برای سفر بعدی، بهترین مراکز آموزش یوگا در سرتاسر جهان را بشناسید

4.7
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نقاطی از دنیا که مهد بهترین شیوه‌های آموزش یوگا هستند را بشناسید +تصاویر
30 تیر 1398 11:00
3

تمرین‌های یوگا اکنون دیگر در همه جای جهان انجام می‌شوند چراکه انسان‌ها به دنبال راهکارهای جدیدی برای آزادسازی ذهنشان هستند. در عصری که باید حواسمان بیشتر به خودمان باشد، یوگا برای بسیاری از ما به یک پناهگاه تبدیل شده است و کمک می‌کند تا با ذهن، بدن و روحمان ارتباط عمیق‌تری برقرار کنیم. امروزه تقریباً در تمام کشورهای جهان می‌توان اجتماعات یوگا را یافت. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 تعداد کسانی که در کشوری مثل آمریکا یوگا تمرین می‌کنند به 55 میلیون نفر برسد. این رشد شگفت‌انگیز نشان از حرکت به‌سوی یک فرهنگ اندیشمندانه‌تر و ذهن‌گراتر دارد؛ فرهنگی که اقدامات و فعالیت‌های خاص و اسرارآمیز جهت ارتقای سلامت ذهنی و جسمی در آن مقبولیت یافته‌اند. با افزایش میزان انجام تمرین‌های یوگا در جهان، نیاز به مربی‌های یوگا هم بیشتر می‌شود و این یعنی تعداد مراکز آموزش مربی یوگا بالاتر خواهد رفت.

پیش از برگزیدن یک مرکز آموزش مربی (TTC) انگیزه خود را برای آموزش دیدن مشخص کنید. آیا می‌خواهید تنها بر سبک خاصی از یوگا تمرکز کنید؟ چند ساعت می‌توانید برای آن‌ وقت بگذارید؟ هزینه‌ای که می‌توانید برای آن پرداخت کنید چقدر است؟ دلیلتان برای آموزش دیدن درزمینهٔ یوگا چیست؟ هنگامی‌که پاسخ این پرسش‌ها را پیدا کنید، می‌توانید به دنبال یک مرکز آموزش یوگا که در خور شماست بگردید. باید توجه داشت که مراکز آموزش یوگا به تجارت‌های موفقی تبدیل‌ شده‌اند و این امر باعث شده است برخی از این مراکز برای رشد تجارتشان اصول را زیر پا بگذارند. البته تعدادی مرکز معتبر و اصیل در سرتاسر دنیا وجود دارند که یوگا را به سبک‌های گوناگونی آموزش می‌دهند. این راهنما برخی از آن‌ها را به‌طور مختصر معرفی می‌کند. ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

هند

چرا یوگی‌ها (شاگردان یوگا) هند را انتخاب می‌کنند؟

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

ریشه‌های معنوی هند بسیار عمیق هستند. این کشور زادگاه یوگا شمرده می‌شود و بسیاری از شاگردان برای دوره آموزشی خود به هند می‌آیند تا در یکی از عبادتگاه‌ها و خلوتگاه‌های معنوی این کشور تجربه‌ای راستین داشته باشد. آن‌ها هند را انتخاب می‌کنند زیرا تنوع شاخه‌های ورزشی ارائه‌ شده در آن بسیار است؛ شاخه‌هایی مانند آموزش آیوروِدا، آموزش مودرا و آموزش یوگای کوندالینی.

بهترین مکان‌ها برای آموختن یوگا در هند

دهکده اِرث یوگا، شهر گوآ: این دهکده یوگای سازگار با محیط‌زیست در جنگلی پایین‌تر از گردنه‌های غربی سرسبز گوآ واقع‌ شده است. این آموزشگاه، محیطی دارد که به شاگردان کمک می‌کند تا 200 ساعت آموزش مربی‌گری جدی هاتا را سپری کرده و به طبیعت بیرونی و وجود درونی خود متصل شوند. این دوره شامل 27 روز زندگی جمعی، آسانا، مدیتیشن، پرانایاما و تمرین مانترا از طریق آگاهی از طبیعت ذهن، بدن و روح و ایجاد هماهنگی در آن‌ها می‌باشد. دهکده اِرث یوگا در حیطه‌های یوگا نیدرا، یین یوگا و هالیستیک یوگا نیز آموزش ارائه می‌دهد.

