پختن نان گرجستان جرئت می‌خواهد!

5
از 2 رای

نان‌ها همیشه به آن آسانی که تصور می‌کنید پخته نمی‌شوند، گاهی برای کسی که نان به تنور می‌زند، می‌تواند به معنای شیرجه زدن در تنور باشد! آن هم زمانی که حرف از نان گرجستان می‌شود، چرا که این نان خوش‌مزه، علاوه بر طعم مخصوصش روش پخت عجیب و شاید ترسناکی در تنور گرجی دارد. بنابراین اگر از مسافران تور گرجستان هستید، امتحان این نان را فراموش نکنید.

تنور گرجی برای حفظ سنت‌ها

اگر بخواهیم از روش پخت نان‌ گرجستان بگوییم، می‌توانیم این‌گونه توصیف کنیم که برای چسباندن خمیر نان‌ها در تنور گرجی، باید به معنای واقعی کلمه، در دمایی بسیار بالا و باورنکردنی، تا کمر به داخل تنور بروید!

شاید عجیب به نظر برسد، اما با وجود این شرایط، نانواها برای پختن نان گرجستانی بسیار مشتاق هستند و کسی که نان به تنور می‌زند از انجام این کار منحصر‌به‌فرد در تنور گرجی لذت می‌برد و آن را برای حفظ سنت‌‌ها لازم می‌داند، به طوری که ممکن است سالیان سال نانواها را درحال انجام این شغل ببینید. پس می‌توانید به دنبال چشیدن این تفریح خوشمزه، از این تنورها، به عنوان یکی از تفریحات گرجستان دیدن کنید. با هم به تماشای این ویدئو می‌نشینیم، به درون تنور می‌رویم تا از طرز پخت نان گرجستانی تا دیگر شرایط عجیبش باخبر شویم.

منبع: Youtube