با زیباترین پارک‌ های ملی در آسیای شرقی آشنا شوید

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جذاب‌ترین پارک‌های ملی در آسیای شرقی + تصاویر
24 مرداد 1400 10:00
0

زمانی که صحبت از آسیای شرقی می‌شود روی صحبت ما به 10 کشور هم نمی‌رسد. به طور دقیق‌تر در شرقی‌ترین بخش‌های قاره آسیا ما شاهد 8 کشور و سرزمین خود مختار ژاپن، تایوان، چین، کره جنوبی و شمالی، مغولستان، ماکوآ و هنگ کنگ هستیم. اما بد نیست بدانید این سرزمین‌های نسبتا کم از لحاظ جمعیت و مساحت بزرگ‌تر از قاره اروپا هستند. اکنون با دانستن این موضوع می‌توانید تصور کنید که طبیعت و پارک‌های ملی کشورهای آسیای شرقی تا چه اندازه می‌توانند بزرگ و متنوع  باشند. در ادامه این متن، شما را با 10 پارک ملی معروف و خاص در شرق آسیا آشنا خواهیم کرد.

19.jpg

پارک ملی کنتینگ، تایوان

کنتینگ (kenting) بزرگ‌ترین پارک ملی در تایوان است که به دلیل صخره‌های مرجانی گرمسیری و مهاجرت پرندگان شهرت دارد. این پارک ملی در مرکز جزیره تایوان واقع شده است و نام کنتیگ از مرتفع‌ترین کوه شرق آسیا یعنی کوه جید (Jade Mountain) 3952 کیلومتری گرفته شده است.

 

پارک ملی کنتینگ

 

پارک ملی جومون سوگی، ژاپن

لزوما فقط آثار فرهنگی – باستانی نیستند که حس حضور در گذشته را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورند. زیرا پارک ملی jomonsugi واقع در یوکاشیمای ژاپن محفل زندگی درختان سرو 2000 تا 7200 ساله‌ای است که تنها با قرار گرفتن در فضای آن قدمت بالای این پارک ملی و حضور در گذشته را می‌توانید حس کنید.

 

پارک ملی جومون سوگی

 

پارک ملی پاندای غول پیکر، چین

پانداها حیوانات دوست داشتنی هستند که غالبا در جنوب غربی چین و جنگل‌های بامبو یافت می‌شوند. اگر شما هم از طرفداران این خرس‌های گیاه‌خوار هستید بد نیست با پارک ملی پاندای غول پیکرِ (Giant panda national park) آشنا شوید. در این پارک ملی 80 درصد از جمعیت پانداهای حاضر در چین زندگی می‌کنند و جمعیت آن‌ها حدود 1864 قلاده تخمین زده می‌شود.

 

پارک پاندا چین

 

پارک ملی جیگوکودانی یائن کوئن، ژاپن

علاوه بر تلفظ دشوار پارک ملی جیگوکودانی یائن کوئن (Jigokudani Yaen-Koen) این پارک ملی در دره یوکوآی استان ناگانو واقع شده است و دسترسی آسانی ندارد. اما آنچه پارک ملی یائن کوئن را بسیار متفاوت و شگفت‌انگیز ساخته است حضور گونه‌ای از میمون‌های وحشی به نام ماکاک ژاپنی یا میمون برفی است. این میمون‌ها که در سرمای زمستان در چشمه‌های آبگرم این پارک ملی آبتنی می‌کنند منظره تکرار نشدنی را برای بازدید کنندگان رقم می‌زند. همینطور این پارک ملی به عنوان یکی از توصیه شده‌ترین مقاصد گردشگری ژاپن شناخته می‌شود.

 

پارک ژاپن

 

پارک ملی نائه جانگ سان، کره جنوبی

حتما بارها در تلوزیون و شبکات مجازی جنگل‌های شرقی که پوشیده از درخت‌های رنگی هستند را تماشا کرده‌اید. پارک ملی نائه جانگ سان (Naejangsan) یکی از همین مناطقی است که شما می‌توانید با بازدید از آن در ماه پاییز به یکی از آرزوهای خود دست یابید. این پارک ملی در مرز دو استان جولای شمالی و جولای جنوبی واقع شده است.