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

هزینه TTC 200 ساعته: 3300 – 1250 دلار بسته به اقامتگاه انتخابی

موکتا تانترا یوگا، شهر ریشیکِش: موکتا تانترا یوگا خودش را «پایه اصلی تمام عرفان‌های آسیایی» می‌داند و آموزش‌هایی درباره فرکانس چاکراها، تمرین تنفس، درمان صوتی، ارتعاشات و خودآگاهی ارائه می‌دهد. در این مرکز یک دوره جامع آموزش مربی‌گری برای یوگای چاکرا و کوندالینی به مدت 200 ساعت ارائه می‌شود که شما را به سفری در اعماق وجودتان خواهد برد. یوگای کوندالینی نوعی یوگای بسیار محبوب است که هدف آن بیدار کردن انرژی کوندالینی می‌باشد. انرژی کوندالینی انرژی‌ای است که در پایین ستون فقرات جمع شده است. در یوگای کوندالینی افراد برای باز کردن این انرژی قدرتمند به تمرین‌های تنفس، ژست‌های فیزیکی، سرود خواندن و مدیتیشن می‌پردازند. ستاره‌های معروفی مانند کِیت هادسِن، آلیشیا کیز و راسل براند تمرین کوندالینی را انجام می‌دهند.

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

قیمت TTC 200 ساعته: 1650 دلار

سیواناندا آشرام، شهر کِرِلا: سیواناندا آشرام که توسط مرداب‌ها و تپه‌های جنگلی واژخال احاطه شده است، در ایالت جنوبی کرلا در هند قرار دارد. دوره 200 ساعته چهار هفته‌ای و فشرده آن بر پایه سیستم باستانی گوروکولا در هند است که طی آن مربی و شاگرد با هم زندگی می‌کنند. خودتان را در سبک سنتی زندگی در یک آشرام (خلوتگاه) هندی با خوردن غذای گیاهی محلی غرق کنید و تجربه‌ای تازه و غنی را برای خود رقم بزنید. تمرین‌های عبادتی سنتی هند بخش مهمی از این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهند که شامل مانترا و ساتسانگ دسته‌ جمعی روزانه می‌باشد.

قیمت TTC 200 ساعته: 2760 – 2335 دلار بسته به اقامتگاه انتخابی

آیور یوگا اکوآشرام، شهر میسور: آیور یوگا اکوآشرام در حومه آرام یک مزرعه ارگانیک 18 هکتاری در شهر میسور واقع در ایالت کارناتاکای هند قرار دارد. این آشرام قصد دارد تا آگاهی از محیط‌زیست و جامعه را افزایش دهد و انگیزه‌های آن عبارت‌اند از: زندگی سازگاربامحیط‌زیست، تغذیه گیاهی و یک موسسه خیریه که به کشاورزان محلی درباره فواید کشاورزی ارگانیک آموزش می‌دهد. این دوره آموزش مربی‌گری هاتا با 200 ساعت آموزشی شامل روش‌شناسی تکنیک‌های آسانا، پرانایاما و مدیتیشن می‌شود.

قیمت TTC 200 ساعته: 2400 دلار برای یک اتاق دونفره

 

بالی، اندونزی

چرا یوگی‌ها بالی را انتخاب می‌کنند؟

 

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

گاه به بالی «جزیره خدایان» می‌گویند و باورهای معنوی باستانی در فرهنگ آن نهفته شده‌اند. معابد حکاکی شده بسیاری با تصویر خدایان باستانی در خیابان‌های آن دیده می‌شود و مذهبی‌های بومی نذورات و صدقه‌های روزانه خود شامل پول، غذا و آب را به معابد می‌پردازند. انرژی این جزیره علی‌رغم گردشگری انبوه در آن، بسیار معنوی است و هرساله معناگرایان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

