چیزهایی که خانم‌ها باید حتما در سفر با هواپیما همراه داشته باشند

4.9
از 9 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
خانم‌هایی که زیاد سفر می‌کنند، حتما این وسایل را همراه داشته باشند! +تصاویر
28 تیر 1398 10:00
0

در جوامع محتاط امروزی، منطقی است که امنیت فرودگاه‌ها نیز سخت‌گیرانه باشد. اما برای کسانی که کمتر سفر می‌کنند مشکل است که همیشه به خاطر داشته باشند همراه داشتن چه وسایلی روی هواپیما مجاز است و این امر آن‌ها را عصبانی و کلافه می‌کند. قوانین مربوط به ساک همراه معمولاً سفت‌ و سخت هستند. البته همه خطوط هوایی در این موارد به یک‌ میزان سخت‌گیری نمی‌کنند.

معمولاً می‌توانید یک ساک همراه و یک وسیله شخصی با خود به همراه داشته باشید که البته وسیله شخصی‌تان در دسترس‌تر است. ساک همراه، حکم لوازم ضروری‌ای را دارد که اگر چمدان بزرگ‌تر شما دیر به دستتان برسد یا گم شود، نیازهای اصلی‌تان را برطرف می‌کند. محل قرارگیری ساک همراه، فضای کوچکی است که نباید آن را با لوازم نامتعارف یا سوغاتی پر کرد. به‌خصوص این خانم‌ها هستند که وسایل غیرضروری را با خود به همراه می‌آورند و جای وسایل ضروری خود را با چیزهای غیرلازم پر می‌کنند. اگر می‌خواهید آماده شدن برای سفر را برای خود تسهیل کنید، در ادامه مطلب به 10 وسیله که خانم‌ها باید در ساک همراه خود داشته باشند اشاره‌ شده است و پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

 

10- کفش راحت

روزهایی که مسافران خانم با مجلل‌ترین ظاهر ممکن برای سفر با هواپیما حاضر می‌شدند سپری‌شده است، اما هنوز هم خانم‌هایی را می‌بینید که اصرار دارند برای فرودگاه کفش پاشنه‌بلند بپوشند. اگر این دسته از افراد مستقیماً از محل کار، خود را به فرودگاه رسانده باشند، بهتر است که از قبل در ساک همراه خود کفش‌هایی راحت قرار داده باشند.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

چه پاشنه‌بلند و چه کتانی یا کفش بدون پاشنه برای فرودگاه پوشیده باشید، به یاد داشته باشید که همیشه بهتر است یک جفت کفش دیگر نیز در ساک همراهتان قرار دهید. پرواز با هواپیما مانند یک شکنجه‌ی طولانی‌مدت است و قدم زدن در فرودگاه با کفش‌های پاشنه‌بلند به‌هیچ‌وجه تجربه خوشایندی نیست. ضمناً در فرودگاه هرگز دمپایی به پا نکنید زیرا پاهایتان از سرما یخ خواهد زد.

 

9- پاوربانک

اکنون هواپیماها به وای‌فای مجهز هستند و مسافران ترجیح می‌دهند از زمان بیکاری خود هنگام سفر برای گشت زدن در اینترنت و سرگرمی با تلفن همراه استفاده کنند. خانم‌ها بهتر است یک پاوربانک همراه خود داشته باشند تا در تمام طول سفر گوشی‌شان پر از شارژ باشد. اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، احتمالاً دردسر گرفتن تاکسی اینترنتی یا جهت‌یابی مقصد یا هتل از روی نقشه موبایل را نیز به گردن شما بیندازند و به شارژ گوشی‌تان نیاز خواهید داشت.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

8- پتو

مهم نیست چه فصلی از سال باشد، به‌محض این‌که هواپیما در آسمان ارتفاع می‌گیرد دمای آن شدیداً پایین خواهد آمد. گاهی هوا آن‌قدر سرد است که یک کاپشن اضافی برای گرم نگه‌داشتن شما کفایت نخواهد کرد. بهتر است در ساک همراه خود یک پتو بگذارید تا – به‌ویژه در سفرهای طولانی‌مدت تر – احساس سرما و ناراحتی نکنید.

دلیل آن‌که دمای هواپیماها را پایین نگه می‌دارند، یک شرایط جسمی به نام هایپوکسیا می‌باشد که باعث می‌شود افراد به دلیل کمبود اکسیژن ارتفاعات از حال بروند. خنک نگه‌داشتن هواپیما باعث بالارفتن تعداد مولکول‌های هوا شده و از این امر پیشگیری می‌کند.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

7- یک دست لباس اضافی

این روزها بین مردم رسم شده است تا برای سفرهای هوایی خود لباس‌های راحت بپوشند. شاید حتی افرادی را در فرودگاه با شلوارهای پیژامه‌ای نامتعارف ببینید! با این‌ حال بهتر است یک دست لباس اضافی راحتی نیز با خود ببرید زیرا ممکن است پروازتان با تأخیر مواجه شود. به‌خصوص اگر تأخیر شما به‌گونه‌ای باشد که مجبور شوید شب در فرودگاه بمانید یا دنبال بلیط‌های لحظه آخری باشید. البته یک یا دو دست لباس، کافی است. نیازی نیست خیلی ساک همراه خود را سنگین کنید.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

