آلاچاتی، عروس رنگارنگ شهر‌های ترکیه

4
از 5 رای

اغلب کسانی که با تور ترکیه راهی بازدید و سفر به این کشور می‌شوند، شهر‌هایی مثل استانبول یا آنتالیا را برای اقامت انتخاب می‌کنند، غافل از اینکه انتخاب‌های کمتر شناخته شده و حتی زیباتری هم وجود‌‌ دارد. مثلا همین شهر آلاچاتی که بهشتی رنگارنگ در بین شهر‌های کشور ترکیه است. در این ویدئو تصاویری از این شهر و زیبایی‌های منحصربه‌فرد آن خواهیم ‌دید.

آلاچاتی، یونانی کوچک در قلب ترکیه

آلاچاتی، شهر کوچکی در استان ازمیر است که در گذشته اکثریت جمعیت آن را یونانی‌های مهاجر تشکیل می‌دادند، که به دلایلی مثل زلزله و فقر به آلاچاتی مهاجرت کرده‌ و سالیان دراز در این شهر ماندگار شده بودند. در جنگ جهانی اول و بعد از آن، فروپاشی امپراطوری عثمانی، تبادل جمعیت بین دولت‌ یونان و ترکیه صورت گرفت و یونانی‌های مسیحی ساکن ترکیه با مسلمانان مبادله شدند و جمعیت آلاچاتی به کلی دگرگون شد. اما تاریخ، معماری و فرهنگ آلاچاتی همیشه متاثر از ساکنین قدیمی خود ماند، مثلا همین آسیاب‌های آبی شهر که دیگر به عنوان یکی از نماد‌های آلاچاتی شناخته می‌شوند.

در راهنمای سفر به آلاچاتی ترکیه، لیست مفصل و کاملی از تفریحاتی که در این شهر می‌توان تجربه کرد جمع‌آوری شده، اما قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده، تماشای آسیاب‌های آبی و بنا‌های سنگی حسی مثل قدم‌زدن در تاریخ را دارد و مضاف بر این،  رایگان هم هست. برای کسانی هم که دل‌باخته گردش در کافه، گالری، آنتیک فروشی و بازار‌های محلی هستند، آلاچاتی بهترین مقصد است. اگر از شهر ازمیر راهی سفر میشوید، فاصله ازمیر تا آلاچاتی 76 کیلومتر است و به راحتی می‌توانید خود را از ازمیر به این شهر زیبا برسانید، اما با تور آلاچاتی می‌توان به شکل مستقیم به این شهر رنگارنگ سفر کرد و تجربه اقامت در مقصدی متفاوت و زیبا را در کشور ترکیه داشت.  

منبع: Youtube