شرایط جدید سفر به فرانسه

3.8
از 13 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آخرین و جدیدترین شرایط سفر به فرانسه
06 مرداد 1400 12:53
0

باتوجه به جدید‌ترین شرایط سفر به فرانسه شرکت هواپیمایی هما از آخرین تغییرات و موراد لازم جهت سفر به این کشور اطلاع رسانی کرده که در ادامه این مطلب می‌توانید از این شرایط اگاه شوید. پس اگر قصد سفر با تور فرانسه را دارید، متن زیر را بخوانید.

قوانین جدید فرانسه برای ورود مسافران خارجی 

براساس مقررات جدید کشور فرانسه مسافران ذیل می‌توانند با به این کشور مسافرت کنند:

  •  دارندگان پاسپورت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس
  •  دارندگان اقامت اتحادیه اروپا، ایسلند، نروژ، سوئیس و انگلیس
  •  دارندگان برگه Laissez-Passer و ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار
  • دارندگان ویزای تایپ C فرانسه، ویزای شنگن، پاسپورت آمریکا و کانادا مشروط بر آنکه مسافر دارای کارت واکسیناسیون جانسون یا فایزر یا مدرنا و یا آسترازنکا باشند و از زمان دریافت اولین واکسن جانسون ۲۸ روز و از دومین نوبت واکسن فایزر یا مدرنا یا آسترازنکا ۱۴ روز گذشته باشد.
  •  مسافران به صورت ترانزیت بین‌المللی هوایی

شایان ذکر است تمامی مسافران بالای ۱۱ سال در پروازهای ورودی به فرانسه می بایست قبل از پرواز، آزمایش PCR را در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این نشانی را انجام دهند.

علاوه بر گواهی جواب منفی تست کرونا به زبان انگلیسی باید قبل از پرواز فرم تعهد در این لینک را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند.

براساس این مقررات مسافران پس از ورود به فرانسه، می بایست به مدت ۷ روز در محل سکونت، خود را قرنطینه خانگی نمایند.

همچنین مسافران دارای کارت واکسیناسیون کرونا نیز می‌بایست اقدام به انجام تست PCR نمایند اما از قرنطینه خانگی در بدو ورود به کشور فرانسه معاف خواهند بود.

استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه‌ها الزامی است.

 

iranair.jpg

 

 افزایش پروازهای هفتگی هما به پاریس

در راستای پاسخگویی به تقاضای هموطنان برای افزایش پروازهای پاریس، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از تاریخ ۱۵ مردادماه سال جاری (۶ آگوست) روزهای جمعه هر هفته به فرودگاه شارل دوگل پرواز می‌کند.

این پرواز با شماره ۷۳۳ در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) را ترک و در ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه (به وقت محلی) وارد فرودگاه شارل دوگل شهر پاریس می‌شود.

بازگشت این پرواز با شماره ۷۳۲ در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه شارل دوگل پرواز و در ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه در فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به زمین می‌نشیند.

هم اکنون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در روزهای دوشنبه هر هفته در ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه از فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) پرواز و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به فرودگاه شاردوگل پاریس وارد می‌شود.

بازگشت این پرواز در ساعت ۲۳ (به وقت محلی) انجام و در ساعت ۷ و ۱۵ روز سه‌شنبه در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین می‌نشیند.

 

منبع: هواپیمایی هما

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.