بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان + عکس

3.6
از 22 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در زمستان کیش، کجا بریم؟
16 دی 1401 08:00
0

برای عاشقان گرما در فصل‌های سرد، هیچ چیزی خوشحال کننده‌تر از سفر به جنوب کشور و خرید تور کیش نیست! جایی که دوباره در آن می‌توان گرمای خورشید را روی پوست حس کرد و مسافران مجبور نیستند باز هم حجم سنگینی از لباس‌های زمستانی را تحمل کنند؛ اما بد نیست بدانیم که اینطور هم نیست که در فصل زمستان جنوب کشور یک تابستان گرم و سوزان داشته باشد. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند به سراغ محبوب‌ترین جزیره هرمزگان می‌رویم، کیش. جایی برای همه کسانی که دوست دارند در اوج سرما به یک تابستان سفر کنند.

همه به‌خوبی می‌دانیم، یکی از فاکتورها برای انتخاب مقصد مناسب، پیدا کردن بهترین زمان برای سفر به آن‌جا است، همان‌طور که تابستان فصل سفر به مناطق سردسیری ایران از جمله اردبیل و آذربایجان است، زمستان هم فصل سر زدن به کیش و قشم است. اما وقت آن رسیده تا این نکته را بدانید، هرچند که در زمستان این جزیره هوای مطبوعی دارد؛ اما شناخت جاهای دیدنی کیش در زمستان شاید سفرتان را با لذت بیشتری همراه کند.

جاهای دیدنی کیش در زمستان.jpg

زمستان، بهترین فصل سفر به کیش

جزیره کیش یک مقصد مدرن است و مانند قشم یا هنگام و هرمز، شاخص‌ترین جاهای دیدنی کیش، جاذبه‌های طبیعی‌اش نیستند (در جزیره کیش هم جاذبه‌های طبیعی وجود دارد)؛ بنابراین در بیشتر مواقع سفر به کیش وابسته به عوامل طبیعی نیست و شما حتی در گرم‌ترین فصل سال می‌توانید از سفر به کیش نهایت لذت را ببرید. اما، اگر دوست دارید زمان بیشتری را در فضای باز بگذرانید و گرمازده هم نشوید، می‌توانید با تورهای نوروزی کیش بروید یا اینکه اصلا در هر فصلی به غیر از تابستان به آن‌جا سفر کنید.

هوای کیش از مهرماه شروع به خنک و مطبوع شدن می‌کند تا جایی که در زمستان دما در روز از 25 درجه بیشتر نخواهد شد و در شب تا 10 درجه هم خنک می‌شود! پیشنهاد ما به شما این است که حتی اگر از پیش دمای هوا را چک کرده‌اید، یک لباس سبک برای این فصل در چمدان داشته باشید!

اما جاهای دیدنی کیش در زمستان کم نیستید، در واقع همه فعالیت‌های کیش را می‌توان در زمستان انجام داد؛ اما در اوج سرما بهتر است کمی محتاط باشید و فعالیت‌ها و مکان‌هایی را انتخاب کنید که در محیط بسته قرار دارد، البته از این نکته هم نمی‌توان گذشت که دیدن بعضی از جاها یا انجام برخی از فعالیت‌ها جزو اصلی سفر به یک مقصد است و حتی در شرایط مساعد نبودن هوا نمی‌توان از خیر آن‌ها گذشت. در ادامه باهم بررسی می‌کنیم که در زمستان کیش کجا بریم؟

قیمت تورهای بهمن کیش

 سواحل کیش، جاذبه ای برای تمام فصول

حتی اگر در سردترین زمان به کیش سفر کرده باشید، نباید اسکله‌ها و سواحل این جزیره را از دست بدهید! خلیح فارس در هر زمان از سال زیباست حالا فکرش را بکنید که شاهد غروب یا طلوع خورشید در این دریا باشید یا اینکه ساعتی را به تماشای حرکت کشتی‌ها در نزدیکی اسکله بگذرانید. اصلا نمی‌شود که به کیش سفر کنید و یک عکس زیبا با پس‌زمینه خلیج فارس نداشته باشید. بنابراین اگر لیستی از دیدنی های کیش در زمستان داشته باشیم قطعا سواحل کیش در صدر این لیست خواهند آمد. 

