هر آنچه باید درباره اجاره خودرو در کیش بدانید

4.6
از 10 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
بدون دانستن این نکات در کیش خودرو کرایه نکنید!
02 تیر 1402 08:00
6

گاهی سفر به کیش فقط در خرید و دیدن جاذبه‌های آن خلاصه نمی‌شود، خیلی از افراد دوست دارند برای یک بار هم که شده، تجربه رانندگی با خودروهایی که تنها امکان تردد در مناطق آزاد را دارند داشته باشند! البته اجاره خودرو در کیش تنها محدود به این افراد نمی‌شود و دلایل زیادی برای این کار وجود دارد، به همین دلیل هم امروز از زیروبم این کار برای شما خواهیم گفت. اگر فکر می‌کنید در سفر به کیش ممکن است شما هم دوست داشته باشید خودرو اجاره کنید، این مطلب را از دست ندهید.

08.jpg

چرا اجاره خودرو در کیش؟

 تصور کنید برای داشتن یک تعطیلات رویایی تور کیش هتل ترنج را خریداری کرده‌اید، همه چیز کامل است پرواز، اقامت و حتی تفریحاتی که در جزیره انتظار شما را می‌کشند؛ اما حمل‌ونقل را چه می‌کنید؟ برای همه مقاصد از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنید؟ پیاده‌روی را انتخاب می‌کنید و تنها به سراغ جاهایی می‌روید که در فاصله کمی از هتل قرار دارد؟ یا راه بهتری را انتخاب می‌کنید و برای تمام مدتی که در کیش حضور دارید ماشین کرایه می‌کنید؟

 مهم‌ترین علت رنت خودرو کیش هم همین ساده‌تر و راحت‌کردن رفت‌وآمد در این شهر است؛ اما دلایل دیگری هم وجود دارد؛ مثلاً تجربه یک بار سواری با فورد حتی دیده شده که علت سفر برای کسی اجاره لامبورگینی در کیش بوده است! با این تفاسیر شاید حتی بتوانیم به نوعی کرایه خودرو را یکی از فعالیت های رایج جزیره بعد از تفریحات آبی کیش بدانیم.

2015-Ford-Mustang-GT-convertible-111 (1).jpg
خودرویی با پلاک مناطق آزاد برای رنت خودرو کیش

اجاره خودرو با چه شرایطی انجام می شود 

شرکت‌هایی که در حوزه اجاره خودرو فعالیت دارند برای جلب بیشتر رضایت مشتریانشان خدمات مختلفی را به آن‌ها ارائه می‌کنند، برخی از آن‌ها با تعدادی از هتل‌ها قرارداد دارند و مثلاً ممکن است زمانی که شما به سراغ بهترین هتل‌های کیش می‌روید با خیال راحت بتوانید از این شرکت‌ها ماشین اجاره کنید یا اینکه برخی از شرکت‌های کرایه خودرو ترنسفر فرودگاهی از جمله خدماتشان معرفی می‌کنند و شما پس از پیاده شدن از هواپیما می‌توانید در فرودگاه خودروی موردنظر خود را تحویل بگیرید.

renting-a-car-1.jpg
اجاره ماشین در کیش

مدارک لازم برای اجاره خودرو

اساساً اجاره خودرو در ایران مدارک عجیب و ویژه‌ای نیاز ندارد و مدارک شناسایی و گواهی‌نامه عمده مدارکی است که شما باید به همراه داشته باشید؛ اما یک نکته مهم در این مغفول می‌ماند آن هم بحث ضمانت در اجاره خودرو است، تفاوتی ندارد شما برای چه مدت خودرو نیاز دارید آیا قرار است مدت طولانی در کیش باشید یا با تور کوتاهی مانند تور ارزان کیش 3 شب و 4 روز به آنجا سفر می‌کنید. باید بدانید که حتی اگر خودرو را برای یک روز اجاره کنید نیاز به ضمانت دارید.

