تهرانجلس؛ امپراتوری ایرانی‌ها در لس آنجلس!

5
از 9 رای

تهرانجلس کجاست؟ در سال 2009 شهرداری لس آنجلس نام یکی از محله‌های بزرگ ایرانی نشین لس آنجلس را پارس کوچک نامید. به طور حدودی 20 درصد ساکنین بورلی هیلز را ایرانیان و فرزندان آن‌ها تشکیل می‌دهند. به دلیل خدمات ارزنده‌ ایرانیان مقیم لس آنجلس، تقاطع بلوار وست‌وود و خیابان ویلکینز در لس‌آنجلس را میدان پارسی می‌نامند. گوگل مپ نیز به طور رسمی محله ایرانی‌ها در لس آنجلس را با نام تهرانجلس ثبت کرد. در این ویدئو به سراغ تهرانجلس رفتیم و در قلب محله ایرانیان لس آنجلس قدم می‌زنیم.

تهرانجلس، محله ایرانیان آمریکا

مهاجران ایرانی در قلب لس آنجلس برای خود محله‌ای شکل داده‌اند که حتی روی نقشه گوگل مپ هم به اسم تهرانجلس شناخته می‌شود. قدم زدن در تهرانجلس حس و حال قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های تهران را دارد. موقع قدم زدن در تهرانجلس، صدای مکالمه ایرانی‌ها به زبان شیرین فارسی به گوشتان می‌رسد. ایرانی‌های تهرانجلس با وجود دوری از وطن و دسترسی نداشتن به بهترین رستوران‌های تهران، خود دست به کار شده‌اند و بوی کباب کوبیده اعلای ایرانی را به کوچه پس کوچه‌های لس آنجلس آورده‌اند. 

تهرانجلس در قلب لس آنجلس!

در بسیاری از شهر‌ها که تعداد اتباع خارجی آنجا زیاد است، محله‌هایی برای آن اتباع ساخته شده که در آنجا می‌توانند حس کنند در زادگاه خود هستند. مثل محله چینی‌ها و یا هندی‌ها. علاوه بر حس و حالیکه در آن محله‌ها وجود دارد تمام محصولات آن کشور نیز به فروش می‌رسد. در شهر لس آنجلس محله‌ای وجود دارد که برای ایرانیان مقیم کالیفرنیا بوی زادگاهشان را می‌دهد. 

 

منبع: Youtube