lastsecond-kish.jpg
یکی از سواحل کیش با نمای کشتی یونانی

در شهر باستانی حریره جا پای تجار بگذارید

اگر علاقه‌مند به تاریخ باشید، زمستان بهترین فرصت برای دیدن محوطه‌های تاریخی جزیره کیش است، چرا که در زمان اوج سرما تن به آب‌زدن کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد در ازایش زمان کافی برای گشت و گذار در مناطق بومی‌تر و تاریخی کیش را دارید. یکی از این مناطق شهر باستانی حریره است. به نظر قدمت این شهر به 800 سال پیش می‌رسد و شما می‌توانید در این شهر باستانی چندین بنای مهم از جمله حمام باستانی، خانه اعیانی، بندرگاه و... را ببنید و شاید جالب باشد بدانید که حریره در گذشته به دلیل اینکه محل عبور تجار بوده، منطقه‌ای مهم محسوب می‌شده است.

اگر با تور ارزان کیش 3 شب و 4 روز سفر می‌کنید و فرصت زیادی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این جاذبه دیدن کنید. ضمن اینکه رایگان بودن این جاذبه باعث می‌شود هزینه‌های سفرتان بالا نرود و در رده اقتصادی باقی بماند.

harire-lastsecond.jpg
شهر باستانی حریره

آکواریوم و آبزیانی که از خاطر شما نخواهد رفت

یکی از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان که خوب است به سراغ آن بروید، محوطه های بسته است؛ موزه‌ها، گالری‌ها و بسیاری دیگر از چنین فضاهایی. یکی از این جاها آکواریوم کیش است. شنا و غواصی در کیش لذت خودش را دارد اما به این فکر کنید که بدون نیاز به تجهیزات، به سادگی قدم بردارید و دنیای زیر آب در اطرافتان باشد! ساختمان آکواریم کیش ظاهری شبیه کشتی دارد و بد نیست بدانید به جز ماهی‌ها، انواع مرجان‌ها و تمساح‌ها هم در اینجا یافت می‌شود.

2.jpg
آکواریوم کیش از بهترین جاذبه های کیش در زمستان

نخلستان کیش، یک سوژه عالی برای عکاسی

قدم زدن در یک باغ، در اوج زمستان چطور است؟ دوست دارید این تجربه را هم به تجربیاتتان اضافه کنید؟ البته همان‌طور که می‌دانید این اقلیم پوشش گیاهی مخصوص به خود را دارد؛ اما قدم زدن در یک نخلستان و درختان بلندش دقیقا یکی از بهترین جاذبه های کیش در زمستان است. اگر این مسئله را باور ندارید به تصویر نخل‌هایی فکر کنید که از یک سو به دریا می رسند. نخلستان‌ کیش یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان است و توصیه ما به شما این است که در زمان بازدید از نخلستان همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید.

53682_817.jpg
غروب در میان نخلستان کیش

باغ پرندگان و پارک دلفین

حالا که فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار در جزیره دارید، می‌توانید به سراغ یکی دیگر از دیدنی های کیش در زمستان بروید. حتما نام دلفیناریوم کیش را شنیده‌اید و می‌دانید که چه برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای گردشگران تدارک دیده است، اما دیدنی های این منطقه به دلفیناریوم ختم نمی شود و گزینه دیگری هم پیش روی شما هست. باغ پرندگان کیش جای خوبی برای گذراندن چند ساعتی از زمان شماست. این باغ حدود 3 هکتار وسعت دارد و در آن بیش از 50 گونه پرنده زندگی می‌کنند. 