 

پارک ملی کره جنوبی

 

پارک ملی دیوار چین پکن، چین

برای آن دسته از افرادی که دوست دارند ضمن بازدید از یک جاذبه فرهنگی مشهور از یک چشم انداز طبیعی فوق العاده نیز بازدید کنند پارک ملی دیوار چین از پیشنهاد شده‌‌ترین مقاصد ممکن است. همانطور که از نامش مشخص است، این پارک ملی میزبان یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های تاریخ بشریت و یکی از عجایب هفتگانه جهان است. البته توجه داشته باشید که دیوار چین از مرز کره جنوبی – چین تا کویر گبی امتداد یافته است و تنها بخشی از این دیوار (حدود 60 کیلومتر مربع) در این پارک قرار گرفته است که از قضا توریستی‌ترین بخش دیوار چین نیز به شمار می‌رود.

 

دیوار چین

 

پارک ملی شیرتوکو، ژاپن

در ژاپن‌ پارک‌های ملی زیادی وجود دارد که هر کدام به نوعی زیبا و ویژه محسوب می‌شوند، اما اگر قرار باشد تنها یکی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم آن پارک ملی شیرِتوکو (Shiretoko) در جزیره هوکایدو است. جزیره شیرتوکو که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است به دلیل موقعیت خاص و دور افتاده‌ای که دارد انسان‌های زیادی را به خود ندیده است و در عوض قلمرویی از حیوانات از جمله خرس‌های قهوه‌ای و گونه‌های کمیاب گیاهی در آن زندگی می‌کنند. جالب است بدانید نام این جزیره به معنای «آخر جهان» است.

 

پارک ملی ژاپن

 

ژئو پارک ملی ژانگیه، چین

اگر با شنیدن نام پارک‌های ملی به یاد درختان انبوه، رودخانه و گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی می‌فتید بهتر است نگاهی به پارک ملی یا پارک ملی زمین شناسیه ژانگیه چین داشته باشید. در این ژئوپارک صخره و کوه‌ها دارای رنگ‌های غیرمعمولی و جذابی هستند. علت این رنگ‌های خاص به میلیون‌ها سال باز می‌گردد، زمانی که این مکان بخشی از اقیانوس را تشکیل می‌داد و حرکات تکتونیک ورقه‌های زمین شکل نگرفته بودند. 

 

ژئو پارک ملی ژانگیه چین

 

پارک ملی کوه سئوراکسان، کره جنوبی

به طور کلی در کره جنوبی 22 پارک ملی واقع شده است و معروف‌ترین و زیباترین آن پارک ملی کوه سئوراکسان است. در این پارک ملی رشته کوه‌های کارستی، جنگل‌های متراکم، آبشار و چشمه‌های آبگرم وجود دارد و برای هر دوست‌دار طبیعتی یک مکان ایده آل بشمار می‌رود.

 

پارک ملی کره جنوبی

 

پارک ملی فوجی هاکونه ایزو، ژاپن

کوه فوجی یکی از نمادها و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های ژاپن است که در پارک ملی فوجی هاکونه ایزو واقع شده است. علاوه بر کوه فوجی 5 دریاچه و دو شبه جزیره هاکونه و ایزو نیز در این پارک ملی قرار گرفته‌اند. بهترین زمان بازدید از این پارک ملی فوجی هاکونه ایزو در فصل بهار است، چرا که خزه‌های صورتی رنگ در اطراف کوه چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. جالب است بدانید به دلیل شباهت کوه فوجی با دماوند، گاهی این تصاویر این دو با هم اشتباه می‌شود.

 

پارک ملی ژاپن 

 

منایع:  national-parks و lonelyplanet

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.