انواع شکل های ضمانت در اجاره خودرو

شرکت‌های اجاره خودرو شرایط متفاوتی برای دریافت ضمانت اجاره ارائه می‌دهند. اما رایج‌ترین شکل اجاره خودرو دریافت چک یا سفته است، میزان این چک یا سفته بسته به مدل و سال تولید خودرو است؛ اما از آنجایی که این مدل اجاره خودرو برای همه ممکن نیست برخی از شرکت‌ها فعال در این حوزه شرایط دیگری را در نظر می‌گیرند، از جمله، اجاره خودرو با سند ملکی، اجاره خودرو با ارز یا طلا و حتی اجاره خودرو با استفاده از خودروی گرویی! 

اجاره لامبورگینی در کیش
اجاره لامبورگینی در کیش

هزینه‌های اجاره خودرو

حالا وقت آن رسیده تا درباره بیشترین سؤالی که افراد در مواجهه با اجاره خودرو می‌پرسند صحبت کنیم و هزینه‌های مربوط به این کار. به‌طورکلی اگر بخواهید بدانید که هزینه اجاره خودرو در کیش چقدر است باید گفت که قیمت کرایه خودرو بسته به مدل خودرو همین‌طور مدت زمانی که خودرو در اختیار شما می‌ماند می‌تواند متفاوت باشد. اولین مسئله‌ای که باید پیش از اجاره خودرو به خاطر بسپارید این است که قیمت مصوبی برای این کار وجود ندارد، پس بهتر است پیش از اجاره حداقل از چند شرکت مختلف قیمت بگیرید.

اما مسئله دوم در خصوص هزینه‌های اجاره خودرو که حتماً باید به آن توجه کنید به خصوص اگر با توری مانند تور اقساطی کیش به جزیره سفر کرده‌اید و قصد دارید هزینه‌هایتان را مدیریت کنید این است که کرایه‌ای که پرداخت می‌کنید احتمالاً تنها هزینه‌ای نیست که برای خودرو پرداخت می‌کنید. معمولاً وقتی شما با شرکت مربوط تماس می‌گیرد تنها قیمت کرایه را به شما می‌گویند و اگر به دنبال اجاره خودرو ارزان در کیش احتمالاً در برخورد اول خوشحال خواهید شد؛ اما در نظر داشته باشید که معمولاً در زمان پرداخت شما باید هزینه موارد مصرفی از جمله بنزین و روغن راه هم بپردازید علاوه بر این ممکن است شرکت هزینه بیمه و جریمه دیرکرد و... را هم برای شما در نظر بگیرد.

ماشین‌های کیش
ماشین‌های کیش

چند نکته مهم برای اجاره خودرو 

اجاره ماشین در کیش همان قدر که فریبنده و جذاب است ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشد که تمام سفر شما را تحت تأثیر قرار دهد؛ بنابراین بهتر است پیش از انجام این کار حتماً نکاتی را مدنظر قرار دهید تا حد ممکن از ریسک‌های آن کم کند در این قسمت از مجله گردشگری لست‌سکند تلاش کرده‌ایم تا بخشی از این موارد را برای شما برشماریم:

  • در شبکه‌های مجازی آگهی‌های زیادی برای اجاره خودرو در کیش ممکن است ببینید؛ اما بهتر است برای این کار به سراغ شرکت‌های رسمی و مجوز دار بروید.

  • برای آنکه در انتها هزینه اضافی پرداخت نکنید از مجموعه اجاره خودرو حتماً درمورد همه هزینه‌ها و خدماتی که به شما ارائه می‌کنند سؤال کنید.