باغ پرندگان کیش دو بخش دارد، بخش اول که به پرندگان در قفس اختصاص دارد و بخش دیگری که شما پرندگان را به صورت آزاد در یک محوطه فنس کشیده شده می‌توانید ببینید. بنابراین اگر تصمیم  داشتید از دلفیناریوم کیش دیدن کنید، بهتر است زمان بیشتری را برای این کار اختصاص دهید و سری هم به باغ پرندگان در کنار آن بزنید.

lastsecond-bird.jpg
باغ پرندگان کیش با گونه‌های کمیاب 

جزیره هندورابی، نزدیک و ناشناخته 

درست است که جزیره هندورابی یک جزیره مستقل است، اما با ارفاق می‌توان به دلیل مسیر و نزدیکی به کیش، هندورابی را هم جزو جاذبه های کیش در زمستان قرار داد. به ویژه اگر قصد استفاده از تفریحات معمول جزیره را ندارید و دلتان می‌خواهد این بار یک جای بکرتر را امتحان کنید، هندورابی یک انتخاب عالی برای شماست. البته باید حواستان باشد که اگر به قصد کمپ در سواحل هندورابی به این جزیره سفر می‌کنید، بهتر است در زمانی به غیر از اسفند ماه به آن‌جا بروید،  چرا که در این زمان معمولا لاکپشت‌ها ی کمیاب پوزه عقابی در حال تخم‌گذاری در ساحل هندورابی هستند.

جزایر مهم ایرانی خلیج فارس

جزیره-هندورابیlast second.jpg
نمایی از یکی از سواحل هندورابی

سایر جاهای دیدنی کیش در زمستان

تا این قسمت از مطلب، برخی از جاهای دیدنی کیش در زمستان را برشمردیم که به طور معمول ممکن است در برنامه سفر اغلب مسافران نباشد؛ اما واقعیت این است که پاسخ به سوال «در زمستان کیش کجا بریم»، بسیار متنوع و گسترده است، مثلا کافی است در روز دمای هوا کمی بالا برود تا استفاده از تفریحات آبی کیش از جمله جت اسکی، پاراسل، شاتل و... برای همه لذت بخش باشد.

از طرف دیگر، یکی از مهم‌ترین دیدنی های کیش در زمستان مراکز خرید آن است، زمستان فصل پررونق جزیره است و بسیاری از مراکز خرید کیش برای استقبال بیشتر گردشگران برنامه‌های متنوعی تدارک می‌بینند از جشنواره‌های تخفیف گرفته تا اجرای برنامه‌های هنری! به همین دلیل به نظر می‌رسد مراکز خرید کیش نه فقط جایی برای خالی کردن جیب‌ها بلکه جای خوبی برای گذران زمان و تفریح است. 

shakhes-min-4-780x470.jpg
کیش در زمان برگزاری جشنواره

سخن آخر

 شناخت کافی از مقصد به شما امکان استفاده از همه ظرفیت‌های آن برای لذت بردن از سفر را می‌دهد، به همین دلیل هم بهتر است اگر قرار است به جایی سفر کنید، حتی اگر مقصد موردنظرتان مشهور و پرتردد بود کمی درموردش تحقیق کنید، مثلا پیش از سفر به کیش در زمستان، راهنمای سفر کیش را بخوانید، جاهای دیدنی کیش در زمستان را بشناسید و برای روزهایی که در آنجا می‌گذرانید برنامه بریزید.

دیدنی های کیش در زمستان قطعا بیشتر از فصل تابستان و زمان گرمای هوا است. اگر می‌خواهید یک سفر لذت‌بخش داشته باشید، هوشمندانه عمل کنید، با توجه به حجم زیاد مسافران جاذبه‌های نزدیک به هم را در یک روز ببینید و سعی کنید در زمان های شلوغی به سراغ جاذبه های کمتر شناخته شده بروید. حتی می‌توانید روی تفریحات رایگان کیش حساب کنید و بخشی از هزینه‌هایتان را کاهش دهید.

اگر فکر می‌کنید برای سفر به جزیره و پیدا کردن جاهای دیدنی کیش در زمستان بیشتر به کمک احتیاج دارید، از تجربه مسافران دیگر کمک بگیرید، در سفرنامه های کیش نکات ظریفی آمده که به طور معمول در مقاله‌ها پیدا نمی‌شود، با خواندن آن‌ها شما می‌توانید به یک مسافر حرفه‌ای تبدیل شوید و چه‌ کسی می‌داند، احتمالا خاطره جالب و خواندنی شما از سفر کیش مطلب بعدی بخش سفرنامه های لست سکند باشد.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.