بهترین مراکز خرید قشم؛ کدام بازار قشم بهتر است؟

3.9
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
با بهترین و ارزان ترین پاساژهای قشم آشنا شوید + آدرس
23 آذر 1402 08:00
0

مراکز خرید قشم، از جاهایی است که مسافران از لحظه ورود به جزیره، در جست‌وجوی آن‌ها هستند. پیش‌تر، ظاهر کمتر لوکس فروشگاه‌ها و قیمت‌های ارزان در مقایسه با کیش، از مهم‌ترین مزیت‌های قشم برای خرید به حساب می‌آمد؛ اما اکنون شرایط، کمی تغییر کرده است و با ساخت پاساژهای مدرن و بزرگ، قشم به رقیبی جدی برای جزیره‌ای مانند کیش تبدیل شده است. فرقی ندارد با چه هدفی به قشم بیایید؛ احتمالاً شما هم دوست دارید دست‌کم یک خرید باکیفیت از قشم داشته باشید. پس بهتر است به سراغ بهترین مراکز خرید قشم بروید. در این مطلب از بلاگ لست‌سکند با مراکز خرید قشم آشنا می‌شوید.

22-Blog-Photo Cover (00-09-10).jpg

بهترین مراکز خرید در قشم کدام‌اند؟

مرکز خرید سیتی سنتر، بازار قدیم، ستاره قشم، مجتمع فردوسی، مرکز خرید سیمرغ، مرکز خرید پردیس و بازار خلیج فارس از بهترین مراکز خرید قشم هستند. از طرف دیگر بازار دریا، مرکز خرید زمرد و مرکز خرید دو دلفین از مشهورترین مراکز خرید در منطقه درگهان هستند که منطقه‌ای مشهور برای علاقه‌مندان به خرید در قشم است. در ادامه، این مراکز خرید را به‌صورت مفصل معرفی کنیم تا شما بتوانید برنامه مناسبی برای خریدتان از مراکز خرید قشم بچینید.

سیتی سنتر 1 و 2 

مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲، دو تا از بهترین مراکز خرید قشم هستند که پایین‌تر از میدان امام‌قلی خان، درست رو به یکدیگر واقع شده‌اند و به‌وسیله یک پل به یکدیگر وصل می‌شوند. مراکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 را نمی‌توان ارزان‌ترین مراکز خرید قشم به شمار آورد، اما از لحاظ کیفیت و تنوع پوشاک، محصولات آرایشی، زیورآلات و... می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. ضمن اینکه فودکورت و امکانات تفریحی مناسبی در این مراکز خرید وجود دارد. شاید سیتی سنتر در قیاس با تهران و سایر شهرها، قیمت‌های مناسب‌تری داشته باشد؛ اما درمجموع جزو بازارهای ارزان قشم محسوب نمی‌شود.

  • آدرس مرکز خرید سیتی‌سنتر 1 و 2: بلوار جمهوری، میدان امام‌قلی خان
  • ساعت کاری مرکز خرید سیتی‌سنتر 1 و 2: 9 صبح تا 12 شب

  موقعیت دقیق مرکز خرید سیتی سنتر قشم

مرکز خرید سیتی سنتر 1 و 2
مرکز خرید سیتی سنتر، از مراکز خرید در قشم 

بازار قدیم قشم

بازارهای جزیره قشم فقط از پاساژها تشکیل نشده‌اند و شما در این جزیره فرصت دارید سری هم به بازارهای قدیمی‌تر بزنید. یکی از آن‌ها، بازار قدیم قشم است که آن را با نام کامل‌تر بازار بزرگ قدیم قشم، می‌توان یکی از پاساژهای معروف قشم دانست و از گذشته، مرکزی برای خریدهای عمده و تک‌فروشی محسوب می‌شده است. امروزه در بازار قدیم قشم بسیاری از کالاهای خاص و سوغات قشم را می‌توانید با قیمت مناسب بخرید. بازار قدیم قشم به‌عنوان قدیمی‌ترین بازار قشم و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه شناخته می‌شود.

  • آدرس بازار قدیم قشم: خیابان امام خمینی، میدان جهاد
  • ساعت کاری بازار قدیم قشم: 8.5 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق بازار قدیم قشم

بازار قدیم قشم
بازار قدیم قشم، از بزرگ‌ترین بازارهای قشم 

مرکز خرید ستاره قشم

مرکز خرید ستاره قشم یا بازار بزرگ بین‌المللی ستاره قشم یک پاساژ تجاری 3 طبقه است. در ستاره قشم، بیش از 600 واحد تجاری دیده می‌شود که در بین آن‌ها می‌توان فروشگاه‌های پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، آرایشی و بهداشتی، رستوران، کافه و سالن بیلیارد را مشاهده کرد. ضمن اینکه بازار چینی‌‌های قشم بخشی از مرکز خرید ستاره است و یکی از دلایل شهرت و محبوبیت پاساژ ستاره نیز به همین دلیل است.