  • بیشتر خودروهای اجاره‌ای کیش در 6 دسته ماشین‌های اقتصادی، کروک، اسپرت، لوکس، شاسی بلند و ون تقسیم بندی می‌شوند. به غیر از اجاره ون‌ که عموما به صورت ساعتی کرایه داده می‌شوند، اجاره خودرو در کلاس‌های دیگر به صورت 24 ساعته است.
  • اجاره خودرو بدون ضمانت در کشور ما تقریباً انجام نمی‌شود؛ بنابراین اگر به عبارت اجاره ماشین در کیش بدون چک در آگهی‌ها برخوردید در ابتدا کمی شک کنید از شرایط ضمانتی خودرو سؤال کنید ممکن است شرکت مربوط هزینه بالاتری بابت ودیعه از شما درخواست کند.

  • اگر با تحقیق جلو بروید و شرکت مطمئنی را برای اجاره خودرو در کیش انتخاب کنید، جای نگرانی بابت برگشت چک یا ودیعه نخواهید داشت. البته این امکان وجود دارد که بخشی از مبلغ تا مدتی پس از تحویل خودرو به شرکت، به شما پس داده نشود. این کار به دلیل اطمینان از عدم ارتکاب خلاف‌هایی چون عبور از سرعت مجاز انجام می‌شود. مدت زمان دریافت مبلغ کامل حداقل در عرض 1 ماه برگردانده می‌شود اما مشخص کردن این زمان به طور کامل به شرکت بستگی دارد.
  • طیف انتخاب بین کرایه خودرو شاسی اسپرت، لوکس، ماسل و... در کیش بالا و قابل قبول است اما توجه داشته باشید که به دلیل ممنوعیت واردات خودرو خارجی از سال 2018، مدل این خودروها ممکن است جدید نباشد، به ویژه خودروهای آمریکایی کیش.
  • پس از اجاره خودرو توجه داشته باشید که برخی از قوانین رانندگی در کیش نسبت به دیگر جاهای ایران متفاوت است. برای مثال در کیش هیچ چراغ راهنما یا به اصطلاح عامیانه، هیچ چراغ قرمزی وجود ندارد و بوق زدن در این جزیره به غیر مواقع ضروری هم جرم محسوب می‌شود. همچنین اگر خودرو شما در کیش ظاهر کثیفی داشته باشد، امکان جریمه شدنتان وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین کیش و نکات اینچنینی بد نیست نگاهی به سفرنامه‌‌های کیش لست سکند داشته باشید و از تجربه دیگر مسافران ‌هم آگاه شوید.
اجاره ماشین در کیش
اجاره ماشین کیش

انتخاب تور کیش وظیفه‌ای مشکل برای سخت‌پسندان

اگر شما به سراغ مطلب اجاره خودرو در کیش آمده‌اید یا نگران رفاه و راحتی‌تان در طول سفر هستید یا اینکه زمانش رسیده تا تجربه‌ای نو را در کیش داشته باشید بهتر است اول خیالتان را از بابت برنامه‌ریزی‌های دست و پاگیر راحت کنید، معمولاً بیشتر زمان برنامه سفر به کیش صرف پیداکردن محل اقامت مناسب یا بلیط خوب برای پرواز می‌شود اگر شما با تور سفر کنید حداقل این مرحله را به دست افراد دیگری سپرده‌اید؛ اما چطور تور مناسب و خوش‌قیمت باید پیدا کرد؟ جواب این سؤال در صفحه تور کیش لست‌سکند می‌توانید پیدا کنید جایی که در آن می‌توانید انواع آژانس‌ها و برنامه‌های سفر را باهم مقایسه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به مدارک لازم جهت اجاره خودرو در کیش، مشکلات اجاره ماشین در کیش و نکات مرتبط با آن پرداختیم. اجاره ماشین در کیش یکی از موارد حائز اهمیت در راهنمای سفر به کیش محسوب می‌شود و مسافرانی که از خواهان انجام این کار هستند باید از شرایط و نکات آن آگاه باشند. در آخر چنان‌چه تجربه اجاره ماشین در کیش را داشته‌اید خوش‌ حال می‌شویم شما هم نکات ناگفته را در کامنت‌های این مطلب با ما دیگر کاربران لست سکند به اشتراک بگذارید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.