!

 

  1. تریمنتینا بیس (TREMENTINA BASE)

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

ساینتولوژی (Scientology، محور بودن علم یا علم گرایی) گروهی پنهانی و مخفی محسوب میشود. کسانی که در آن عضو نیستند در مورد خصوصیات مختلف آن چیز زیادی نمیدانند. ترمنتینا یکی از علامت‌های این گروه است که در نیومکزیو توسط نقشه گوگل شکار شده است.

 

  1. دریاچه‌ای قرمز در عراق

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

احتمالا هر کسی علاقه دارد برای تعطیلات به دریاچه‌ای زیبا همراه با آب شفاف برود، اما سفر به دریاچه‌ای قرمزرنگ نیز، طرفداری دارد؟ این دریاچه قرمز رنگ چندین سال پیش توسط گوگل ارث در شهرک صدر شهر بغداد مشاهده شد. طبق گفته مقامات محلی دلیل این رنگ قرمز ورود روان آب‌های یک کشتارگاه محلی به دریاچه بوده است. با این‌ وجود دیدن این دریاچه در نقشه‌های گوگل عجیب‌وغریب به نظر می‌رسید.

 

  1. جمع دوستان

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

گروهی از دوستان که در بیابان با ماسک‌هایی ترسناک ایستاده‌اند عجیب به نظر می‌رسند، درست است؟ بله درست است ولی نکته عجیب این عکس در این است که دقیقا به دوربین گوگل خیره شده‌اند! به‌نوعی گوگل از آن‌ها عکس دسته‌ جمعی انداخته است.

 

  1. مرغ غول‌پیکر پیتسبورگ

عجیب‌ترین جاهایی که روی نقشه گوگل ثبت شده است!

احتمالا کسی قصد دارد برای همه همسایه‌های خود شام درست کند. این مرغ غول‌پیکر در قسمتی از پیتسبورگ پنسیلوانیا و درون یک چمن توسط نقشه گوگل شکار شده است. البته متاسفانه این مرغ از آنجا جابجا شده است و دیگر قابل مشاهده نیست. ولی مطمئنا وقتی هنوز آنجا قرار داشت، مردم از حضور این مرغ و این که از چه چیزی ساخته‌ شده است تعجب کرده بودند.

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی