با 6 تا از جسور‌ترین و خاص‌ ترین گردشگران جهان آشنا شوید!

3.8
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
از جهانگردی در 101 سالگی تا سفر به دور دنیا در 3 روز! + ویدئو
07 مرداد 1400 09:00
1

تا کنون جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در لست سکند برای شما معرفی کردیم اما امروز قصد داریم تا شما را با چند گردشگری آشنا کنیم که با شیوه خاص مسافرت خود یا اقدامات غیر ممکن یک استثنا در نوع خود به حساب می‌روند و حتی نام آن‌ها در گینس نیز به ثبت رسیده است. همراه لست سکند باشید تا با این جهانگردان خاص آشنا شوید.

01 copy 14.jpg

ثور، سفر به دور دنیا بدون استفاده از هواپیما!

سفر کردن به دور دنیا و بازدید از تمامی کشورهای جهان به هیچ عنوان کار ساده‌ای نخواهد بود. حال فرض کنید که یک مرد دانمارکی بدون استفاده از هواپیما این کار را انجام داده است. ثور جهانگرد دانمارکی است که تاکنون به 194 کشور سفر کرده و به عنوان نخستین گردشگری شناخته می‌شود که بدون استفاده از هواپیما در صدد بازدید از تمامی کشورهای جهان است.  

 

 

کاوالا الرمیثی، سفر به تمامی جهان در 3 روز

شاید فکر کنید که در سال 2020 سفر و جهانگردی به دلیل شیوع ویروس کرونا یک کار غیر محال محسوب می‌شد، اما یک خانم اماراتی در سال گذشته با یک رکورد بی‌سابقه به تمامی کشورهای جهان سفر می‌کند. به طور دقیق‌‌تر خانم دکتر کاوالا الرمیثی در 3 روز و 14 ساعت و 46 دقیقه موفق می‌شود به 208 کشور و سرزمین‌های مستقل جهان سفر کند تا رکورد گینس سریع‌ترین شخصی که به تمامی کشورهای جهان سفر کرده است را از ان به دست آورده باشد.

 

 سفر به تمامی جهان در 3 روز

 

تونی گایلز، جهانگرد نابینا

آیا باور می‌کنید جهانگردی وجود دارد که با وجود نابینایی و ناشنوایی شدید به بیش از 125 کشور جهان از 7 قاره مختلف سفر کرده است؟ باور کردن آن کمی دشوار است اما تونی گایلز به تمام محدودیت‌های خود غلبه کرده و برای او همه چیز متفاوت است. او نابیناست ولی این موضوع باعث نشده که خانه نشین شود و  برعکس تونی برای کشف ناشناخته‌های ذهنی‌اش به بسیاری از کشورها سفر می‌کند. 

 

 

وینسنت لیولی، پیرترین گردشگر جهان

درست است که سفر کردن ربطی به  سن و سال ندارد اما طبیعتا با گذشت زمان توانایی افراد برای گردشگری و بازدید از یک سری جاذبه‎‌های خاص کم و کمتر می‌شود. وینسنت لیولی جهانگرد 101 ساله‌ای است که پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، از سال 1939 جهانگردی و ماجراجویی‌های خود را آغاز کرد و به دیدن 60 کشور مختلف رفت. او همچنین در سفرهای طولانی خود آموخت تا علاوه بر انگلیسی به پنج زبان آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، پرتغالی و ایتالیایی صحبت کند. جالب است بدانید که در این سن هم وینسنت قادر است کماکان به زبان‌های گفته شده صحبت کند و مهم‌تر از همه خاطرات فوق‌العاده‌ای از سال‌های دور سفر خود داشته باشد.

 

پیرترین گردشگر جهان 

 

لکسی آلفورد، کم سن‌ترین فردی که به تمامی کشورها سفر کرده است

در تیتر پیشین به یکی از پیرترین گردشگران جهان اشاره داشتیم و اکنون نوبت به معرفی دختری می‌رسد که تمامی 196 کشور جهان را در سن 21 سالگی سفر می‌کند. به عبارتی اگر کسی می‌خواهد به این رکورد دست پیدا کند باید از سن 1 سالگی و در هر سال به 9 کشور مختلف سفر کند.

 

لکسی آلفورد
 تصویری از لکسی آلفورد درکنار دروازه جهنم ترکمنستان

 

اگزاویر راسِت، مردی که 300 روز خود را در یک جزیره حبس کرد

اگر فیلم دور افتاده (cast away) با بازی تام هنکس را دیده باشید می‌دانید که زندانی شدن در یک جزیره دور افتاده بدون هیچ تجهیزاتی تا چه حد می‌تواند طاقت فرسا باشد، از تهیه آب و غذا گرفته تا پیدا کردن یک مکان امن، همه چیز یک چالش بزرگ بشمار می‌رود. اما اکنون قرار شما را با یک گردشگر جسور سوئیسی به نام اگزاویر راسِت آشنا کنیم بدون امکانات خاصی به جزیره‌ دور افتاده توفوآ، در میان اقیانوس آرام سفر می‌کند و 300 روز از عمر خود را در آنجا می‌گذراند. 

 

 

تالیف: لست سکند

منابع: drew binsky , elle و news18

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.