ساخت موشک کاغذی با قدرت پرواز به طول یک زمین فوتبال!

4.1
از 36 رای

موشک کاغذی، یک هواپیمای کاغذی است که قابلیت پرواز دارد. جالب است بدانید که ساخت این موشک‌های کاغذی از کشور چین و ژاپن آغاز شد. در واقع این سازه‌های کاغذی یا مقوایی، قسمتی از هنر اوریگامی ژاپن است. البته در آمریکا هم روز جهانی موشک‌های کاغذی وجود دارد که در آن روز، بسیاری از افراد خلاقیت خود را برای ساخت این کاردستی جذاب به کار می گیرند و مسابقاتی نیز در این راستا برگزار می‌شود. امروزه برخی از هنرمندان از کاغذ برای خلق آثارشان استفاده می‌کنند. آیومی شیباتا هنر کاغذی، نمونه‌ای از این هنرنمایی‌ها با کاغذ هستند.در این ویدئو با مردی آشنا می‌شویم که قوی‌ترین موشک‌های کاغذی را می سازد که به اندازه یک زمین فوتبال پرواز می کند! در تماشای این ویدئو با ما همراه باشید.

موشک کاغذی، هنر دوران کودکی!

پرواز، رویای دیرینه بشر بوده و هست و انسان، از هر طریقی سعی در محقق کردن این آرزو داشته است. ساخت موشک کاغذی هم از همین دست تلاش‌ها بوده است. ساخت موشک با کاغذ شاید ساده به نظر برسد اما در ساخت موشک با کاغذ، دقت در مراحل ساخت و تا زدن آن نقش مهمی دارد و اینکه یک موشک کاغذی تا چه مساحتی به پرواز ادامه دهد در واقع بسته به دقت سازنده آن دارد. 

موشک‌های کاغذی نقش پر رنگی در تفریحات کودکی ما داشتند. در زمانی که اسباب‌بازی‌ها تا این حد پیشرفت نکرده بودند این موشک با کاغذ، لذت پرواز را برای ما به ارمغان می‌آوردند. قدرت و طول پرواز آنها نیز بستگی به مهارت ما در ساخت آنها داشت! ساده‌تر بگوییم این کاردستی‌های ساده هیجان پرواز را در ما زنده می‌کرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به میدان آمدن بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، و آسان‌تر شدن امکان سفر، علاقه‌مندان به پرواز به آرزویشان رسیدند، اما هنوز هم بسیاری با ساخت یک موشک کاغذی، از پرواز لذت می‌برند. 

 

منبع: Youtube