بهترین مکان‌ها برای تمرین یوگا در بالی

آکادمی یوگای آکاشا، شهر اوبود: اطراف آکادمی یوگای آکاشا را جنگل‌های انبوه اوبود فراگرفته است و این آکادمی مکان آرامی است که در آن می‌توان به تمرین یوگا پرداخت. در این مرکز آموزش‌های 200 ساعته و 300 ساعته ارائه می‌شوند و این‌ها شامل یوگای کلاسیک هاتا بر پایه انرژی، یوگای کوندالینی، مدیتیشن قلبی معنوی و حکمت غیردوگانه آدوایتا وِدانتا می‌باشند. شاگردان با صدای باران بعدازظهر بالی که روی سازه‌ی روباز بامبو در مرکز مجموعه می‌بارد، تمرینات خود را انجام می‌دهند. همچنین می‌توان بعدازظهرها در استخر سرپوشیده مجموعه شنا کرد.

قیمت TTC 20 ساعته: 2550 دلار با تخفیف سحرخیزی

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

یوگای سرِنیتی، نوسا لِمبونگان: از شلوغی جزیره اصلی بالی فرار کنید و به جزیره آرامش‌بخش و خلوت نوسا لِمبونگان پناه ببرید. اینجا مرکز یوگای سِرِنیتی را خواهید یافت که «تماماً بر اساس عشق و احترام به اقیانوس، طبیعت و جوامع انسانی» ساخته‌شده است.

این مرکز آرامش‌بخش چند متر با ساحل فاصله دارد و گستره متنوعی از دوره‌ها را ارائه می‌دهد که شامل یوگای هالیستیک 200 ساعته و یوگای یین و وینیاسای پیشرفته 300 ساعته می‌باشد. این دوره‌ها با زمان‌بندی روزی 9 ساعت و به مدت 30 روز ارائه می‌شوند و حداکثر شاگرد در هر کلاس 6 نفر در نظر گرفته‌ شده است تا هر یک از شاگردان بتواند بهترین استفاده را از تمرینات ببرد.

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

قیمت TTC 200 ساعته: 2900 دلار

 

تایلند

چرا یوگی‌ها تایلند را انتخاب می‌کنند؟

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

احتمالاً تایلند هنوز هم قلب طرفداران لئوناردو دکاپریو را می‌رباید و آن‌ها می‌خواهند به این کشور سفر کنند تا بهشتی به زیبایی آنچه در فیلم ساحل به تصویر کشیده شد را بیابند. شاید هم یوگی‌ها به مهمان‌نوازی مردم تایلند جذب می‌شوند و از غذاهای گیاهی تایلندی در دسترس و ارزان‌قیمت خوششان می‌آید. درهرصورت، تایلند برای آموزش یوگا مکان محبوبی است.

بهترین مکان‌های تایلند برای مطالعه و تمرین یوگا

یوگای سانی، کوهفَنگان: جزیره دور تایلندی کوهفنگان پر از آموزشگاه مدیتیشن و یوگا با گرایش غربی شده است. البته یوگای سانی از معدود آموزشگاه‌های این جزیره است که مربی‌های تایلندی آن را اداره می‌کنند. یوگای سانی ابتدا با یک سکوی کوچک روی کناره شرقی جزیره و تنها یک کلاس در ساعت 10 صبح کار خود را آغاز کرد. این روزها سانی و اوم کلاس‌ها و آموزش‌های مخصوص مربیان را برگزار می‌کنند و دوره 200 ساعته چند سبکی هاتا و وینیاسا را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در این تمرین جامع، بدن و روح خود را تربیت کنید و جزیره کوهفنگان نیز که با ساحل‌های شنی، غروب‌های زیبا و آبشارهای پرطراوت همراه شده است، شما را به طبیعت زمین متصل خواهد کرد.

قیمت TTC 200 ساعته: 2490 دلار با تخفیف سحرخیزی

Sunny-Yoga.jpg

ساما کارونا، کوهفنگان: این مرکز افزایش آگاهی و سلامتی یکی از جامع‌ترین‌ها در نوع خود می‌باشد. تقریباً تمام انواع تمرین‌های معنوی در این مرکز بین‌المللی ارائه می‌شوند – شامل یوگا، مدیتیشن، ریکی، کیگانگ، تانترا و غیره – علاوه بر این، این مرکز به دلیل فضای امن و معنوی‌اش که همه را به خود جذب کرده، جوایزی برنده‌ شده است. آموزش مربی‌گری یوگای 200 ساعته آن درزمینهٔ یوگاهای هاتا، وینیاسا و یین و نیز مدیتیشن‌ها و پرانایاماهای مختلف و آموزش آناتومی و فیزیولوژی بدن می‌باشد.