6- مرطوب‌کننده

معمولاً می‌توانید 100 میلی‌لیتر مایعات با خود به همراه ببرید که در یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار کوچک و تمیز جا می‌شود. افزون بر چیزهایی مانند مسواک، خمیردندان و وسایل و مواد بهداشتی همراه، بهتر است یک عدد مرطوب‌کننده نیز با خود داشته باشید. معمولاً پس از پرواز پوست افراد دچار خشکی می‌شود؛ به همین دلیل داشتن یک مرطوب‌کننده پس از فرود آمدن خالی از لطف نخواهد بود.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

5- لوازم‌آرایش

خانم‌ها با هر نوع ظاهر و پوشش و آرایشی به فرودگاه می‌آیند. بعضی خانم‌ها کمی آرایش می‌کنند، بعضی هفت‌قلم آرایش می‌کنند و بعضی دیگر هم هیچ آرایشی انجام نمی‌دهند. در هر یک از این حالات بهتر است در ساک همراه خود تعدادی لوازم‌آرایش ساده و ضروری به همراه داشته باشید. ممکن است در آرایش روزانه‌تان از مداد ابرو، ریمل و غیره استفاده کنید، اما به همراه داشتن تمام این وسایل در ساک همراه آزاردهنده خواهد بود. فقط چیزهایی را بردارید که برای یک آرایش ساده و سریع کفایت می‌کنند.

بهتر است خانم‌هایی که تمایل چندانی به آرایش کردن ندارند نیز لوازم ضروری و ساده آرایش را با خود به همراه داشته باشند، زیرا ممکن است فرصتی برای استراحت نداشته باشند و بخواهند مستقیماً از فرودگاه به مقصد کاری موردنظر بروند.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

4- آدامس

به دو دلیل آدامس جویدن در هواپیما مفید است: نخست آنکه تعادل مجراهای گوش پس از تِیک آف هواپیما به دلیل فشار هوا به هم می‌خورد و جویدن آدامس باعث می‌شود این مجراها حالت عادی خود را حفظ کنند. این کار باعث می‌شود گرفتگی گوش‌هایتان باز شود و فشاری به آن‌ها وارد نشود، در نتیجه درد آزاردهنده گوش از بین خواهد رفت.

همچنین به همراه داشتن آدامس در پروازهای طولانی خوب است، زیرا بودن در این پروازها باعث می‌شود تا هم بدن و هم دهانتان کمی جرم بگیرد.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

3- ضدعفونی‌کننده دست

کارکنان خطوط هوایی تمام سعی خود را می‌کنند تا بین پروازها فضای داخل هواپیما کاملاً تمیز شود. البته این کار باعث از بین رفتن جرم‌ها و ریسک‌های بیماری دیگری که در بقیه محوطه فرودگاه وجود دارد نمی‌شود. اگر دوست ندارید نخستین روزی که به مقصد می‌رسید بیمار شوید، توصیه می‌شود در محیط‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها یک ضدعفونی‌کننده دست به همراه داشته باشید.

قوطی‌های کوچک ضدعفونی‌کننده دست را می‌توانید در کنار دیگر مایعات در ساک همراه خود قرار دهید. می‌توانید ضدعفونی‌کننده‌هایی با ‌اندازه‌های مناسب سفر را در فروشگاه محل زندگی‌تان یا حتی در گیفت شاپ فرودگاه پیدا کنید.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

2- سرگرمی یا کار

اگر می‌خواهید از گریه بچه‌ها، سر و صدای هدفون فرد کناری‌تان یا حتی کسل‌کنندگی پروازها در امان بمانید، پیشنهاد می‌کنیم یک وسیله برای سرگرمی با خود داشته باشید. کتاب و تبلت گزینه‌های خوبی هستند و حتی اگر کار مشخصی با لپ‌تاپ دارید می‌توانید آن را بیاورید. این وسایل برای کسانی که طی پرواز دچار اضطراب می‌شوند نیز خوب هستند و حواسشان را پرت می‌کنند.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

1- بطری آب

آیا می‌دانید که به‌طور رایگان و دائمی طی پرواز آب توزیع می‌شود؟ احتمالاً هنگام عبور از امنیت فرودگاه بطری‌های آب را برای راحتی خود دور می‌اندازید، اما حین پرواز درواقع بهتر است آن‌ها را به همراه داشته باشید. یک بطری آب خالی با خود به هواپیما بیاورید و احتمالاً مهماندار هواپیما بطری آبتان را پر خواهد کرد؛ در غیر این صورت خودتان می‌توانید پس از عبور از امنیت فرودگاه به نزدیک‌ترین آب‌سردکن مراجعه کنید.

10 چیز که همه خانم‌ها باید هنگام سفر با هواپیما در ساکِ همراه خود داشته باشند

 

امیدواریم این نکات به دردتان خورده باشد. شما به عنوان یک خانم، چه چیزهای دیگری را واجب می‌دانید تا در طول سفر هوایی به همراه داشته باشید؟ 

منبع: thetravel

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.