  • آدرس مرکز خرید ستاره قشم: خیابان ولیعصر قشم
  • ساعت کاری مرکز خرید ستاره قشم: 9 صبح تا 12 شب

 موقعیت دقیق مرکز خرید ستاره قشم

بازار بزرگ ستاره قشم
بازار بزرگ ستاره قشم، از بهترین پاساژهای قشم

 مجتمع فردوسی قشم

مجتمع اداری‌تجاری فردوسی قشم، از دیگر پاساژهای معروف قشم است که در سال 1388 ساخته شد. این مرکز خرید 3 طبقه دارد که دو طبقه نخستش به واحدهای تجاری اختصاص دارد و مانند سایر مراکز خرید قشم در فروشگاه‌هایش پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و... به فروش می‌رسد. همچنین در مجتمع فردوسی برخی از بهترین رستوران‌ های قشم و کافی‌شاپ‌های مختلف هم وجود دارد.

  • آدرس مجتمع فردوسی: جزیره قشم، بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گلها
  • ساعات کاری مجتمع فردوسی: 9 صبح تا 10.5 شب

موقعیت دقیق مجتمع فردوسی 

مرکز خرید فردوسی قشم
مجتمع فردوسی قشم، از پاساژهای معروف قشم

مرکز خرید سیمرغ

به‌غیراز مرکز خرید سیتی سنتر، یکی دیگر از پاساژهای معروف قشم که در حوالی میدان امام‌قلی خان واقع شده است، مرکز خرید سیمرغ است. این مرکز خرید ۴ طبقه دارد که واحدهای تجاری آن، اغلب در طبقات همکف و اول واقع شده‌اند و تعداد آن‌ها به بیش از ۷۰ فروشگاه می‌رسد. به‌غیر از فروشگاه‌های تجاری، امکاناتی مثل سالن بیلیارد، رستوران و کافه نیز در دیگر طبقات مرکز خرید سیمرغ وجود دارد که شما در سفر به قشم می‌توانید علاوه‌بر سر زدن به جاهای دیدنی قشم، از آن‌ها هم لذت ببرید.

  • آدرس مرکز خرید سیمرغ: بلوار ولیعصر، میدان امام‌قلی خان
  • ساعت کاری مرکز خرید سیمرغ: 9 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید سیمرغ

پاساژ سیمرغ قشم
مجتمع سیمرغ، از بهترین پاساژهای قشم

مرکز خرید پردیس

مرکز خرید پردیس قشم یکی از مراکز خرید بزرگ این جزیره به حساب می‌آید. این مرکز خرید، ۱۴۸ مغازه را در خود جای‌ داده است. از طرف دیگر، این پاساژ در نزدیکی مرکز خرید بزرگ دیگری، یعنی ستاره قشم، قرار دارد. از امکانات مرکز خرید پردیس می‌توان به رستوران و کافی‌شاپ اشاره کرد. همچنین باید گفت که بیشترین کالایی که در مغازه‌های این پاساژ پیدا می‌شود، پوشاک است؛ اما اگر قصد خرید لوازم تزیینی را هم داشته باشید، مغازه‌های خوبی برای شما در آن وجود دارد.

  • آدرس مرکز خرید پردیس: قشم، خیابان بوستان
  • ساعت کاری مرکز خرید پردیس: 9 صبح تا 2 بعدازظهر و 4 بعدازظهر تا 12 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید پردیس

a2d73f426f89f8dba0b7a50a589320f528b39058a9d111984c2cfc3deb55f3fc_original.jpg
پاساژ پردیس، از مراکز خرید در قشم 

بازار خلیج فارس

از میان بازارهای قشم و مراکز خریدش، برخی قدیمی‌تر و برخی مدرن‌ترند. بازار خلیج فارس از مراکز خرید نسبتاً قدیمی‌تر قشم محسوب می‌شود. برخلاف سایر مراکز خرید قشم، اغلب خرید افراد از این پاساژ لباس نیست؛ بلکه لوازم‌خانگی و لوازم آشپزخانه است. البته از ۸۰ مغازه موجود در پاساژ بسیاری از آن‌ها به فروش پوشاک و لوازم‌جانبی می‌پردازند؛ اما شهرت این مرکز خرید اغلب به لوازم الکترونیک خانگی است.

  • آدرس مرکز خرید خلیج فارس: قشم، بلوار ولیعصر
  • ساعت کاری مرکز خرید خلیج فارس: 10 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق بازار خلیج فارس قشم

xfbgXW2qtJyza97l-1543761969143.jpg
بازار خلیج فارس، از پاساژهای قشم

بازارهای درگهان قشم

هنگامی که صحبت از خرید ارزان در قشم می‌شود، حتماً نام درگهان که صاحب بزرگ‌ترین بازارهای قشم است، به گوش می‌خورد. درگهان، شهری در غرب جزیره قشم است که به داشتن پاساژهایی با مناسب‌ترین قیمت مشهور است. در واقع، اگر می‌خواهید بدانید کدام بازار قشم بهتر است، حتماً باید سری به درگهان بزنید. البته فراموش نکنید که اینجا بیشتر برای خرید پوشاک، مناسب است تا سایر کالاها. برای گشت‌وگذار در درگهان، دست‌کم نیاز است که از یک صبح تا غروب بگردید. البته باز هم فرصت نمی‌کنید یک‌روزه از همه فروشگاه‌های آن دیدن کنید. برای صرفه‌جویی در زمان، در ادامه، برخی از بهترین بازارهای جزیره قشم در درگهان را به شما معرفی کنیم.