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

قیمت TTC200 ساعته: 2694 دلار با تخفیف داوطلبی

 

نپال

چرا یوگی ها نپال را انتخاب می‌کنند؟

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

عده‌ای از مسافران داستان‌هایی از افزایش آگاهی و سلامتی معنوی در نپال می‌گویند؛ کشوری انعطاف‌پذیر که مسافران ماجراجو را به‌سوی خود می‌کشاند. استان جنوبی لومبینی زادگاه بودا است و چندین هزاره است که دین و معنویت در فرهنگ نپالی‌ها ریشه‌ای عمق دوانده است. این امر، جامعه یوگا را به خود جذب کرده و باعث شده است تا مراکز آموزش مربی یوگا در آن ایجاد شوند. به‌صرفه‌ترین آموزش‌های مربی‌گری یوگا از نظر اقتصادی در کشور نپال ارائه می‌شوند.

بهترین مکان‌های کشور نپال برای مطالعه و تمرین یوگا

ریشیکول یوگشالا، پوکارا: یوگا را در دامان رشته‌کوه آناپورنا در شهر کنار دریای پوکارا در کشور نپال فرا بگیرید. ریشیکول یوگشالا یکی از مشهورترین مراکز آموزش مربی‌گری در پوکاراست که دوره‌های 200، 300 و 500 ساعته‌ای از آموزش هالیستیک مربی‌گری یوگا در آن ارائه می‌شوند. برای تصفیه کامل ذهن و بدنتان در مراسم‌ها و تمرینات پاک‌سازی روح شرکت کنید و با پیام آیورودای درمانگرهای سنتی این مرکز، درون خود را احیا کنید. شاگردان در اقامتگاه Infinity Resort Pokhara می‌مانند که هتلی راحت با تجهیزات و امکانات مدرن است. روزی سه وعده غذایی گیاهی در هتل سرو می‌شود و گردش‌های اختیاری در شهر نیز برای مهمانان هتل در نظر گرفته‌ شده است. این مرکز به یوگای کارمایی (مربوط به کارما و سرنوشت انسان) متعهد است و در راستای ارتقای پایداری زیست‌محیطی به‌طور منظم در پاک‌سازی زباله‌های اراضی کنار دریا مشارکت می‌کند.

قیمت TTC 200 ساعته: 1900-1700 دلار بسته به اقامتگاه انتخابی

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

خانه یوگای نِپال، کاتماندو: خانه یوگای نپال یکی از برترین مدارس یوگا در منطقه کاتماندوی کشور نپال است. شاگردان در قلعه بازسازی‌شده‌ای زندگی می‌کنند که پایین‌تر از منطقه حفاظت‌شده جنگلی ناگارجون قرار گرفته است. این قلعه تا اندازه‌ای با پایتخت پر سروصدای مجاور فاصله دارد و جایگاهی آرام برای شاگردان فراهم می‌آورد، اما آن‌قدر نزدیک هست که بتوانید به‌راحتی از دیدنی‌های برجسته معنوی پایتخت نپال دیدن کنید. این آشرام که از انجمن یوگای Yoga Alliance گواهی‌نامه دریافت کرده است، درزمینه‌ی یوگای هالیستیک که ترکیبی از آسنا، پرانایاما، مدیتیشن، فلسفه، کریا، بانداس، مودرا و سرود مانترا ست، برنامه‌های آموزشی 200 ساعته، 300 ساعته و 500 ساعته‌ای ارائه می‌دهد. کلاس‌ها روی سقف خانه یوگا برگزار می‌شوند و از روی سقف می‌توان نمای چند طرفه‌ای از دره کاتماندو را دید.

راهنمای مراکز آموزش مربی یوگا در سرتاسر جهان

قیمت TTC 200 ساعته: 1400 دلار بسته به اقامتگاه انتخابی

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.