دره ستارگان، عجایب هفت گانه قشم

4.5
از 12 رای

دره ستارگان، یکی از عجایب هفت گانه جزیره قشم است که برعکس اهرام ثلاثه و دیوار چین، مسیر دسترسی و بازدید از آن با تور قشم خیلی هموار است. فرقی ندارد که شما از علاقمندان به پدیده‌های زمین شناسی باشید یا از طرفداران شنیدن افسانه‌ها و قصه‌های بومی و محلی؛ در هر صورت دره ستارگان هر بیننده‌ای را مجذوب شکوه و زیبایی خود خواهد کرد. در این ویدئو سری به دره ستارگان قشم زدیم و در بین فراز و فرود‌های چندین میلیون ساله آن قدم می‌زنیم.

دره ستارگان قشم، شاهکاری از طبیعت

قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران در حاشیه خلیج فارس، مجموعه‌ای از زیبایی‌های طبیعی است و در فهرست بهترین جاهای دیدنی قشم اسم دره ستارگان از بقیه اسامی پر رنگ تر است. قدمت دره ستارگان به حدود دو میلیون سال پیش برمی‌گردد و زمین شناسان علت شکل گیری آن را فرسایش خاک، بر اثر باد، رگبار و باران می‌دانند. اما به هر حال جنگ علم و شبه علم سر دراز دارد و در این موضوع هم مردم بومی و محلی روایت‌‌ها و قصه‌‌هایی دارند. بومیان معتقدند که این دره اسرار آمیز و عجیب است و محل سکونت ارواح و اجنه؛ به همین دلیل هم احتمالا اگر در شب بخواهید به دره ستارگان قشم سر بزنید ممکن است مانع شما شوند و قصه‌های وحشتناکی برایتان نقل کنند. اما جای نگرانی نیست چون علت صدا‌هایی که در دره ستارگان به گوش می‌رسد فقط و فقط پیچیدن باد در مخروط‍های نوک تیز دره است و از جن و ارواح خبیث هیچ خبری نیست.

دره ستارگان، بخشی از تنها ژِئوپارک خاورمیانه است و به ثبت یونسکو هم رسیده و اگر در سفر خود به این جزیره زیبا، به دنبال تفریحات ارزان قشم اما در عین حال هیجان‌انگیز و دلچسب هستید، بازدید از دره ستارگان خصوصا در شب می‌‌تواند بسیار به یاد ماندنی باشد.