 موقعیت درگهان در غرب قشم

بازار دریا

بازار دریا یکی از بهترین مراکز خرید قشم است که در درگهان واقع شده است. این مرکز خرید دوطبقه مغازه‌های زیادی را در خودش جای داده و احتمالاً برای گردش در آن، شما به زمان زیادی نیاز دارید؛ چراکه هم تنوع محصولاتش به‌خصوص در حوزه پوشاک زیاد است و هم پاساژ بزرگی محسوب می‌شود.

  • آدرس مرکز خرید دریا: درگهان، میدان انقلاب
  • ساعت کاری مرکز خرید دریا: 9 صبح تا 10 شب

موقعیت دقیق مرکز خرید دریا 

fggZ46g6kxrjT3Ca-1544338913142.jpg
مرکز خرید دریا، از بازارهای جزیره قشم

مرکز خرید زمرد

بعضی از بازارهای درگهان صرفاً به فروش برخی از اجناس ویژه، اختصاص دارند؛ ولی برخی دیگر با تنوع زیاد کالاها، به هرگونه نیاز مشتریان پاسخ می‌دهند. مرکز خرید زمرد شاید به یک نوع کالا اختصاص نداشته باشد؛ اما شهرتش به فروش پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی است. در گذشته این مرکز خرید، بیش‌ از هرچیز به فروش ته‌لنجی‌هایش مشهور بود و امروز به لباس‌های خوش‌قیمت و لوازم‌آرایش.

  • آدرس مرکز خرید زمرد: درگهان، میدان انقلاب
  • ساعت کاری مرکز خرید زمرد: 8 صبح تا 11 شب

موقعیت دقیق بازار زمرد

6dT4mQ03ZNV3tw-dc0f7d3ddc6a4af9a4d4e2973561efc8.jpg
مرکز خرید زمرد، از مراکز خرید قشم در درگهان

مرکز خرید دو دلفین

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید قشم در درگهان، مجتمع تجاری دو دلفین است. این مجموعه، ۷۰۰ مغازه دارد و بیشتر آن‌ها به فروش پوشاک به‌ویژه پوشاک زنانه می‌پردازند. به‌غیر از قیمت مناسب و تنوع در اجناس این پاساژ، مزیت دیگر آن، نزدیکی‌اش به خلیج فارس است؛ به‌طوری که کافی است قدم از مرکز خرید بیرون بگذارید تا به دریا برسید. این ویژگی، یکی از جذابیت‌های مرکز خرید دو دلفین است.

  • آدرس مرکز خرید دو دلفین: درگهان، روبه‌روی مجتمع تجاری نور
  • ساعت کاری مرکز خرید دو دلفین: ۹ صبح تا ۱۱ شب

موقعیت دقیق مرکز خرید دو دولفین

مرکز خرید دو دولفین lastsecond.ir.jpg
مرکز خرید دو دلفین، از مشهورترین مراکز خرید درگهان

خرید تور قشم 

برای اینکه تجربه لذت‌بخشی از سفر به قشم داشته باشید، بهتر است به‌جای اینکه خودتان خرید بلیط و رزرو هتل را بر عهده بگیرید و با دغدغه‌ها و مشغله‌های این‌چنینی خسته شوید، بیشتر به فکر خوش‌گذرانی در مقصد و برنامه‌ریزی برای خرید باشید. پیشنهاد ما به شما این است که با خرید تور قشم، قسمت‌های سخت سفر را به آژانس‌های مسافرتی متخصص بسپارید. برای این کار کافی است سری به صفحه تور قشم لست‌سکند بزنید و با انتخاب گزینه‌های مختلف در فیلترها، پکیج مناسبتان را خریداری کنید.

 سخن پایانی 

برای بسیاری از ایرانیان، نام جزیره قشم با خرید پوشاک با قیمت‌های مناسب گره خورده است. به همین علت، در این مطلب سعی کردیم برخی از معروف‌ترین و ارزان‌ترین مراکز خرید قشم را به شما معرفی کنیم. البته بهتر است برای سفر و خرید در قشم، نکاتی را رعایت کنید؛ مثل انتخاب فصل مناسب برای سفر به این جزیره و آشنایی با انواع روش‌های دسترسی به قشم. این نکات به‌صورت مفصل در مطلب راهنمای سفر به قشم توضیح داده شده‌اند. اگر شما تاکنون به قشم سفر کرده‌اید و تجربه خرید از بهترین مراکز خرید قشم را دارید، می‌توانید در قسمت کامنت‌ها بنویسید که کدام بازار قشم بهتر است.

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.